Mrs. B Skrevet 2. september 2003 #1 Skrevet 2. september 2003 Har nå Norton Internet Security 2003 som jeg har abonnement på frem til mai neste år. Idag fikk vi tilbud fra NextGenTel om Norman Virus Control til 149,- per år. Har brukt Norman for mange år siden og syntes da det virket så tungt for pcen. Er det fortsatt sånn? Og inneholder Norman Virus Control brannmur (så ikke sånn ut på websiden deres). Hvilken av disse to virusprogrammene bruker du og hvilken vil du anbefale?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Bruk Avast!, det har to hovedfordeler framfor begge disse: 1: Det kommer generelt bedre ut i tester, og er regnet som mer sikkert, og 2: Det er gratis. Google finner det for deg.
Gjest Gjest_Mai_* Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Stoler mer på Norton enn Norman etter at Norman slapp en mail igjennom som inneholdt virus. Da jeg hadde en mistanke så sendte jeg den videre til en maskin som brukte Norton. Der ble den fanget opp. Selv bruker jeg AVG sin gratisversjon og er fornøyd.
RedFox81 Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Du trenger absolutt ikke å betale for antivirus program lengre, og det er slett ikke sånn at de betalte er bedre. Norton-antivirus er rett og slett bortkastet penger, etter min mening. Og den innebygde brannmur i Windows er nok for hjemme-pc. Les mer her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=377033
Gjest Gitte Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 avast avast avast!! :-) beste jeg har hatt, aldri mer verken norton eller norman, eller betaling for den saks skyld.
RedFox81 Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har selv fikk Norton-antivirus med på kjøpet da jeg kjøpte bærbar ifjor, men av-installerte den fort (bytta mot Avast!). Grunnen er: den var tung og masete: hele tiden kom det opp beskjeder om at Norton antivirus stoppet et farlig angrep mot pcen, og siste droppet var da den beskjeden kom mens pcen ikke var koblet til Internett ! Men jeg skjønner at det kan virke betryggende for uerfarne/uvitende brukere, og får dem til å føle seg mer sikre (og det er sikkert det som er strategien bak).
Gjest Gitte Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 jeg skvatt som f i går kveld når en mann plutselig sa "your virus database has been updated" etter jeg hadde lagt meg fine avast
RedFox81 Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Joda, det går an å slå av de meldingene i innstillinger!
Gjest Gitte Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Joda, det går an å slå av de meldingene i innstillinger! plager ikke meg :-P
Lassie Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Jeg hadde Norman før, har Norton nå. Foretrekker absolutt Norton, synes Norman slapp gjennom mye mer.
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Skriver under på at Avast er det beste programmet jeg har prøvd hittentil. Jeg har også brukt både Norton og Norman, men likte ingen av de. Eller må det sies at jeg også skvatt første gangen pc'n min begynte å snakke til meg, pleier bare å være jeg som har enveis kommunikasjon til den Men informasjonen den kom med var jo hyggelig da, så da er det jo greit!
Gjest Qha Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Norton har blitt bedre etterhvert. Jeg har brukt Norton i de siste 3 årene, og er godt fornøyd. Blir ikke byttet ut til fordel for noe annet program med det første.
Gjest Datasnekker Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Har brukt Norman for mange år siden og syntes da det virket så tungt for pcen. Er det fortsatt sånn? Norton Internet Security er et av de mest resurskrevende sikkerhetsprogrammene på markedet i dag. Så Norman Antivirus er nok betydelig snillere mot systemresursene dine. Men så er det heller ikke innebygd brannmur slik som i NIS. Da må du bruke Norman Security Suite. Når det gjelder disse gratis antivirusprogrammene så mener jeg det er feil at de er like gode. På tester jeg har sett kommer betalingsprogrammene konsekvent bedre ut av det enn gratisprogrammene. Men jeg skal ikke se bort i fra at gratisprogrammene duger for den vanlige hjemmebruker.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Jeg bruker AVG og Comodo..er kjempefornøyd og det senker ikke pcen min som Norton gjorde...Merker stor forskjell i hastighet. Om jeg absolutt måtte velge mellom Norman og Norton så hadde jeg vagt Norton.
Gjest Bond Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har Norman og er veldig fornøyd, har aldri hatt noe problemer at noe kom gjennom eller lignende.
Gjest Gjest_Tom_* Skrevet 4. oktober 2009 #16 Skrevet 4. oktober 2009 Har nå Norton Internet Security 2003 som jeg har abonnement på frem til mai neste år. Idag fikk vi tilbud fra NextGenTel om Norman Virus Control til 149,- per år. Har brukt Norman for mange år siden og syntes da det virket så tungt for pcen. Er det fortsatt sånn? Og inneholder Norman Virus Control brannmur (så ikke sånn ut på websiden deres). Hvilken av disse to virusprogrammene bruker du og hvilken vil du anbefale? Betale for Antivirus ? hææ ?? Har ingen av dere Nettbank ? 95 % av bankene har avtale med norman eller norton. logg inn på nettbanken og se etter antivirus. Da har dere GRATIS FULLVERSJON i TRE ÅR, og når de tre årene er gått, instalerer man på nytt og får tre nye år.
Marblecake Skrevet 4. oktober 2009 #17 Skrevet 4. oktober 2009 Både Norton og Norman er no drit. Bruker heller Avast eller AVG, hvis jeg først skal betale for ett antivirus program så blir det nokt Trend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå