Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hei! Planlegger bryllup med min kjære til sommeren, men det er ikke bare bare når man skal flytte til USA etterpå. Vet ikke om dette er riktig forum... Men hva mår gjøres fra oss for at jeg skal ha mulighet til å bli med han til USA rett etter bryllupet? Noen sier det er smartes å ordne med alle papirene på den amerikanske ambassaden i Norge. Men hvilkr papirer/søknadsskjema osv trenger jeg? Hørt at man må ha legesjekk i Oslo for å sjekke at man ikke har sykdommer osv. Er det noen her som har vært igjennom det samme eller vet noe om det?
Christal Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Ring den amerikanske ambassaden i Oslo, de vet garantert svar på alt dette. Lykke til med bryllup og flytting til USA!! :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Er ikke så glad å ringe... Men greide å manne meg opp til det nå og det er jeg glad for! Hvis vi gifter oss i Norge så må jeg vente i norge i 1 år for han må søke om familiegjenforening! Det er vi ikke interessert i... Så for dere som kanskje lurer på noe lignende, så er det likest å gjøre det slik: Personen som bor i usa må søke om "fiance visa" noe som tar mellom 4-6 mnd. Når dette er blitt godkjent, så har man 4 mnd før visumet går ut. Når man kommer seg til usa, så må man gifte seg innen 3 mnd er gått... Så vi tenker å gjøre det slik: Søke om forlovervisum, når vi har fått det godkjent så gifter vi oss i norge (ikke på papir) for familen min sin skyld (og litt for meg :-) Så reiser vi sammen til USA for så å gifte oss på lovlig vis der. Så da får vi håpe at alt går greit! Men blir vanskelig å planlegge det norske bryllupet siden vi ikke vet om d tar 4 eller 6 mndr.. Blir hurtigplanlegging!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå