Gå til innhold

"Langtidsvirkende" skjønnhetstips!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har et prosjekt på gang. Skal prøve å ta bedre vare på meg selv og mitt utseende frem til sommeren (får se hvor lenge jeg holder, he he!) Er veldig motivert ihvertfall, men trenger litt hjelp fra dere. Er ikke så veldig inni alt dette som finnes på markedet!

Jeg har et helt ok utgangspunkt, men har alltid slurvet med den "riktige" maten, sjeldent brukt hårkur osv. Nå har jeg faktisk kjøpt meg mineralsminke for å se om det gjør huden penere. Har lyst å bli "naturlig" pen, og har god tid på meg!

Så det jeg trenger hjelp til:

-Hvilken mat skal man spise for hva? Prøver å være sunn generelt sett, og det funker egentlig ganske bra!

-Hvilke vitaminer er best for hud, hår og negler?

-Kan du anbefale en god hårkur?

-Ansiktsmasker?

-Osv!

Prøver også å smøre meg inn med bodylotion etter hver dusj osv. Vil prøve å innarbeide disse rutinene nå mens jeg er motivert, og forhåpentligvis holde på dem lengre!

Kom igjen jenter, gi meg tips! Setter pris på alt av skjønnehtstips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Åh, ja, en ting til! "Øyevippebalsam". Funker dette? Eventuelt hvilket merke? Takker for svar!

Skrevet

Hva har du av hudpleie produkter nå? Riktig hudpleieprodukter har virkelig mye å si. Behandler du huden din fei, kan dette faktisk føre til mer kviser og dritt. Dårlig deal med andre ord ;) Mineralsminke kan være bra, eller det kan være dårlig. Mange som reagerer på stoffer de putter i der også. Jeg har prøvd id bare minerals, lily lilo og everyday minerals og må si jeg ikke er veldig imponert.

Hvis du skulle reagere på mineralfoundation, anbefaler jeg deg å finne en primer til din hudtype og en foundation til din hudtype. Foundation betyr ikke brunkrem. En god foundation for deg har samme farge som deg, men som jevner ut hudfargen og dekker små ujevnheter. Man trenger kun et tynt lag. Så kan man heller gå over med en concealer der det trengs. Følger du da opp med et matt pudder og en fresh blush har du et veldig godt grunnlag for sminken din.

Hvis du vil lese mer om selve grunnlaget har jeg skrevet et innlegg for primer, og et innlegg for foundation på bloggen min www.sminkeblogg.com

Og jeg har ikke ord for hvor gøy det er at du spør om øyevippebalsam!! Jeg har skrevet et innlegg om min favoritt. Jeg har testet tre forskjellige, og skrevet litt om den som funket best. Når jeg har fått venninnene mine til å prøve Lilash (som den heter) har de blitt veldig overrasket, for den funker mer enn man skulle tro.

Skrevet

Og vitaminer til hud, hår og negler: B-vitaminer. Du kan kjøpe B-complex på apoteket som er en ferdig blanding av de forskellige b-vitaminene.

Når det kommer til hårkur, så har det igjen veldig mye å si hva slags hår du har. Og hva du sliter med. Er det tørt? Tynt? Sprøtt? Krøllete? Langt? Stritt? Krusete? Kjemisk bleket? Farget?

Når det kommer til fuktighetskrem begynner det allerede i dusjen. For at en krem skal kunne trekke inn i huden og pleie den friske huden, må den døde huden bort først. Hvis ikke vil den stjele all pleie. Så få deg en skikkelig peeling/ skrubb til kroppen. Gå så videre med en fuktighetsgivende dusjsåpe eller olje. Det finnes mange gode. Min favoritt er LÓccitane Almond shower oil. Den vil ikke tørke ut huden, lukter godt og kjennes veldig myk mot huden. Da har du et mye bedre grunnlag for fuktighetskremen. Biotherm er kjent for gode fuktighetskremer, de har mange forskjellige lukter og konsistenser som alle er rettet mot forskjellige hudtyper.

Skrevet

Et naturlig, variert og næringsrikt kosthold, masse vann, og riktig trening. ;)

Vitaminpiller hjelper lite dersom det er store mangler i kostholdet forøvrig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for meget hjelpsomme svar! Gøy å lese!

Liker ikke å innrømme det, men er svært dårlig når det gjelder hudpleie... Er foreløpig fornøyd med mineralsminken, har kun brukt den en uke da, så har ikke merket noen stor forandring foreløpig. Har prøvd utallige ganger å begynne med en god rensing for huden, men ender alltid tilbake til "sminkefjernerserviettene"... Vet det er skikkelig fy-fy, men det er så enkelt! Fins det noen form for rensing som er bedre for huden, men ikke fullt så tungvint som det 15 minutters lange ritualet jeg har prøvd meg på noen få ganger?

Bruker en fuktighetskrem som jeg fikk anbefalt på Cubus' parfymeri for noen år siden.. Burde kanskje få byttet den ut ;)

Lilash, hvor får man tak i den?

Føler egentlig at håret mitt bare er ødelagt rett og slett! Er farget, brukt en god del føner (med varmebeskyttende krem da, men igjen; billig produkt fra Cubus) men ønsker ikke å klippe det. Må nok ta meg en stuss, men det blir liksom aldri lengre! Har kjøpt meg en kur som heter K-Pak Deep Penetrator, hørt noe om denne?

Har du forslag til en god peeling? Tror jeg trenger til både kropp og ansikt. Har normal hud. Tusen takk for hjelp!:)

Skrevet

Vil anbefale deg noen produkter fra Guinot. De er kjempegode! :)Først en rensekrem som er skånsom og som også fjerner sminke. Denne kan tas med i dusjen. Enkelt, raskt og greit. Deretter en peeling som du bruker et par ganger i uken, fjerner døde hudceller og gir huden GLØD. Jeg elsker denne! :hjerte: Tilslutt en god fuktighetskrem. Jeg liker veldig godt kremen fra guinot med fruktsyrer, anbefales :)

Rensekrem

Peeling

Fuktighetskrem med ahasyre

3 produkter som kommer til å gjøre huden godt :)

Skrevet

Jeg lider til tider av "lathetssyndromet" når det kommer til hudpleie, så du er ikke alene. :ler:

Det er nesten flaut, men en av de tingene jeg syntes var et ork var å styre med vann de kveldene jeg var stuptrøtt og ikke skulle dusje. Om morgenen går det fint, de kveldene jeg dusjer også, for da bruker jeg bare cleansen når jeg står i dusjen og skyller det vekk der. Men de kveldene hvor jeg ikke dusjer, så ble det ofte til at jeg skippet det, fordi jeg ikke gadd å begynne å "splæsje" vann i ansiktet. Da endte det opp med at jeg bare brukte serviettene du nevner.

Løsningen for meg ble denne: http://www.lookfantastic.com/beauty/decleo...nt-(400ml).html . Det fine her er at man bare "gnir" den inn i huden, fjerner med en bomullspad, og går over med toner. Man trenger altså ikke å styre med vannet. :lur:

Så nå er rutinen min slik at jeg har en cleanse som brukes med vann som jeg bruker på morgenen og når jeg dusjer, og denne milk`en som jeg bruker de kveldene jeg er tiltaksløs, lat og "tørr". :lur::ler:

Det er fort gjort, og det at det er så enkelt gjør at jeg faktisk renser huden hver morgen og kveld.:)

Skrevet

Hei! jeg har litt samme prosjektet som deg, men litt bedre hudpleierutiner ;) Her er mine tips:

- Finn produkter som passer deg og din hud. Bruk noen kroner hos en hudpleier med godt utvalg, få tips til deg og din hud. Selv bruker jeg produkter fra Decleor - inntrykk av at disse er gode for omtrent alle. I tillegg bruker jeg nattkrem fra Exucviance - helt fantastisk!! Det er foresten utrolig fort gjort å pleie huden når du lar det bli en vane.

- når du dusjer, bruk en såpe som gir huden din såpass mye fuktighet at du slipper å smøre deg etterpå. Vask deg med en snill skrubbehanske.

- legg noen kroner i en god shampo/balsam/kur. Hvilken avhenger selvsagt av håret ditt, men du finner mye på nett - jeg bestiller omtrent alt mitt på lookfantastic eller strawberrynet. Jeg har farget hår som er ganske tungt og blir fort tørt i tuppene. For mitt hår funker volumshampo fra redken godt,kombinert med balsamen all soft, også redken. Som kur bruker jeg All soft. har prøvd shampo/balsam for farget hår, men de gjorde håret mitt enda tyngre og nesten fett.

- sett av en kveld i uken til deg selv. Søndag kveld har blitt min lille spa-kveld. da tar jeg hårkur, smører meg inn fra topp til tå, tar ansiktsmaske og pleier neglene.

- godt, sunt kosthold, væske og trening er beste skjønnhetstipset uansett! Sett av tre dager i uken til trening. Husk at det handler om å prioritere seg selv.

Skrevet

Jeg vil si at gode og innarbeidede rutiner er det beste du kan gjøre for deg selv. Rens + fukt morgen og kveld, peeling og maske to ganger i uken, bodylotion etter dusj, manikyr/pedikyr en gang i uken, neglebåndsolje, håndkrem og fotkrem før du legger deg hver kveld, etc.

Skippertak duger ikke i det lange løp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...