Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Heisann! Til jul fikk jeg et brunt sobelpledd fra Kid. Men det er et problem med det: det er fryktelig magnetisert! (kanskje feil ord...) Jeg har det liggendes på sofaen, og når kattene kommer og skal kose, får både de og jeg støt når vi kommer borti hverandre. Og når jeg løfter på pleddet knitrer det *grøss* Har noen tips om hva jeg kan gjøre for at det skal slutte å gi meg støt? Er det noen jeg kan gjøre? Alle tips mottas med takk!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 vask det med tøymykner? vet ikke om det tåler vann, men når jeg vasker "fleece"-teppene våre så bruker jeg alltid tøymykner. Det tar vekk endel statisk elektrisitet
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Ååå jeg har akkurat samme problemet! Det gnistrer av meg, samboeren og kattene!! Wæææ! Funker det å vaske det med tøymykner da?? Eller finnes det flere "kjærringråd"?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Dette er helt naturlig når man bruker syntetiske stoffer. Selv så unngår jeg alt av akryl, polyester og denslags. Pledd bør være laget av ull, det er en del dyrere enn fleece, men er absolutt verdt det. Til nød så fungerer bomull eller viskose også, men det er jo ikke like varmt og godt som ull.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Prøv å skylle det i balsam. Det rådet har jeg fått når det gjelder syntetiske klær. Men jeg holder meg helt unna sånne stoffer nå, håret mitt står rett opp og ut når jeg bruker sånt.
susanne_89 Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Vi og har eit sobelpledd frå Kid som vi får ein del støt av. Legg katten seg oppå det får eg støt av katten når eg løftar han av. Eg har funne ut at legg ein pleddet med fleecesida opp får ein ikkje so lett støt av pleddet. Men ein bør ikkje vaske desse pledda i vaskemaskin, eg har ei venninne som vaska sitt i maskina og "pels"-sida av pleddet er blitt skikkeleg stygt og rufsete.
Gjest -diddeline- Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Har to slike pledd fra Kid, vasker de på ullprogram i vaskemaskinen. Bruker Milo vaskemiddel og comfort tøymykner. Etter mange vask ser de like fine ut! Problemet med støt forsvant etter noen vask. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå