Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker godt en mann. Han spiller i band. Vi er begge i slutten av 20-årene. Jeg skal på konsert med ham i morgen. Hvordan skal jeg oppføre meg? Bare se på og ikke ta kontakt? Ta kontakt og skryte masse av musikken? Se på ham flørtete og ellers bare stå der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_linda
Skrevet
Jeg liker godt en mann. Han spiller i band. Vi er begge i slutten av 20-årene. Jeg skal på konsert med ham i morgen. Hvordan skal jeg oppføre meg? Bare se på og ikke ta kontakt? Ta kontakt og skryte masse av musikken? Se på ham flørtete og ellers bare stå der?

Har dere noe til felles dere kan snakke om utenom bandet. Forsiktig med å skryte for mye av bandet hans, det kan oppfattes feil. Som at du bare er overbegeistret for å få oppmerksomheten hans.

Skrevet
Har dere noe til felles dere kan snakke om utenom bandet. Forsiktig med å skryte for mye av bandet hans, det kan oppfattes feil. Som at du bare er overbegeistret for å få oppmerksomheten hans.

Blir det ikke rart å plutselig snakke om noe annet da? Gjetter på at han er stolt over bandet sitt (de er ikke så berømte). Skal jeg bare plutselig begynne å snakke om for eksepel film (som er en felles interesse)?

Skrevet

exen min spiller i band. Å hater når jenter pisser han opp etter ryggen om hvor bra bandet hans er... mitt inntrykk at for mye oppmerksomhet der så tror de det er bare jabb... jenter han en tedens til å jatte med gutter for å få det slik de vil :) bare et tips.... litt ros så klart!

Skrevet
exen min spiller i band. Å hater når jenter pisser han opp etter ryggen om hvor bra bandet hans er... mitt inntrykk at for mye oppmerksomhet der så tror de det er bare jabb... jenter han en tedens til å jatte med gutter for å få det slik de vil :) bare et tips.... litt ros så klart!

kult! Ikke jatte, men litt skryt gjør ikke noe :)

Skrevet

ja :) ironisk nokk er han i slutten av 20 årene. er ikke tilfeldighvis i bergen å har barn? ;) Uansett masse lykke til med daten :)

Skrevet
ja :) ironisk nokk er han i slutten av 20 årene. er ikke tilfeldighvis i bergen å har barn? ;) Uansett masse lykke til med daten :)

nix :)

Skrevet

Forresten, for å oppklare litt:

jeg skal ikke gå MED ham på konsert, jeg skal se ham spille :fnise:

Skrevet

Men er dette en mann du har snakket med eller kjenner? Dersom du ikke har snakket med han før, tror jeg ikke jeg ville ha tatt kontakt. Jeg ville sendt blikk og smil og ventet til han tok kontakt. Dette sier jeg fordi han spiller i band og sikkert er vant til jenter som tar kontakt. Dersom du kjenner han litt, synes du bare kan gå bort og si hei og at det var en bra konsert. Du trenger jo ikke rose han opp i skyene. Snakke litt om konserten, og så gå over til et annet tema. Men han kommer jo sikkert til å snakke han også, så samtalen går vel litt av seg selv, skulle en tro. :)

Skrevet
Men er dette en mann du har snakket med eller kjenner? Dersom du ikke har snakket med han før, tror jeg ikke jeg ville ha tatt kontakt. Jeg ville sendt blikk og smil og ventet til han tok kontakt. Dette sier jeg fordi han spiller i band og sikkert er vant til jenter som tar kontakt. Dersom du kjenner han litt, synes du bare kan gå bort og si hei og at det var en bra konsert. Du trenger jo ikke rose han opp i skyene. Snakke litt om konserten, og så gå over til et annet tema. Men han kommer jo sikkert til å snakke han også, så samtalen går vel litt av seg selv, skulle en tro. :)

Jeg kjenner ham og har snakket med ham :)

Men er usikker på hvor "smertefritt" samtalen kommer til å gå. Han er nemlig grenseløst sjernert

Skrevet

Jeg digger deg!

Go girl!!!! :)

Gjest Musiker
Skrevet

Her skal du få noen råd fra en musiker som har vært ute og spilt på utesteder og konsertlokaler en del ganger, og ja, jeg er mann.

Ikke gjør dette:

- Bli litt for full, danse rundt uten full kontroll og krasje inn i mikrofonstativet hans, slik at han får mikrofonen i tenna.

- Klappe med så høyt du kan, men i utakt.

- Snakke som en foss til ham og spørre om alt mellom himmel og jord.

- Ikke skryt mer enn du virkelig føler for av dem, hvis de nå fortjener skryt. Det er artig med folk som virkelig har blitt betatt av musikke jeg har spilt, men hvis de skryter på tomgang blir det pinlig.

Ting du kan gjøre:

- Kan du noe om musikkstilen de spiller? Hvis ikke så har du nå et døgn til å lese deg opp, men prøv å ikke framstå som om du har pugget dette som om det skulle være en eksamen. ;)

- Vet du noe om instrumentet han spiller?

- Når han står på scenen, er han av de musikerne som søker blikkontakt med publikum? Jeg prøver å gjøre det selv når jeg spiller, fordi det skaper kontakt med publikum. Det er alt for mange musikere som står og ser på gripebrettet (de av oss som spiller strengeinstrumenter i allefall), det ser så døllt ut og skaper så lite kontakt. Hvis han ser utover kan du jo møte blikket hans innimellom og smile litt.

- Skal han spille til utestedene stenger, eller kan det være aktuelt for dere å gå et sted etterpå? Husk på at det er mye mer slitsomt å stå og spille enn det ser ut som. Det krever mye konsentrasjon, når jeg spiller ute drar jeg alltid mye mer på enn når jeg sitter og øver, særlig når publikum er med. Etter en helaften er jeg totalt utslitt, da er det deilig å bare komme seg hjem og krype til køys.

Skrevet

Takk for mange og konkrete tips, Musiker! Jeg tror jeg greier å gjennomføre det :P

Men jeg må nok dra ganske idlig, etter han er ferdig, siden jeg MÅ på festen til min beste veninne.

Skrevet (endret)
Takk for mange og konkrete tips, Musiker! Jeg tror jeg greier å gjennomføre det :P

Men jeg må nok dra ganske idlig, etter han er ferdig, siden jeg MÅ på festen til min beste veninne.

Ok, men da er jo slaget tapt før det har rukket å komme i gang...du overlater ham altså til de andre? Da hjelper det ikke å smile bare LITT, som de andre sier, du må smile så stort at du smiler hele veien rundt da. Har du store tenner i tillegg så hjelper det på!

Så får du håpe det beste.

Endret av Illiya
Gjest Musiker
Skrevet

Så er spørsmålet: Vil du melde fra til oss hvordan det gikk, eller synes du det blir for privat, selv på et anonymt diskusjonsforum? :)

Skrevet

Jeg var interessert i en som var med i et ganske kjent band. Jeg skrøt ikke hemningsløst av musikken når jeg snakket med han. Men nevnte en sjelden gang i blant etter konserter at de var jævlig bra og at bandet er flinke.

Kan hende han syntes det var litt rart, at jeg ikke snakket så mye om musikken. Jeg likte bandet godt og var på de fleste konsertene de hadde i Norge og Danmark. Men jeg tror det var litt av hva han syntes var bra med meg!

Jeg kjente til han fra før bandet ble opprettet, for meg er han den samme gamle... Han og han på scenen er liksom to forskjellige.

Nå kunne aldri et forhold med en som stadig er på turnèer ikke funka for meg, så det ble aldri "noe mer"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...