Gjest Primula Skrevet 2. september 2003 #1 Skrevet 2. september 2003 Hei, jeg lurer på om det er noen som har noen gode råd til meg.. Den siste uka har jeg vært plaget med en sterk hodepine. Den er ikke konstant, men er der i store deler av dagen. Det er vondt i hele hodet, og det kjennes ut som om det er noe som strammer rundt hodet liksom. Det blir verre dersom jeg reiser meg eller bøyer meg ned. Noen som vet hva dette kan være? tror kanskje jeg må kontakte lege dersom de ikke bli bedre snart. Er forferdelig vondt..
Gjest lekebøll Skrevet 2. september 2003 #2 Skrevet 2. september 2003 Drikk masse vann. Mangel på vann er ofte årsak til hodepine. Ellers så ville jeg først, før jeg vurderte lege, tenke over om det er noe spesielt som har skjedd den siste tida - som gjør at du stresser el.? Da strammer du kanskje nakkemusklene, og får vondt i hodet.
Gjest Starya Skrevet 2. september 2003 #3 Skrevet 2. september 2003 Har titt og ofte lignende hodepine. Var til legen for noen år siden, denne mente det var snakk om spenningshodepine. Det skader i alle fall ikke med en legetime for å sjekke det.
Gjest Brunhilde Skrevet 2. september 2003 #4 Skrevet 2. september 2003 Har du vært forkjølet i det siste? Det kan jo være du har fått en bihulebetennelse. Syns uansett du skal ta en tur til legen hvis det ikke gir seg fort!
Frk. Pepper Skrevet 3. september 2003 #5 Skrevet 3. september 2003 Hei! Jeg var for noen år tilbake plaget med en lignende hodepine. I perioder var jeg plaget av dette ganske ofte, og så kunne det gå lang tid mellom hver gang jeg merket noe. Jeg ble da anbefalt av en venninne å kontakte en kiropraktor. Det gjorde jeg og etter noen konsultasjoner der, har jeg ikke merket noe til denne hodepinen på mange år. Kiropraktoren løste opp noen spenninger helt øverst i nakken. Høres litt skummelt ut, men gjorde ikke vondt og var absolutt verd både tid og penger. Tror jeg betalte ca 200 kr hver gang jeg var der. Håper du blir bedre snart! :kgsmil: Frk. Pepper
Tusenfryd Skrevet 3. september 2003 #6 Skrevet 3. september 2003 Bevegelse - trening - regelmessig kan hjelpe. Tøynig av rygg og nakke og skuldre er et must for de fleste - og like mye et forsømt område. Husk også å spise regelemessig, og ingen billige løsninger som en sjokkis eller annet. Vær nøye med å planlegge matpakke og å spise hver fjerde time, så kroppen får regelemssig tilført ny energi. Vann er nevnt. Drikk mye og regelmessig. Søvn er også viktig. Pass på at du sover nok, og i et ikke for varmt soverom. Sats også på å legge deg og stå opp til samme tid hver dag, slik at kroppen din faller inn i en rytme. Du bør også få sjekket deg hos en lege. Og få sjekket om du kanskje har migrene. Noen avfeier migrenepasienter med at det er spenningshodepine. Man kan ha begge deler, spenningshodepine kan utløse migrene. Lykke til og god bedring.
Midnattsol Skrevet 3. september 2003 #7 Skrevet 3. september 2003 Jeg har også vært plaget med hodepine. Nå skal jeg dra og få tatt en synstest siden jeg sitter STORE deler av dagen foran skjermen.
Jusy me Skrevet 3. september 2003 #8 Skrevet 3. september 2003 Jeg vet hvordan du har det. Jeg har også vondt i hodet slik du beskriver det. Pluss at jeg har vondt i ørene. Var hos legen i går, men han kunne ikke finne noe feil. Han tok masse prøver og ingenting galt på meg nei. Legen mente at hvis jeg hadde det fremdeles om 1-2 uker så skulle han henvise meg til en spesialist. Så jeg får håpe at det går over i løpet av denne uka..
Gjest Primula Skrevet 3. september 2003 #9 Skrevet 3. september 2003 Takk for mange svar. Lurer på om det kan være bihulebetennelse jeg. Var forkjøla forrige helg, og det har liksom ikke sluppet. Pluss at jeg har fått denne voldsomme hodepinen. Går det over av seg selv eller må jeg til lege?? Noen som vet?
Gjest Twigi ulogget Skrevet 4. september 2003 #10 Skrevet 4. september 2003 Et tips for å finne ut om det er bihulebetennelse: Sitt på en stol - bøy deg fremover og legg hodet mellom knærne. Hvis du da fortsatt er i tvil, er det ikke bihulene. Hvis hodet ditt "eksploderer" - da er du ikke i tvil 8) Jeg har knekt mange bihulebetennelser med Physiomer - saltvannsflaske fra apoteket - høytrykk. Den finnes i tre "styrker" på høytrykken; lyseblå for barn, grønn (vanlig) og rød (ekstra trykk). Jeg bruker den røde - spyler opp i hvert nesebor til jeg er gjennom (dvs får alt i halsen). Hvis du er helt pottetett kan det hende du må gjøre følgende: dusj først med vanlig nesespray: da løser du opp hevelsen i slimhinnene. Ti minutter etterpå kan du spyle med Physiomer. Physiomer er som å drukne frivillig... :-? det er veldig ubehagelig. Men det virker fort. Hvis du ikke er tett, men likevel har (begynnende) bihulebet., funker det også veldig bra å spyle - det renser og forebygger. Hvis det svir i bihulene når du spyler, betyr det at du er sår og har godt av spylingen. Saltvannet gjør godt for såre slimhinner (selv om det ikke kjennes sånn ut med en gang). Jo mer det svir, jo mer trenger du det, og jo bedre virker det Det er dyrt å gjøre dette hele tiden - vet mange som har kronisk bihulebet. som kjøper en slags gummi"dråpe"formet sak som de fyller meg egenblandet saltvann. Så langt er ikke jeg kommet. Literprisen på Physiomer vil jeg helst ikke tenke på :oops: FOr å knekke betennelsen kan du samtidig ta Sambucus Forte (helsekostbutikk) - kapsler med bl.a. svarhyll. De hjelper mot forkjøelse og bihulebet. selv etter utbrudd. God bedring!
Gjest Starya Skrevet 4. september 2003 #11 Skrevet 4. september 2003 Det er dyrt å gjøre dette hele tiden - vet mange som har kronisk bihulebet. som kjøper en slags gummi"dråpe"formet sak som de fyller meg egenblandet saltvann. Så langt er ikke jeg kommet. Literprisen på Physiomer vil jeg helst ikke tenke på Du tenker kanskje på nesehorn? Ikke så dumt det heller. http://yogaskolen.org/norsk/nesehorn/index.html
Gjest Lady-M Skrevet 5. september 2003 #12 Skrevet 5. september 2003 Jeg er til tider veldig plaget med slik hodepine som du nevner - spenningshodepine. Det føles ut som man har på seg et stramt pannebånd. Grunnen til smerten kommer som oftest fra nakken/rygg. Noen av nakkemusklene går helt fra nakken og frem til øynebrynene. Er man stiv i nakken, får man spenninger i hodet. Noe som hjelper godt er massasje ol., men dette fjerner jo bare symptomene. Hvis man skal bli kvitt plagene for godt, må man finne åsaken og fjerne den. Årsaker kan være dårlig kroppsholding, stress, muskelstrekk, også skade annet sted i ryggen kan forplante seg lenger opp. Alternativ behandling kan også hjelpe mange.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå