Gå til innhold

Bytte en DVD

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sissel_*
Skrevet

Er det noen som vet om det er noen butikker som tar imot DVD'er som er kjøpt et annet sted?

Jeg har nemlig bestilt en musikk-DVD på internett fra danmark, og det skulle være en bursdagsgave til min mann. Jeg venter på å motta den i posten nå, men i går så viste det seg at min mann hadde skaffet seg filmen selv! (Helt tilfeldig, han hadde aldri snakket om den, så det falt meg ikke inn at han skulle skaffe seg den nå like før bursdagen sin, sukk....)

Det går sikkert an å sende i retur for å bytte, men da vet jeg ikke om jeg rekker å få den nye tidsnok. Hadde jeg bare hatt litt god råd så hadde jeg ikke brydd meg, og kunne jo kjøpt en annen gave, og byttet den andre i noe annet senere. Men jeg har veldig dårlig råd nå..

Så hvis noen vet om noen som bytter på den måten, hadde jeg blitt veldig veldig glad! :-)

Selv om jeg har mine tvil ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er nok ikke det, men på postordre har du vel 14 dager angre rett og kan sende den tilbake?

Skrevet
Er det noen som vet om det er noen butikker som tar imot DVD'er som er kjøpt et annet sted?

Jeg har nemlig bestilt en musikk-DVD på internett fra danmark, og det skulle være en bursdagsgave til min mann. Jeg venter på å motta den i posten nå, men i går så viste det seg at min mann hadde skaffet seg filmen selv! (Helt tilfeldig, han hadde aldri snakket om den, så det falt meg ikke inn at han skulle skaffe seg den nå like før bursdagen sin, sukk....)

Det går sikkert an å sende i retur for å bytte, men da vet jeg ikke om jeg rekker å få den nye tidsnok. Hadde jeg bare hatt litt god råd så hadde jeg ikke brydd meg, og kunne jo kjøpt en annen gave, og byttet den andre i noe annet senere. Men jeg har veldig dårlig råd nå..

Så hvis noen vet om noen som bytter på den måten, hadde jeg blitt veldig veldig glad! :-)

Selv om jeg har mine tvil ...

Det er en butikk i gamle Østbane-hallen, som muligens tar imot slike ting som filmer og spill med mere.

Skrevet

De gir gjerne maks halvparten av verdien på den. Anbefaler å bruke angrefristen som man har på handel over internett som gjør at du kan sende den tilbake og få pengene igjen. Du må betale porto selv og du får heller ikke igjen ev. fraktkostnader som nettstedet ev. skulle ha.

Skrevet
Nei det er nok ikke det, men på postordre har du vel 14 dager angre rett og kan sende den tilbake?

Tror verdien må overstige 300 kr for at angreretten skal gjelde

Skrevet

Det er vel de færreste som ønsker å ta imot en slik film, men dersom de har samme filmen så ville jeg gjort et forsøk likevel. Det er mulig du er heldig...

Skrevet

Det er verdt å prøve ja, butikken jeg jobbet i tidligere ville tatt den imot hvis den lå i systemet. Men varen må være forseglet så klart.

Skrevet

Nå jobber ikke jeg i en aktuell butikk, men jeg hadde ikke tatt den som retur hvis det er dansk tekst på omslaget.. Hadde nok benyttet angrefristen.

Skrevet

Gjelder angrefristen på varer bestilt fra Danmark?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...