Gjest Feline. Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg betalte 26 % skatt i fjor. I år har jeg gått opp til 36 %, og har levert skattekort til arbeidsgiver. Men når jeg nå fikk lønnslipp var det trukket bare 26%... Stemmer det? Skal det trekkes "fjorårets" skatt i januar, eller har det skjedd en feil?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Leverte du skattekortet i god tid? Jeg fikk også fjorårets skatt i januar, men det er fordi jeg leverte skattekortet i seneste laget. Om jeg var deg ville jeg valgt å legge på en ekstra % eller to på skatten resten av året, dersom du ikke allerede har beregnet inn litt slingringsmonn.
Gjest Feline. Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Je leverte i god tid... Men har gjort om til tabelltrekk nå, som skulle bli 36 %.. Får høre med arbeidsgiver nesten..
ninuska_ Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Er ikke lønna i januar det du har tjent i desember 2009?
Cava Queen Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Jeg får lønn den 15. hver måned og da er det for inneværende måned. Altså 15, januar fikk jeg lønn for januar. Andre får det etterskuddsvis. Min sambo får lønn den 1. hver måned og da er det lønn for forrige måned. I desember bruker noen arbeidsgivere skatte% for foregående år om du ikke har levert nytt skattekort.
Gjest Feline. Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Er ikke lønna i januar det du har tjent i desember 2009? Lønn den 28. for inneværende måned. Fant ut at skattekortene ikke hadde blitt samlet inn ennå, de lå fortsatt i "innsamlingsboksen"
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Lønn den 28. for inneværende måned. Fant ut at skattekortene ikke hadde blitt samlet inn ennå, de lå fortsatt i "innsamlingsboksen" Hvorfor er du sint for dette? Du har fått mer penger enn du trodde, og hvis du er redd for baksmell kan du enten spare de pengene, eller be dem trekke ekstra neste måned. Mao. et ikke-problem
Gjest Feline. Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Hvorfor er du sint for dette? Du har fått mer penger enn du trodde, og hvis du er redd for baksmell kan du enten spare de pengene, eller be dem trekke ekstra neste måned. Mao. et ikke-problem Er jo som du sier enten mer trekk neste mnd eller baksmell, kjedelig begge deler
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Er jo som du sier enten mer trekk neste mnd eller baksmell, kjedelig begge deler Så bare hold av pengene da? Spiller jo ingen rolle om man får baksmell når man har penger å betale den med. Eller er problemet at du har brukt dem opp alt
Miko Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Arbeidsgivere har anledning til å benytte fjorårets skattekort for januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå