Gjest utlogget nå Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei, Gutten min er 1,5 ( har godt ord forråd)og han sa når han lå på stellebordet: tiss - pappa - kose Jeg føler meg helt hysterisk når jeg tenker st dette kan ha betydd noe i den retning at pappa har koset med tissen hans. Men jeg klarer ikke å få det ut av hodet.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Fortell det til mannen din og se hvordan han reagerer.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 UMULIG å si noe om. Du bør snakke med noen profesjonelle, om noen, i denne saken.
Gjest TS Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Hva hadde dere gjort i en liknende situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 bor du sammen med faren? i så fall, er det jo bare å følge med på avstand....
The Kitten Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Jeg ville tatt det alvorlig. I slike tilfeller er det bedre å overreagere enn å ikke reagere i det hele tatt. Hva med å kontakte en organisasjon som arbeider med forebygging mot incest? Du kan ringe helt anonymt og be om å snakke med noen. På den måten kan du få tips og råd om hvordan du bør håndtere situasjonen.
MidnightChildDreamer Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Det kan jo faktisk være så enkelt som at han har oppfattet at han har lik tiss som far. I tillegg har han funnet ut at egen tiss er god å dra litt i Jeg er selv seksuelt misbrukt, og jeg lot meg ikke opprøre veldig av denne ordsammensetningen. Hvis du er så redd, så får du følge med litt ekstra. for egen ro sin skyld. Du kan også snakke med far om det. Uten at du legger det frem på måten du gjorde her... Håper du finner ro i sjelen igjen. Og det er bra du er obs på sånne ting. Det er godt å vite at en er var på sånt med årene som kommer.
MidnightChildDreamer Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 (endret) Som the Kitten sier; du kan kontakte en organisasjon. Jeg vil anbefale Senter mot Incest... De er kjempeflinke. Og du kan kontakte dem via mail, tlf eller oppmøte i ganske mange byer nå. SMI Du trenger ikke bo i en by de holder til i heller, for å kontakte via mail Lykke til. Endret 28. januar 2010 av MidnightChildDreamer
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Hvis dette er alt hun har å gå på. Og jeg hadde vært far til dette barnet, og funnet ut hva mor gikk og tenkte om meg. Så hadde jeg flyttet på dagen og aldri snakket med henne mer resten av livet.
The Kitten Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Hvis dette er alt hun har å gå på. Og jeg hadde vært far til dette barnet, og funnet ut hva mor gikk og tenkte om meg. Så hadde jeg flyttet på dagen og aldri snakket med henne mer resten av livet. Så at hun ønsker å beskytte barnet sitt veier mindre enn dit ego?
Hedda-78 Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har også en gutt på 1,5 år, men han har ikke noe ordforråd... Jeg skjønner at du blir litt bekymret, men jeg ville nok ha antatt at ungen bare testet ut ordene, sa de ordene han kunne si og bare hørte på dem. Altså øvde seg på å prate, med ord i tilfeldig rekkefølge. Men nå kjenner ikke jeg din gutt, så vårt grunnlag for å tro noe som helst om hva som foregår mellom din gutt og faren er jo rimelig tynt!
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Hva er det som ligger bak det at du så lett tror at barnefaren er en overgriper? Jeg kjenner ingen av de involverte, men hadde et barn sagt noe sånt til meg, hadde jeg i verste tilfelle trodd at barnet hadde overrasket faren mens han onanerte.
Eplefe Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Tvillingene her i heimen tar hverandres tiss i hånden og sier "min". Vi er ikke urolige. De er like gamle som sønnen din.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Hvis dette er alt hun har å gå på. Og jeg hadde vært far til dette barnet, og funnet ut hva mor gikk og tenkte om meg. Så hadde jeg flyttet på dagen og aldri snakket med henne mer resten av livet. Helt enig! Da er vi to. Hvis moren hadde opplevde dette som problematisk og ikke tok opp dette med meg men heller bragt det videre så betyr det at hun mangler en grunnleggende tillitt til meg. Da kan jeg ikke se at det er tilstrekkelig grunnlag for videre samliv. Gutter oppdager selvfølgelig tidlig at det er forskjeller mellom gutter og jenter og at de har samme tiss som pappa. Det er rart at noen ikke har guttetiss og guttetisser er nå i den alderen langt mer spennende en jentetisser.
Morea Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Jeg vet ikke helt, men synes vel at de ordene sammen ville vært litt "avanserte" for et så lite barn å sette sammen for å si at pappa har gjort noe han ikke bør. Ordforråd er en ting, kommunikasjon noe annet. (noe som også skal sies at er et stort problem ift barn, da det kan være noe eller ikke....) Tror jeg ville ha roet meg ned og forsøke å følge med uten å la tankene løpe løpsk. (men skjønner at det ikke er lett. Men ref. over) Ikke noe godt forslag, men det var min første innskytelse.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Men hvordan reagerer man om det er omvendt?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Vanskelig dilemma dette, men jeg ser egentlig bare to veier videre: 1. Som tidligere er foreslått: Observere farens oppførsel overfor barnet, selv om dette innebærer en viss risiko for barnet. Kanskje skjult kamera på badet ville være det beste? 2. Levere anmeldelse på grunnlag av det som er observert. Slik etterforskning er vanskelig, og det er en viss risiko for at det barnet sa, ikke regnes som tilstrekkelig bevis for domfellelse. Dersom faren likevel er skyldig, har han i så fall fått ekstra spillerom for å fortsette misbruket.
Harlekin Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 God aften, pedofili-interesserte KG-jurist
Mann 42 Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Hei, Gutten min er 1,5 ( har godt ord forråd)og han sa når han lå på stellebordet: tiss - pappa - kose Jeg føler meg helt hysterisk når jeg tenker st dette kan ha betydd noe i den retning at pappa har koset med tissen hans. Men jeg klarer ikke å få det ut av hodet. Trolleri, trollera, trolleri, trollera-ha-ha-ha-ha-ha, trolleri, trollera, trolleri og trollera!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Hva med å snakke med typen din? Du vet, kommunisere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå