Gjest Mr Feeder Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er samme med ei jente som jeg regner med skal bli min kone. Hun er veldig grei, men litt for tynn. Jeg blir mer seksuelt opphisset av frodige- enn tynne damer. Hvordan hadde du reagert hvis kjæresten din hadde bedt deg legge på deg noen kilo? PS.: Jeg snakker ikke om at hun skal spise usunn mat, men hun skal bare spise mer mat enn det hun gjør i dag.
Humleblomst Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 (endret) Om du påpeker det direkte er sansynligheten stor for at du stuper med hodet først ned i et ormebol. Hvis du skjønner hva jeg mener. Om hun er tynnere enn "normalt" har hun nok mye følelser og komplekser i forhold til det å legge på seg, eller så har hun vanskeligheter med å få det til, eller kanskje begge deler. Så det å komme med et lite gjennomtenkt utsagn er nok ikke lurt. Men er hun veldig tynn? Altså, har hun en usunn bmi? Eller er det bare at du ønsker at hun skal få litt mer former? Om hun av og til har perioder der hun går litt opp i vekt er mitt råd å fokusere mer på det da. Gi henne mange komplimenter på kroppen hennes når den er litt frodigere. Vis at du liker formene hennes, gjerne også de som det ikke er så selvsagt at du liker (slik som f.eks. "lovehandles" eller en mindre flat mage) . Om hun aldri svinger og er usunnt tynn vil det nok være vanskeligere. Og da er også det å motivere henne til å gå opp i vekt ene og alene fordi du tenner på former direkte ufølsomt. Sansynligheten er da stor for at hun har i en større eller mindre grad underliggende problemer i forhold til kropp og mat . Endret 28. januar 2010 av Humleblomst
Gjest Mr Feeder Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Altså, har hun en usunn bmi? Eller er det bare at du ønsker at hun skal få litt mer former? Uten å ha målt henne vil jeg anta at hun har en BMI på normal minus. Det ideelle for henne er normal eller kanskje heller normal pluss :gjeiper: Jeg er veldig bra trent selv, og mistenker at hun tror jeg liker "fitness" damer. Men det er så turnoff :-\
Gjest Mr Feeder Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Snakk med henne! Det er planen! Men jeg spør her først slik at jeg er noenlunde forbedret på hva som kan skje. Damer er ikke akkurat lineære :gjeiper:
Humleblomst Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Uten å ha målt henne vil jeg anta at hun har en BMI på normal minus. Det ideelle for henne er normal eller kanskje heller normal pluss :gjeiper: Jeg er veldig bra trent selv, og mistenker at hun tror jeg liker "fitness" damer. Men det er så turnoff :-\ Jeg tenker du bør få formidlet til henne at du tenner på og liker sunne former. Hvordan du kan gjøre det uten å direkte rakke ned på at hun er for tynn eller å risikere at hun skal tolke det til at du liker andre kvinner bedre enn henne, det vet jeg faktisk ikke. Men der har du ihvertfall fallgruvene. Det går jo også an å snakke med henne litt mer direkte om kosthold og kropp og høre om det er noen underliggende årsak til at hun er så tynn, eller om det bare tilfeldigvis har blitt slik. Men er du en "gjennomsnittelig" mann er jeg redd for at det kan bli en veldig ubehagelig samtale for deg. Da bør du ihvertfall ha lest en del på forhånd om de generelle holdningene til kropp som er blandt en del kvinner og litt om diverse spiseforstyrrelser. For mange (alt for mange) kvinner er kroppsfasong en stor del av identiteten, den viser om du er vellykket og om du har selvkontroll (joda, det lukter av spiseforstyrrelse, men det er ikke alle som liker å innrømme det. Og ihvertfall når det ikke har tatt overhånd). Om hun er en av disse kvinnene så vil mest sansynlig ikke ditt tenningsmønster være nok til at hun kan tenke seg å legge på seg, av den grunn at hun da må vise seg for hele resten av verden som (i hennes hode) en mindre vellykket person. Men det kan selvfølgelig være at hun bare holder seg tynn i redsel for at du ikke skal synes hun er sexy om hun har litt mer på kroppen, hva vet jeg?
Sheherasade Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Uten å ha målt henne vil jeg anta at hun har en BMI på normal minus. Det ideelle for henne er normal eller kanskje heller normal pluss :gjeiper: Jeg er veldig bra trent selv, og mistenker at hun tror jeg liker "fitness" damer. Men det er så turnoff :-\ Ååååh, søte deg! :rødme: Skulle ønske det var flere menn som deg. Hvis du mistenker at hun holder seg så tynn fordi hun tror at det er det du liker, så må du jo snakke med henne. Kanskje det blir en stor lettelse for henne. Har du sett bilder av henne hvor hun hadde mere former før, eller har hun alltid vært så tynn? For hvis hun alltid har vært slik kan det jo være vanskelig for henne å legge på seg. Men hvis du merker at hun er ganske opptatt av å spise lite og det virker som om hun har et anstrengt forhold til mat bør du gi henne et dytt til å bli sunnere. Det er jo vanskelig å si hvordan du skal nærme deg temaet siden vi ikke kjenner henne, men det viktigste bør vel være å la det skinne gjennom at du elsker henne uansett hvordan hun ser ut.
Gjest Iah Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Hvorfor i all verden har du blitt sammen med ei dame du ikke tenner på? Det er da flust av frodige damer å velge mellom. Med mindre hun har et opplagt problem i forhold til kropp og mat synes jeg du skal holde kjeft.
Gjest Gjest_eirin_* Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Hei Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv men jeg synes det er fryktelig plagsomt at folk komenterer hvordan jeg ser ut. Det er ikke fordi jeg er misfornøyd med utsende mitt, men jeg er bare så lei av at folk skal komentere det hele tiden. Stort sett alle vill at jeg skal trene mer og legge på meg. Så er det også veldig mange som vil at jeg skal spise mindre da de mener jeg spiser altfor altfor mye... Så er det en god del som mener at jeg burde spare til langt hår slik som jeg hadde før, og en del som mener jeg burde klippe håret helt kort slik som jeg hadde det for leng siden...fryktelig plagsomt Selv er jeg tynn men normalvektig og jeg spiser utrolig mye mat og har heller ikke så mye tid til å trene. Jeg skulle gjerne ønske at jeg gikk opp og det har jeg hatt et ønske om helt siden barneskolen hvertfall, men det er ikke slik at en bare kan bestille den kroppen en vil ha. Selv har jeg erfart at en del venner både overvektige og normalvektige framstår som den som er aller mest fornøyd med kroppen sin av alle, men så plutselig viser det seg at de blir fryktelgig trist fornermet sint av og for eksempel få det siste kakestykket.( fordi de tilfeldigvis satt på enden av bordet ) Det ville vært synd om du klarte og prestere i og si at hun var turnoff :-\ Men selv om du sier det på den aller best og fineste måten, kan det være at det ikke blir helt bra likevel Samtidig ville det være synd om hun strebet etter og bli tynn for din del.. Så lyke til uansett
Gjest Mr Feeder Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Takk for svar jenter! :rødme: Hun spiller håndball og er helt klart ei frisk jente, men kanskje bare i det tynneste laget. Hun var frodigere før ser dere. Vi har et sunt kosthold, men porsjonen våre er veldig forskjellige. Jeg spiser lett fire ganger så mye som henne, og vi trener ca like mye. Hun spiller håndball 3 ganger i uka, og jeg spiller fotball 4 ganger. Jeg tipper hun konstant spiser mindre kalorier enn det hun forbrenner. Blir ikke mye former av det :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Du kan jo prøve å ta en generell prat rundt dette med kropp og hva man tenner på da? På en elelr annen måte finne en naturlig sjanse til å si hva du foretrekker. Tror det blir mye bedre tatt imot enn "du er feil, du må fikses". (jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er det du mener, men i et usikkert kvinnehode kan det fort høres sånn ut )
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Kan hun ha spiseproblemer? Forøvrig kan du jo hinte om at Mira Craig er deilig med sin frodige fasong. Eller at Mia Gundersen er MILF. Eller du kan la være å si noe og håpe at et par svangerskap gjør susen. (vet alt om DET!)
Sheherasade Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Eller hvis dere ser på TV eller reklame ute, så kan du si at du synes modellene er litt for tynne, og at du synes det er bedre med jenter som ser naturlige og friske ut. Hvis hun hadde mer former før er det nok en bevisst ønske om å bli tynnere som har ført til forandringen, vil jeg tro. Og da går det an å legge på seg igjen også.
Gjest ts Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Kan hun ha spiseproblemer? Nei, hun har nok ikke det. Men jeg tror hun kanskje kan være bitt av denne "tynn er lik vellykket"-basillen. Jeg forstår ikke hvordan den kan ha oppstått, men det får så være :gjeiper: Eller du kan la være å si noe og håpe at et par svangerskap gjør susen. (vet alt om DET!) Ah, det har jeg ikke tenkt på. Men jeg ser ikke for meg at hun blir mindre sexy når hun blir gravid Hva med å kommentere mengden mat hun spiser? At jeg rett og slett presiserer, fra et sportslig synspunkt, at hun spiser for lite mat? Kan det bli oppfattet på mange måter?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Nei, hun har nok ikke det. Men jeg tror hun kanskje kan være bitt av denne "tynn er lik vellykket"-basillen. Jeg forstår ikke hvordan den kan ha oppstått, men det får så være :gjeiper: Ah, det har jeg ikke tenkt på. Men jeg ser ikke for meg at hun blir mindre sexy når hun blir gravid Hva med å kommentere mengden mat hun spiser? At jeg rett og slett presiserer, fra et sportslig synspunkt, at hun spiser for lite mat? Kan det bli oppfattet på mange måter? Svangerskap tenderer til å sørge for at man er litt mer "rulten" ETTERPÅ tenkte jeg. Ikke at man er fet mens man er gravid. Det er på en måte ikke til å unngå. Men ditt eget forslag var genialt! Det hadde trigga igang meg, for jeg er glad i å trene og ønsker meg andre resultater enn jeg antakelig er eslet for. Det å spise NOK er veldig vikig når man trener. (Men, så spørges det jo om jenta er fullstendig klar over energiloven og utnytter denne i hensikt å VÆRE tynnest mulig)
Humleblomst Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Nei, hun har nok ikke det. Men jeg tror hun kanskje kan være bitt av denne "tynn er lik vellykket"-basillen. Jeg forstår ikke hvordan den kan ha oppstått, men det får så være :gjeiper: Ah, det har jeg ikke tenkt på. Men jeg ser ikke for meg at hun blir mindre sexy når hun blir gravid Hva med å kommentere mengden mat hun spiser? At jeg rett og slett presiserer, fra et sportslig synspunkt, at hun spiser for lite mat? Kan det bli oppfattet på mange måter? Det kan nok det, du, men du har vel gjerne allerede erfart at alt du sier kan misforstås om hun bare vil. Over på en litt mer alvorlig tone, å ta det opp med en sportslig vinkling er nok en av de bedre måtene, vis at du er litt bekymret og at det er fordi du bryr deg. Men da vil jeg anbefale deg å holde hovedfokus på matmengde, kalorier og aktivitet, og holde kroppsfasong og seksuelle preferanser mest mulig utenfor. Ihvertfall inntil hun tar det opp selv. Ellers syens jeg Sheherasade hadde et godt forslag i forhold til dette med å påpeke at du synes modellene på tv er for tynne, da får du tydelig frem poenget ditt uten at det direkte handler om henne. Men du risikerer jo at hun følger det opp med en "Synes du jeg er for tynn da? Du liker meg ikke du..!" om hun er i dårlig humør og går inn for å misforstå, så pass ihvertfall på å ta det opp på en god dag. Og husk å følge opp med masse komplimenter om hun faktisk legger på seg litt, for i en verden full av syltynne og tilsynelatende perfekte modeller og superstjerner er det nok lett for at hun kan ombestemme seg og gå ned igjen i vekt om hun er litt usikker på seg selv.
Gjest ts Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Svangerskap tenderer til å sørge for at man er litt mer "rulten" ETTERPÅ tenkte jeg. Ikke at man er fet mens man er gravid. Det er på en måte ikke til å unngå. Skjønner Men ditt eget forslag var genialt! Det hadde trigga igang meg, for jeg er glad i å trene og ønsker meg andre resultater enn jeg antakelig er eslet for. Det å spise NOK er veldig vikig når man trener. (Men, så spørges det jo om jenta er fullstendig klar over energiloven og utnytter denne i hensikt å VÆRE tynnest mulig) Høres bra ut! Jeg må bare få formidlet det på en ordentlig måte, og ikke la kåtheten min skinne igjennom :gjeiper:
Gjest ts Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Det kan nok det, du, men du har vel gjerne allerede erfart at alt du sier kan misforstås om hun bare vil. Jeg har nok det Ellers syens jeg Sheherasade hadde et godt forslag i forhold til dette med å påpeke at du synes modellene på tv er for tynne, da får du tydelig frem poenget ditt uten at det direkte handler om henne. Men du risikerer jo at hun følger det opp med en "Synes du jeg er for tynn da? Du liker meg ikke du..!" om hun er i dårlig humør og går inn for å misforstå, så pass ihvertfall på å ta det opp på en god dag. Blir ikke dette som å leke med ilden? Jeg kommenter aldri utseende på andre jenter, med mindre hun spør meg. Og husk å følge opp med masse komplimenter om hun faktisk legger på seg litt, for i en verden full av syltynne og tilsynelatende perfekte modeller og superstjerner er det nok lett for at hun kan ombestemme seg og gå ned igjen i vekt om hun er litt usikker på seg selv. Takk! Dette er et bra tips. Det skal jeg gjøre
Mohini Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Makan til dobbeltmoral her på KG skal man lete lenge etter. Når en mann skriver at dama er blitt for tjukk for hans smak, så er det huff og fy for et svin han er, som kan tenke seg å få dama til å gå ned i vekt og at dama hans er altfor god for han! Men når det kommer en kar som vil feite opp dama, da er det plutselig helt supert. 1
Humleblomst Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 (endret) Makan til dobbeltmoral her på KG skal man lete lenge etter. Når en mann skriver at dama er blitt for tjukk for hans smak, så er det huff og fy for et svin han er, som kan tenke seg å få dama til å gå ned i vekt og at dama hans er altfor god for han! Men når det kommer en kar som vil feite opp dama, da er det plutselig helt supert. Mohini: Det er vel ikke noe galt om en mann er bekymret for damen sin og synes det er dumt om hun har gått veldig mye opp i vekt heller, sålenge han ikke snakker om å gå fra henne eller nekter å ha sex med henne på grunn av utseende hennes. For at det skal være akseptabelt må det jo såklart være snakk om at det man ønsker for damen er en sunn vekt. En mann som vil slanke damen ned til noe umenneskelig burde ikke være i et forhold! Og uansett om det gjelder opp eller ned i vekt handler det om å legge frem ting på en saklig og fornuftig måte, og å holde seksuelle preferanser mest mulig i bakgrunnen. Og har det falt deg inn at det ikke nødvendigvis er de samme som svarer på alle innleggene? Det blir faktisk litt latterlig å snakke om dobbelmoral, det blir som å si at nordmenn er full av dobbelmoral fordi noen stemmer rødt og noen stemmer blått ved valget. Det får da være grenser! Beklager ts, en liten avsporing, tilbake til deg... Om du leker med ilden? Det er det klart at du gjør, og det kommer du til å gjøre uansett når du tar opp et slikt sårt tema. Men det betyr ikke det samme som at det ikke kan være viktig å ta det opp. Det er du som er i forholdet, og det er du som kjenner henne. Det er dermed bare du som kan vite om hun er for tynn eller ikke, og om hun spiser for lite. Men min erfaring er at om en kvinne ser litt for tynn ut, da er hun som oftest litt for tynn også. En kvinne med en sunn vekt skal ha litt underhudsfett, det er slik kvinner er laget. Men du må nok selv ta avgjørelsen om hva som er lurt å gjøre. Endret 28. januar 2010 av Humleblomst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå