Gå til innhold

Vært sammen 9 mnd , når vi vil prøve å få barn ;)!

Anbefalte innlegg

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)

Hei

vi har blitt enige om å prøve å få barn når vi nesten har vært sammen i 9 mnd. Jeg føler det er en utrolig flott flott nyhet. Jeg fikk vite det i dag av min kjære at da er han klar.

Men jeg skriver ikke her for å høre synspunkter om det er for tidlig osv, men vil veldig gjerne skrive me andre i samme situasjon:)

Endret av luremegpå
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med fremtidsplanene. Eg og min mann fikk vår datter 1,5 år etter at vi ble sammen og tok bryllup og barnedåpen i samme slengen, når hun var 2 mnd. :yvonne::kgbaby:

Gjest luremegpå
Skrevet
Gratulere med fremtidsplanene. Eg og min mann fikk vår datter 1,5 år etter at vi ble sammen og tok bryllup og barnedåpen i samme slengen, når hun var 2 mnd. :yvonne::kgbaby:

Hei!

Takker:) Ja,, egentlig skal vi begynne om tre mnd, og det er helt fantastisk. Han begynte me 3 år, så 1 år , så 9 mnd, så ja, eg e så glad! Noen gode råd på veien?

Vitaminer er jeg i gang med, åsså trene litt mer å gå tur...

Gratulere me alt sammen til deg og da! Så nå er nestemann på gang? :) hehe

Skrevet
Hei!

Takker:) Ja,, egentlig skal vi begynne om tre mnd, og det er helt fantastisk. Han begynte me 3 år, så 1 år , så 9 mnd, så ja, eg e så glad! Noen gode råd på veien?

Vitaminer er jeg i gang med, åsså trene litt mer å gå tur...

Gratulere me alt sammen til deg og da! Så nå er nestemann på gang? :) hehe

Nja, du er vel igang med det viktigste... Vanlig sunt kosthold er også å foretrekke har jeg lest. Kutte ut røyken dersom du røyker, og kanskje ikke være råest på flaska heller.

God sex pleier jo også å være en innertier :ler: , men pass i den forbindelse på at sexen ikke bare dreier seg om å skulle lage barn: over langen (dersom det ikke klaffer med det første) har dette ofte motsatt virkning dessverre.

Har sett dette med et par gode venninner, der det til slutt dreide seg for mye om avl...

Men lykke til, ble glad av å lese innlegget ditt!

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)
Nja, du er vel igang med det viktigste... Vanlig sunt kosthold er også å foretrekke har jeg lest. Kutte ut røyken dersom du røyker, og kanskje ikke være råest på flaska heller.

God sex pleier jo også å være en innertier :ler: , men pass i den forbindelse på at sexen ikke bare dreier seg om å skulle lage barn: over langen (dersom det ikke klaffer med det første) har dette ofte motsatt virkning dessverre.

Har sett dette med et par gode venninner, der det til slutt dreide seg for mye om avl...

Men lykke til, ble glad av å lese innlegget ditt!

Da er vi to som er veldig glade! Eller tre inkl my man;) hehe

Men ja, eg har sagt at vi stresser ikke, og det så skjer det skjer:) Jeg har aldri gått på p-piller, eller noe, jeg tåler det ikke, så blir spennende å se:) Spennende tid ja, men det vet du jo alt om:) Jeg blir glad når sånne koselige folk som deg skriver, for det er motiverende og betryggende når folk kan mer enn dette enn meg:)

Nei,det dette me å få barn skal ikke gå på bekostning av forhold å stress, sånt sett er det så bra at vi prøver så tidlig i forholdet synes jeg:)

Oh happy day:)!

Endret av luremegpå
Skrevet

Meg og kjære ble gravid da vi hadde vært sammen i 9mnd - og nå "sitter vi her" med en nydelig liten gutt på 5mnd :rødme:

Jeg vil bare ønske deg lykke til - og husk å ta folat ;)

Gjest luremegpå
Skrevet
Meg og kjære ble gravid da vi hadde vært sammen i 9mnd - og nå "sitter vi her" med en nydelig liten gutt på 5mnd :rødme:

Jeg vil bare ønske deg lykke til - og husk å ta folat ;)

Aaaw, så kjekt da,)

Så mange som advarer mot, men det er disse historiene jeg vil høre.

