LindaM Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg var og prøvde kjolen min i dag. Endelig hadde den kommet i min str! Kjolen hang og ventet på meg, og så heeeelt nydelig ut!! Ikke noe å klage på! Men... så fikk jeg den på, og følte at den "hang" litt. Var ikke noe behagelig. Dama i salongen mente jeg skulle prøve med korsett for å løfte bysten litt. Da ble det mye bedre, men alt føltes fortsatt stort, og litt tungt på en måte. Akkurat som om kjolen skle ned. Løsningen ble å sy inn både korsett og kjole. Og nå må jeg vente en hel mnd før jeg får prøvd på nytt. Det som stresser meg litt er om jeg har valgt "feil" passform i forhold til kroppen min. Jeg er ganske tynn, og det hadde kanskje vært mer ideélt med en smal kjole. Men drømmen er jo en litt stor typisk brudekjole-fasong. Og kjolen min er veldig drømmekjole for meg. og da er det vel riktig valg? eller? Har noen av dere erfaringer i forhold til kjoler som føltes for store, og evt hvordan det gikk etter søm. (Ikke skrem meg bare.. he he) Kjolen finnes forresten ikke i mindre str.
AngelFare Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 kanskje du må legge på deg? neida.. jeg er ganske liten selv (156) og skal bruke stor kjole. jeg har prøvd noe som er tilnærmet lik den jeg skal ha, siden den jeg skal ha finnes ikke i drammen. Mulig jeg må til sarp om de har den tilgjengelig der. Noe jeg tror de har:) Den jeg prøvde var nok litt smalere i skjørtet, men er ikke verre enn at jeg tilpasser skjørtet selv. Jeg har en skredder som skal sy kjolen jeg ønsker meg, med litt småforrandringer. hvilken kjole skal du ha? og hvor "liten" er du?
leirbål Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Den kommer til å sitte som et skudd når de er ferdig med den. Du behøver ikke bekymre deg for det. Kjolen min var også altfor stor ved første prøving. Det er helt normalt at de må syes endel inn og ut her og der. Om det ikke hadde passet til din kropp med den kjolen hadde de sagt det når du prøvde kjoler. Dessuten har jeg sett bittesmå nette damer kjøpe stoore kjoler på Travel and Living kanalen på tv. (Brudekjoleprogrammet.) Alle fikk en kjole som satt som støpt til slutt, selv om mange ikke trodde de ville passe noengang etter første gangs prøving.
LindaM Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2010 Den kommer til å sitte som et skudd når de er ferdig med den. Du behøver ikke bekymre deg for det. Kjolen min var også altfor stor ved første prøving. Det er helt normalt at de må syes endel inn og ut her og der. Om det ikke hadde passet til din kropp med den kjolen hadde de sagt det når du prøvde kjoler. Dessuten har jeg sett bittesmå nette damer kjøpe stoore kjoler på Travel and Living kanalen på tv. (Brudekjoleprogrammet.) Alle fikk en kjole som satt som støpt til slutt, selv om mange ikke trodde de ville passe noengang etter første gangs prøving. Åååå, tusen takk for betryggende svar Jeg håper virkelig du har rett! Det blir sikkert kjempe bra. Ble bare litt bekymra når jeg følte meg som en "kleshenger" he he Er veldig spent selvfølgelig, men må vel prøve å ikke tenke så mye på det. Bare vente til neste prøvetime. Tar ikke med meg kjolen før den er helt perfekt uansett! "Angelfare": Brudekjolen min er fra Maggie sottero og heter "Avery". Jeg er 1,70 høy, bruker ca str 34 i hverdagsklær, men kjolen er bestilt i str 32. Amerikanske str er vel litt store tenker jeg. Har aldri problemer med å finne klær, så har vel ikke vurdert å legge på meg (Før nå! he he )
Cæmis Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Hei! jeg prøvde en kjole jeg likte godt i str 38 som føltes akkurat slik som du beskriver din kjole gjorde...så fikk jeg prøve en annen kjole i str 36 (samme merke så jeg skulle få følelsen av hvordan den satt i en str mindre og den satt som et skudd! faktisk den kjolen jeg endte opp med å kjøpe...hehe :D Når de har fått sydd den inn så vil den bli super!
