Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne har vokst i fra hverandre.

Det er ingen sin feil, det har bare blitt sånn.

Dessverre er det bare jeg som føler det slik, så hvordan kan jeg si til henne at jeg ikke er interessert i å være med henne mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du si noe da?

Kan ikke forholdet bare skli ut i sanden av seg selv?

Skrevet
Hvorfor må du si noe da?

Kan ikke forholdet bare skli ut i sanden av seg selv?

Tja, litt av problemet er at hun sender melding ukentlig og spør om jeg har tid til å være med henne. Begynner å slippe opp for unnskyldninger.

Skrevet
Jeg og en venninne har vokst i fra hverandre.

Det er ingen sin feil, det har bare blitt sånn.

Dessverre er det bare jeg som føler det slik, så hvordan kan jeg si til henne at jeg ikke er interessert i å være med henne mer?

Si det på en pen måte.

Jeg tenker at det verste man kan oppleve er at ting glir ut i sanden, uten at man vet hvorfor.

Skrevet

Samboeren min har en slik kamerat.

Han prøver å la vennskapet "skli ut i sanden" som gjesten over her sier, men når han sier noe sånt som "Jeg jobber i dag" får han tilbake: "Når er du ferdig??", og når sambo igjen svarer "Jeg skal trene etter jobb", får han tilbake: "Når er du ferdig å trene?"...Osv osv.... :klaske:

Noen ganger er det best med klare ord.

Det er helt fair å si at du ikke tror vennskapet har noe for seg lenger, da dere har vokst fra hverandre.

Skrevet

Jeg bare sa det rett ut til venninna mi. Og fikk fort bekreftet det samme tilbake.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg bør nok si det til henne og ikke bare unngå henne, men kan man egentlig si sånt på en fin måte? Jeg vil jo ikke at hun skal bli lei seg.

Skrevet

Lei seg vil hun bli uansett, enten du bare unngår henne så hun ikke forstår hvorfor, eller du er ærlig og sier sannheten.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Jeg synes du bare skal si det til henne. Vær ærlig. Bedre det enn at du hele tiden skal unngå henne. Dette er sånt som skjer. Ikke så mye man kan gjøre med det

Skrevet

Jeg tenker at det kommer an på omstendighetene. Hvis det alltid er hun som tar initiativ til å møtes, ville jeg gjort det.

Hvis hun sjelden tar initiativ, kan det jo være at hun også prøver å la det "skli ut i sanden?" Hvis hun helt tydelig ønsker mer kontakt enn deg, ville jeg vært ærlig og forklart at vennskapet ikke funket lenger. Hvis dere har minimal kontakt, er det kanskje ikke vits å lage så stort oppstyr rundt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...