Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å lage en forening. I den forbndelese tenkte jeg å lage en hjemeside, men er usikker på hvor jeg skal skaffe meg den hjemmesida. Har lyst at den skal være på norsk. Bør jeg gå for en betalingsside, eller er gratis hjemmesider ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er litt usikker på om jeg forstår hva du mener.

Men siden det er en organisasjon/forening du skal lage siden til, vil jeg absolutt anbefale deg å legge litt penger inn i et eget domene, eks. www.dinforening.org osv.

Det finnes mange ulike leverandører av domener og såkalt webhotell som tilbyr å opprette domenet for deg, samt gir deg serverplass til dine nettsider. Man får ofte med et gitt antall e-post kontoer, så man kan få eposter med domenenavnet.

Jeg kan anbefale one.com (http://www.one.com), jeg har brukt dem mye, og de er billige og seriøse. Det koster fra ca. 200 kr i året.

Deretter så kan du bruke gratis CMS løsninger som grunnlag for nettsidene dine. Til disse kan man også finne tusenvis av forskjellige temaer/design å velge mellom.

Et eksempel på en CMS løsning er Joomla, dette er, etter min mening, en ganske avansert og litt knotete CMS løsning hvis man bare skal ha en enkel hjemmeside.

Jeg ville derfor anbefalt deg å bruke WordPress, som egentlig er laget for blogging, men den fungerer også supert som CMS.

Håper dette gav deg noen svar. Ellers er det bare å spørre om du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...