Folat...enklest mulig å få tak i det da?

Litt uvitende, men leser litt her og der:) Fikk jo vite det i dag, så ja, gleder meg:)

Forholdet like sterkt da?

Gjest luremegpå
Skrevet
Aaaw, så kjekt da,)

Litt uvitende, men leser litt her og der:) Fikk jo vite det i dag, så ja, gleder meg:)

P.s jeg tar b12 og b vitaminer, utenom andre da. holder ikke det? hmhm

Skrevet

Lykke til med prøvingen. du vet vel at det er et eget underforum for prøvere her? :)

Jeg kjøpte gravid-vitaminer til hele første trimester (ble uplanlagt gravid, så jeg fikk ikke sjans til å ta folat i forkant), og fortsatte med vanlige vitaminer (de inneholder de 200mg med folat som anbefales til 2. og 3. tri) etterpå. I tillegg tok jeg omega-3 som anbefalt, gjennom hele svangerskapet.

Ellers var det å forholde seg til matportalens råd ang. mat. Jeg er såpass kresen at det meste på deres liste er mat jeg ikke spiser uansett. ;)

Gjest luremegpå
Skrevet
Lykke til med prøvingen. du vet vel at det er et eget underforum for prøvere her? :)

Jeg kjøpte gravid-vitaminer til hele første trimester (ble uplanlagt gravid, så jeg fikk ikke sjans til å ta folat i forkant), og fortsatte med vanlige vitaminer (de inneholder de 200mg med folat som anbefales til 2. og 3. tri) etterpå. I tillegg tok jeg omega-3 som anbefalt, gjennom hele svangerskapet.

Ellers var det å forholde seg til matportalens råd ang. mat. Jeg er såpass kresen at det meste på deres liste er mat jeg ikke spiser uansett. ;)

Hmhm, har ringt legen i dag, sånn at jeg faktisk vet at hvis jeg skulle mangle noen viktige vitaminer, så er det bare å hive de i seg snarest:)

Men mener du disse prøverørs dagbøkene? Jeg er ikke såinni dette her, er så nytt for meg alt sammen. Alt jeg fokuserer på nå er sunn mat, men ikke helt freak altså:)

JEg er så glad så glad så glad:) kjæresten min er vel i sjokk stakkar, for vi har ikke vært sammen så lenge, men vi er meant to be, så da kjører vi på :)

Hehe

Skrevet
Aaaw, så kjekt da,)

Folat kjøpes på apoteket.

Vil si at forholdet er like sterkt - om ikke sterkere, for nå har vi jo en liten knott av vårt kjøtt og blod ;)

Selvfølgelig er det opp og nedturer, men det er det jo alltids i et forhold uansett barn eller ikke!

Skrevet

VI er også et par "ferskinger" ;) Dvs vi har vært sammen i et år og vil starte med prøving i april :hoppe: Det er så leeeeenge til!! ;) Spes for han som har ventet og ventet.. Men, jeg syntes liksom vi skulle vente til vi hadde fullført et år sammen, og deretter vente til april så det ble en 2011-baby om det klaffer. :)

Jaiks, det er spennende ja! Og som jeg gleder meg! Og gruer meg.. Dersom det viser seg å bli vanskelig. Men det skal jeg ikke tenke på nå :)

Så bra for dere!! Lykke til! :) Sees sikkert her noen ganger da. ;) Lett å bli litt KG-hekta i disse tider...

Gjest Rattata
Skrevet

Så flott!!! :)

Du er heldig du ja... Bra han ble fort klar for det, for det er det ikke alle som blir!

