Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der. Jeg har lyst til å lære meg å meditere, men synes det er noe vanskelig. Og jeg har hørt at det er noe en kan trene seg opp og etterhvert blid god på, slik det gjerne er med det meste. Men skulle gjerne blitt tipset om noen gode meditasjonskasetter, da jeg foreløpig har vanskelig for å klare det på egen hånd og liker å bli ledet igjennom det. Er det noen her som vet av noen slike kasetter de selv har gode erfaringer med?

På forhånd takk.

H.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har en CD som heter "Instruksjon i tre avspenninger", og jeg kan simpelthen ikke unnvære denne. Den er som balsam for sjelen!

Den er produsert og distribuert av YOGASKOLEN i Oslo. Jeg kan sikkert ikke legge ut tlf.nr. her, men du finner det helt sikker i katalogen! Eller send meg en PM.

Lykke til. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg fikk min personlige mantra av Didi, sa hun at jeg ikke skulle

bruke kasett eller cd. Det var ikke bra.

Det kan ha noe med den personlige utviklingen å gjøre.

Fiola

Skrevet

Pandura, kan du fortelle litt om hva innholdet i kassetten du har er?

Da jeg gikk på skolen hadde læreren en kassett vi hørte på en gang i blant, som var type "kjenn at armene blir tunge, forestiill deg at du er på en eng. Kroppen blir tyngre..." osv.

Er din sånn? For sånn vil jeg ha!!

Skrevet

Ja DonPedro, den er sånn!

Den er delt inn i tre spor, hvorav den første heter "Pusten og tankene" - første avspenning. Dette er en instruksjon på 14 min.

Neste spor heter "Reisen" - andre avspenning. Dette er instruksjon med musikk - 20 min.

Den siste heter "Mellom søvn og våkenhet" - tredje avspenning - instr. med musikk - 35 min. og er den jeg bruker.

Her skal du først være bevisst på alle deler av kroppen, og etterhvert "tenke deg" avslappet. Du skal forestille deg at du er ved havet, på en blomstereng osv. Du sover, men er allikevel bevisst, og skal også ta en beslutning midt i instruksjonen. En veldig fin måte å påvirke underbevisstheten på! Jeg er avhengig av denne cd'n og prøver å avsette tre kvarter hver dag.

Er ikke helt enig med deg, Fiola. Jeg gikk på Yogaskolen under mitt første svangerskap, og ble instruert av en "levende" stemme. CD'n fungerer like fint for meg!

Løp og kjøp, DonPedro, dette er som sagt balsam for sjelen! :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå har jeg bestilt CD, Pandura!!

Donpedro ikke innlogget

Skrevet

Hmmm. Denne CD'en hørtes fin ut.

Jeg mediterer uten både mantraer og CD'er. Blir veldig rolig, fokusert og "klar i hodet" av det.

Men enkelte ganger er det vanskelig å da er en slik CD grei å ha.

Nå vet jeg hva jeg skal kjøpe neste gang jeg har muligheten til det.

Takk for tipset!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...