Gå til innhold

Erfaringer med Dell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en ny laptop og vurdere Dell da en får mye PC for pengene der.

Problemet er dog at jeg er skeptisk på hva angår Dell, service, reklamsjon, reparasjoner ol.

Har hørt mange "skrekk historier". Noen her som har erfaring med Dell når det gjelder dette?

Har selv hatt en noe negativ erfaring med Dell. Kjøpte en PC, det tok 3 uker før den ble levert.

Mottok i forkant en mail fra Dell hvor det står at de har forsøkt å levere PC til meg uten hell (noe som ikke stemmer). I mailen står det videre at jeg må oppgi en dato hvor jeg er tilgjengelig hjemme for å ta i mot leveringen. Jeg oppgir dato, tar en feriedag og venter forgjeves.

Når den endelig kom, så kom den på kveldstid.

Jeg angrer kjøpet og da starter jakten på angreskjemaet. Som ikke finnes.... En må kontakte kundeservice via mail (de har ingen norsk kundetlf lengre).

Når jeg endelig får svar på mailen så er den på engelsk. Ok, de kan ta den i retur. Men da må jeg og PC´n være tilgjengelig på dagtid en dato de fastsetter... Hvem det er som henter PC´n kan de ikke fortelle.

Jeg kontakter da firmaet som kom med PC´n, joda de har også returen. Og heldigvis henter de kun etter arbeidstid. Flott, men det er ikke det Dell oppgir.

Og sist men ikke minst pengene skulle være tilbake på min konto 5 arbeidsdager etter at PC´n ble hentet. Det har nå gått 7 arbeidsdager, og pengene lar vente på seg.

Så jeg er skeptisk til Dell. Trenger noen gode anbefalinger før jeg prøver de på nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Dell. God kjøpshjelp, gode rabatter, rask levering og bra service i forbindelse med oppsett av pc (stasjonær).

Jeg har aldri hatt behov for service på Dell-maskinene mine, så det har jeg ingen erfaring med.

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

Jeg har selv bare gode erfaringer fra dell, det samme har min pappa og hans kone. Når den kommer på hjem til en avhenger helt av hvem de bruker som transportør tror jeg. Min ble levert med Schenker, eller jeg hentet den da jeg ikke hadde anledning til å hvere hjemme de to dagen i uken de hadde utkjøring her jeg bor. og de leverte også kun på dagtid, mellom 8-16. Pappan min fikk de levert etter arbeidstid hjemme hos seg, vet ikke hvilken transportør de hadde da. Fikk også dataen før datoen de hadde sagt at den skulle komme.

Kontaktet kunde service på mail engang og fikk kjapt svar dagen etter. Vet min pappa ringte de for han hadde klart å skrive feil adr, han fikk ordnet opp i det med engang og uten noe problem.

Jeg fikk også med angrerettskjema, eller det ble sendt på mail til med samtidig som dataen ble sendt fra produksjon.

Jeg er strålende fornøyd med daten til nå, det samme er min pappa og hans kone. Broren min som jobber i et stort datafirma bruker kun dell, og de er vist veldig fornøyde der og har så og si aldri problemer med de.

Endret av Cupcakes
Skrevet

Jeg har kjøpt noen pc'er gjennom Dell nå, og er strålende fornøyd.

De er hjelpsomme på telefonen, reklamasjoner gikk som en drøm (fikk nytt tastatur dagen etter + ny innmat på 2 dager).

Jeg kommer til å bruke dem framover også.

Tror at hvis du søker på Lefdal/Elkjøp så ligger det mange tråder om dårlig support, kundeoppfølging og div annet.

Skrevet

Har hatt dell og vært fornøyd med hjelpen jeg har fått.Men ...jeg vil ikke kjøpe dell maskin igjen.De ligger ligg under snittet på hva jeg ønsker og har ofte dårligere hardware osv enn det jeg i dag vil ha.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med min dell-maskin. Hatt den i 3 år, og ikke hatt noen problemer. Batteriet varer kjempelenge. Men har ikke noe erfaring fra servicen dems, da jeg ikke har hatt behov for det.

Leveringen gikk også fort og smertefritt for meg.

Skrevet

Min dell er nå 4,5 år gammel. Jeg byttet batteri på den for 2 år siden, og nå er batteriet ødelagt igjen (dvs må være koblet til strøm konstant). Kjipt å betale dyre batteri såpass ofte. Det er det eneste minuset, ellers er jeg fornøyd.

Skrevet

Jeg har også bare gode erfaringer med Dell, men som flere andre over her har jeg heller aldri hatt behov for service.

Da jeg bestilte laptopen min var det en drøy måneds leveringstid, men jeg fikk den faktisk to uker før den oppgitte datoen. Husker også at det sto på nettsiden deres at de kun hadde levering på dagtid, og jeg undret fælt på hvordan jeg skulle få til det (skulke jobben?), men da jeg bestilte viste det seg at levering på dagtid kun gjaldt bedriftskunder, og at det var levering på kveldstid for privatkunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...