Lykke til med prøvingen :)

Gjest hoppe_gåsa
Skrevet

Elsklingen og jeg har vært sammen i snart ett halvt år. Vi er klare som egg for baby. I det siste har han fortalt meg hver dag at han er klar for å starte SAMME DAG :rødme:

Har bestemt oss for å vente til høsten, før vi begynner å prøve. Det vil si at jeg slutter på p-piller i sommer for å klargjøre kroppen. Men siden ingen av oss er særlig fan av kondom, er det meget mulig vi blir prøvere så snart jeg slutter på pillene :jepp:

Synes det virker såååå lenge til vi skal sette igang!! Gleder meg utrolig mye. Hver dag nå vurderer jeg å ikke ta p-pillen. Han er superklar og venter bare på meg.

Skrevet

Litt lenger nede på hovedsiden finner du prøver og ufrivillig barnløs forumet. Det er for alle som har satt i gang med å prøve å få barn, som snart skal sette i gang, og for de som strever med å få barn.

Dagbøkene er helt nederst på hovedsiden. Så langt skal du altså ikke. ;)

Skrevet

Vi begynte å prøve når vi hadde vært sammen i bare 5 måneder ca. vi. Måtte 6 prøveperioder til før det klaffet da, men nå ligger en vakker lita jente på 13 dager ved siden av meg og sover :rødme:

Angrer absolutt ikke på at vi startet så tidlig! Siden vi ikke har vært sammen i 10 år er vi kanskje mer bevisste på å sette av tid til hverandre og være litt kjærester innimellom også.

Skal sies at vi brått giftet oss i august også :P Har ikke spart noe på godene vi nei :fnise:

Lykke til!!

Gjest luremegpå
Skrevet
Vi begynte å prøve når vi hadde vært sammen i bare 5 måneder ca. vi. Måtte 6 prøveperioder til før det klaffet da, men nå ligger en vakker lita jente på 13 dager ved siden av meg og sover :rødme:

Angrer absolutt ikke på at vi startet så tidlig! Siden vi ikke har vært sammen i 10 år er vi kanskje mer bevisste på å sette av tid til hverandre og være litt kjærester innimellom også.

Skal sies at vi brått giftet oss i august også :P Har ikke spart noe på godene vi nei :fnise:

Lykke til!!

Hei, ja må sei meg enige, men vi bor ikkke helt sammen enda, men når man vet det er den rette, så vet man det, De spørsmålene stiller jeg ikke lengre.

Så da er det bare til å innse at det er oss, og kjøre på;) føler plutselig det er mye så ksal i boks. Ska ta blodprøve på mandag, slik at jeg vet hvilke vitaminer jeg mangler, så ja. Men jeg må ikke overdrive heller.

Ja, 5 måneder, guri de e så skjønne, har elsket unger siden eg va liten selv eg:) hehehe

Gleder meg!

Men brylupp det må vente altså! Hehe, så da kommer vel nr to snart; )??

Skrevet

Så koselig å lese :) Men kan jeg spørre hvor gamle dere er? Er selv 20 og har vært sammen med min kjære i 1 år, vil veldig gjerne prøve, men ALT skal være i boks først, fast jobb på begge og en trygg plass å bo. =)

Gjest luremegpå
Skrevet

Så koselig å lese :) Men kan jeg spørre hvor gamle dere er? Er selv 20 og har vært sammen med min kjære i 1 år, vil veldig gjerne prøve, men ALT skal være i boks først, fast jobb på begge og en trygg plass å bo. =)

[/qu

Heisan!

Du vi er 30 begge to :)

Er så kjekt å ha litt penger, og ikke minst leilghet når man skal få barn. Jeg er utrolig for de godene. sies det er dyrt me barn vet du;)

Føler fast jobb er viktig, elle rkonsulent ++, så lenge man har en jobb, og noe å gå tilbake til:)

Men først skal vi reise litt til, men så har vi bare vært sammen 7 mnd da;) hehe

Skrevet

Hei, min kjære og jeg har vært sammen i 9-10 måneder, og for et par uker siden tok jeg min siste p-pille :o) Så vi er også tidlig på'n.. Jeg har faktisk aldri vært klar for barn før jeg møtte ham, så noe sier meg at dette er helt rett :o)

Blir en spennende tid fremover nå, altså..!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...