LindaM Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2010 Hei! jeg prøvde en kjole jeg likte godt i str 38 som føltes akkurat slik som du beskriver din kjole gjorde...så fikk jeg prøve en annen kjole i str 36 (samme merke så jeg skulle få følelsen av hvordan den satt i en str mindre og den satt som et skudd! faktisk den kjolen jeg endte opp med å kjøpe...hehe :D Når de har fått sydd den inn så vil den bli super! Så bra at du fant en som passet perfekt! Litt gøy at du endte opp med en annen kjole litt sånn tilfeldig da. Når de syr den inn, så blir det sikkert det samme som å gå ned en str, så det må jo bli bra! Den neste mnd kommer til å gå sakte! hater å vente
Sofia Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Var og så på kjolen din på nett nå og den var utrolig fin!! Virkelig flott! Jeg vet at det er veldig vanlig å justere kjolene så dette er noe de kan. Du blir helt sikkert fornøyd til slutt. Men jeg skjønner at du blir litt engstelig. Jeg har også bestilt en Maggie kjole som jeg ikke har fått prøve. Jeg måtte bestille den i 2 str større enn den den jeg har prøvd og jeg venter i spenning!! Kommer om 2-4 uker!
LindaM Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2010 Var og så på kjolen din på nett nå og den var utrolig fin!! Virkelig flott! Jeg vet at det er veldig vanlig å justere kjolene så dette er noe de kan. Du blir helt sikkert fornøyd til slutt. Men jeg skjønner at du blir litt engstelig. Jeg har også bestilt en Maggie kjole som jeg ikke har fått prøve. Jeg måtte bestille den i 2 str større enn den den jeg har prøvd og jeg venter i spenning!! Kommer om 2-4 uker! Tusen takk! Det var snilt sagt Jeg er veldig fornøyd med kjolen selv. Håper bare den blir perfekt, og at den sitter godt. Skrekken er jo at den sklir nedover i løpet av dagen, og da blir passformen feil. Føltes litt sånn i går. Gleder meg til den er ferdig tilpasset. Håper jeg får skikkelig WOW-følelse!! Lykke til med din kjole! hvilken maggie har du bestilt?
leirbål Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Det er en nydelig kjole du har kjøpt. Og den kommer til å sitte perfekt på deg før bryllupsdagen din, bare vent og se. Jeg var også litt motløs etter første prøving. Den satt ikke pent. Men etter to tilpassinger var den som skapt for min kropp. Så du kan bare glede deg.
LindaM Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. januar 2010 Har kommet til det punktet hvor jeg gleder meg til neste prøving! Var veldig motløs selv samme dagen. ble nok bare litt skuffa. Hadde vasket bilen godt innvendig, og var klar for å ta med herligheten hjem! He he en smule optimistisk kanskje??
leirbål Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 Har kommet til det punktet hvor jeg gleder meg til neste prøving! Var veldig motløs selv samme dagen. ble nok bare litt skuffa. Hadde vasket bilen godt innvendig, og var klar for å ta med herligheten hjem! He he en smule optimistisk kanskje?? Den var søt! Jeg hadde flere prøvinger for å få den perfekt. Det er ikke uvanlig.
Theosin Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 Min Maggiekjole er også blitt ferdig tidligere enn forventet.. Så for meg tre måneder til, men forrige mandag ringte dem og sa at den hadde kommet!!!! Skal inn i morgen formiddag og prøve.. gleder meg som en liten unge til julenissen, påskeharen, bursdag og alt på en gang..
LindaM Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2010 Min Maggiekjole er også blitt ferdig tidligere enn forventet.. Så for meg tre måneder til, men forrige mandag ringte dem og sa at den hadde kommet!!!! Skal inn i morgen formiddag og prøve.. gleder meg som en liten unge til julenissen, påskeharen, bursdag og alt på en gang.. Lykke til! Kanskje du er heldig og slipper tilpasning!
Theosin Skrevet 1. februar 2010 #14 Skrevet 1. februar 2010 Den var NYDELIG!!!! Helt perfekt i størrelsen, lengden og alt, de trenger ikke gjøre noe som helst :rødme: .. bortsett fra å ha den hengende i butikken en god stund til slik at jeg ikke prøver den hver dag de neste 9 månendene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå