Gå til innhold

Et par spm ang utdrikningslag fra en helt grønn forlover.... :)

Anbefalte innlegg

Gjest forlover
Skrevet

Jeg skal lage en del konkurranser og har et veldig dumt spørsmål.... Det går vel ikke at jeg blir med på konkurransene da? For eksempel når det er quiz, så veit jeg jo alle svarene. Men blir det litt merkelig at jeg aldri er med på noe på grunn av det?

Er det sånn at man pleier å ha quiz og rebusløp og sånt først og fremst for bruden, eller er det gøyere når alle er med? Tenkte å få ordnet noen små pokaler eller slikt som jeg kunne delt ut mot slutten av oppholdet, men blir jo litt dumt hvis den kommende brud aldri vinner noen av konkurransene? Det går kanskje an å ha spørsmål som er "typisk bruden", og så se hvor mye de andre klarer å svare på de? Da vinner ihvertfall hovedpersonen :) Og så er det jo litt artig med spørsmål som du kjenner personen så godt igjen i.

Hva sier dere? Jeg trenger litt hjelp, vil ho at dette skal bli en flott dag for henne :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg skal lage en del konkurranser og har et veldig dumt spørsmål.... Det går vel ikke at jeg blir med på konkurransene da? For eksempel når det er quiz, så veit jeg jo alle svarene. Men blir det litt merkelig at jeg aldri er med på noe på grunn av det?

Er det sånn at man pleier å ha quiz og rebusløp og sånt først og fremst for bruden, eller er det gøyere når alle er med? Tenkte å få ordnet noen små pokaler eller slikt som jeg kunne delt ut mot slutten av oppholdet, men blir jo litt dumt hvis den kommende brud aldri vinner noen av konkurransene? Det går kanskje an å ha spørsmål som er "typisk bruden", og så se hvor mye de andre klarer å svare på de? Da vinner ihvertfall hovedpersonen :) Og så er det jo litt artig med spørsmål som du kjenner personen så godt igjen i.

Hva sier dere? Jeg trenger litt hjelp, vil ho at dette skal bli en flott dag for henne :)

Hei!

Vi hadde quiz og rebus i et utdrikningslag da jeg var forlover. jeg fikk med meg en annen venninne, så vi laget rebusene og quizen sammen.

Vi delte gjengen i to lag, rødt og blått, bruden var deltaker på det ene. vi hadde ulike leker og rebus som rødt og blått lag konkurrerte i. kjøpte sjokolademedaljer (på nille) til vinnerlaget.

Vi laget en quiz om bruden, og der kunne ikke vi heller svarene, så da var vi med. (fra barndommen, fra studietiden, fra brugdoms familie, og fra fritidsaktiviteter). Her var bruden dommer.

Kan godt ha det som gjennomgående tema hele dagen (fungerer bra da alle deltar aktivt), med leker som støvelkasting (baklengs mellom bena), blyant-i- hyssing som skal nedi flaske, fiskebollespytting, kleslenke, agurkløp osv. her setter bare fantasien grenser. Min erfaring (har vært leke-ansvarlig i tre utdrikningslag), er at alle syns dette er ganske moro, og blir veldig engasjert.

Skrevet

Hvis dere skal ha quiz, hva med å få forloveren til brudgommen til å hjelpe dere, og lage spørsmålene?

Gjest forlover
Skrevet

Takk for supre tips! :) Likte både det med at bruden kunne være dommer og de lekene du nevnte. De kunne jo bli brukt i en drikkeleik også ;) Takk takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...