Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei Skal selge rekkehuset vårt, da vi skal skilles. har vært separert i ett år nå, så jeg er mer enn klar for å få ordnet det. Eksen min mener imidlertid at det er lurt å vente til våren med å selge, han mener det er flere som vil kjøpe bolig da. Tror dere det er vesentlig NÅR vi selger? vil vi få en bedre pris når snøen har gått? Hagen vår er ikke spesielt fin, så det ville nok ikke trekke opp, snarer tvert imot.
zuperduper Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Hei Skal selge rekkehuset vårt, da vi skal skilles. har vært separert i ett år nå, så jeg er mer enn klar for å få ordnet det. Eksen min mener imidlertid at det er lurt å vente til våren med å selge, han mener det er flere som vil kjøpe bolig da. Tror dere det er vesentlig NÅR vi selger? vil vi få en bedre pris når snøen har gått? Hagen vår er ikke spesielt fin, så det ville nok ikke trekke opp, snarer tvert imot. Nå er vi vel akkkurat over de to roligste månedene i boligmarkedet (november/desember). Fra nå av blir det mer aktivitet i boligmarkedet. Jeg tror det må være greit å selge nå, og ikke vente. Uansett: så lenge dere begge eier, er det nok at en av dere vil selge - det må faktisk den andre personen føye seg etter (ref. sameieloven - oppløsning av sameie). Lykke til
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Nå er vi vel akkkurat over de to roligste månedene i boligmarkedet (november/desember). Fra nå av blir det mer aktivitet i boligmarkedet. Jeg tror det må være greit å selge nå, og ikke vente. Uansett: så lenge dere begge eier, er det nok at en av dere vil selge - det må faktisk den andre personen føye seg etter (ref. sameieloven - oppløsning av sameie). Lykke til Tusen takk! Det var opplysende. Du har vel ikke tilfeldigvis en link til den loven? Har en noe gjenstridig eks...
zuperduper Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Tusen takk! Det var opplysende. Du har vel ikke tilfeldigvis en link til den loven? Har en noe gjenstridig eks... Hei. Her er en link - hva er sameie: http://www.paragrafen.no/?id=110 Oppløsing av sameie: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2...&ArtKey=287 Sameieloven: http://www.lovdata.no/all/hl-19650618-006.html
Gjest Amarena Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Vi har deltatt i budrunder nå i januar hvor leiligheter og rekkehus stort sett har gått for mellom 160 000,- og 530 000,- over takst. Vet ikke hvor vanlig dette er, men jeg tror det er selgers marked for tiden.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Vi har deltatt i budrunder nå i januar hvor leiligheter og rekkehus stort sett har gått for mellom 160 000,- og 530 000,- over takst. Vet ikke hvor vanlig dette er, men jeg tror det er selgers marked for tiden. Vi bor i Akershus, der har det vært motsatt i januar, tror vi får et boligprisfall også denne måneden, slik vi gjorde i desember. Og så skal jo renta videre opp, da stiger ikke prisene. Selg NÅ!
Gjest Gjest_gerd_* Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Hei Skal selge rekkehuset vårt, da vi skal skilles. har vært separert i ett år nå, så jeg er mer enn klar for å få ordnet det. Eksen min mener imidlertid at det er lurt å vente til våren med å selge, han mener det er flere som vil kjøpe bolig da. Tror dere det er vesentlig NÅR vi selger? vil vi få en bedre pris når snøen har gått? Hagen vår er ikke spesielt fin, så det ville nok ikke trekke opp, snarer tvert imot. hvordan ser det ut rundt huset? når på året har du mest lyst til å bo der? Det er den rette tiden å selge din bolig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå