Gjest Gjest_pettern_* Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Heisann! Har fått i oppdrag å mekke sammen en stor gryte med Toro meksikansk suppe. Hvor mange poser trenger jeg til 15 personer? Hvilket tilbehør passer å drysse over denne suppen? Tenker selvsagt enkelt når det gjelder kjøtt, går det an å bruke vanlig skinke?
Bex Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Den er god Jeg pleier å servere den med stekt karbonadedeig, mais, paprika, rømme og revet gulost. Det er kjempegodt!! Er det ikke ca til to personer i hver pose? Blir jo uansett mer mettende om du har mye tilbehør
Gjest Gjest_pettern_* Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Å,tusen takk for svar! Jasså, stekt karbonadedeig? Ja, det var en god ide! Rømme - eh, tar en bare en klatt oppi suppeskåla da eller...? Hm..har ikke så mye erfaring med sånn suppe, jeg
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Mener du Toro meksikansk tomatsuppe eller meksikansk gryte (med ris)?
Lilith Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Tror det står endel tips på posen også, men revet ost, tortilla(chips), mais og egg er i hvert fall godt - i tillegg til rømme, selvsagt
Gjest Spinell Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Når jeg lager denne suppen blir den nesten som en gryterett. Jeg pleier å bruke følgende: -makaroni -hardkokt egg -middagspølse oppdelt i småbiter -erstatte litt av melken/vannet med mer fløte -av og til litt mais -steke hvitløksbrød til. Velbekomme Med såpass mye tilbehør holder en pose som regel til tre personer; ergo 5 poser til 15 personer. Med ekstra mye fløte i suppen har jeg droppet osten på toppen og eventuell rømme. Hvis ikke ville jeg i alle fall satt fram en skål reven ost til å strø på toppen.
tommeline Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har brukt kylling (ferdig renset "salatkylling") og cherrytomater i (tomatene deles i to og has i like før suppen er ferdig). Dryss over med revet ost. Ville hatt 5 poser til 15 personer.
Fjonana Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 (endret) Mmh! Yndlingen min! Tilbehør jeg alltid har til det : - Kjøttdeig - Knuste nachos - Ost - Rømme - Mais NAM! NÅ ble jeg sulten! Endret 28. januar 2010 av Fjonana
Gjest pettern ts Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Åå, så mange gode tips dere har til meg, da!! Men dere får ha meg unnskyldt, men jeg forstår ikke helt dette med rømmen - skal den has oppi suppeskålen eller må jeg sette fram tallerkner i tillegg? Hadde håpet å slippe unna med kun skåler til oppvask...
Fjonana Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Det er jo ikke alle som liker rømme, så jeg ville nok hatt det i en skål ved siden av. Men en skål er vel ikke så gale da?
Gjest Pettern ts Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Det er jo ikke alle som liker rømme, så jeg ville nok hatt det i en skål ved siden av. Men en skål er vel ikke så gale da? Oops, litt kommunikasjonsfeil her - jeg mente selvfølgelig om det er vanlig å ha en dasj med rømme rett oppi skålen når hver enkelt forsyner seg? Har aldri fått servert rømme ved siden av...men det høres jo godt ut da. Og, ja en skål skal jeg klare å vaske opp, men 15 tallerkner i tillegg til skåler høres litt mye ut for en mann :gjeiper:
Fjonana Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Oops, litt kommunikasjonsfeil her - jeg mente selvfølgelig om det er vanlig å ha en dasj med rømme rett oppi skålen når hver enkelt forsyner seg? Har aldri fått servert rømme ved siden av...men det høres jo godt ut da. Og, ja en skål skal jeg klare å vaske opp, men 15 tallerkner i tillegg til skåler høres litt mye ut for en mann :gjeiper: Hm, skjønner ikke helt hva du mener. Men slik jeg pleier å bruke rømme er å bare ta en liten skei oppå alt det andre som er i suppen Tror ikke alle trenger hversin skål med rømme ved siden av, nei... :gjeiper:
Bex Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Serverer det som jeg ville servert taco, jeg. Alt i små skåler, og så forsyner folk seg med det de selv ønsker. Kan jo kjøpe dype papptallerkener å servere fra, så slipper du oppvasken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå