Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestmeg
Skrevet

Har blitt ufrivillig satt i ei lei pengeknipe og treng penger til husleie som må betales innen mandag... Jeg har ingen familie eller venner som jeg kan spørre om å få låne penger og har ingen mulighet til å få utsatt betalinga.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Vet en kan få noe som heter kontokreditt knytta til bankkortet. Er det noe jeg kan ringe til banken og få allerede imorgen?

:grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du få på dagen såfremt du har penger som du får inn på konto fast hver måned. :)

Skrevet

Det høres ut som om du har havnet i en situasjon der du må bruke bufferkontoen eller sparekontoen. Det er OK å bruke penger derfra så lenge du har en plan for å betale dem tilbake.

Gjest Gjestmeg
Skrevet

Kan sosialkontoret hjelpe så raskt da? Ser for meg en stor papirmølje og flere ukers ventetid.

Men så godt at en kan få kontokreditt på dagen! :o) Da skal eg undersøke det imorgen. Men man får det ved å kun ringe eller må en gå i banken og ordne det? (Bor et annet sted, så har ikke mulighet til å stikke innom min bank)

Skrevet

No such thing as quick money... penger forsvinner bare raskt.

Eneste som kommer rask er kreditt og lån.

Skrevet
Det høres ut som om du har havnet i en situasjon der du må bruke bufferkontoen eller sparekontoen. Det er OK å bruke penger derfra så lenge du har en plan for å betale dem tilbake.

Hvis TS hadde noe slikt - noe det ikke høres ut som - så hadde det jo ikke vært noe problem...

Skrevet
Hvis TS hadde noe slikt - noe det ikke høres ut som - så hadde det jo ikke vært noe problem...

Nettopp. Det ideelle og beste er selvsagt å ha bufferkonto, men det er ikke alle som har mulighet til det. Bufferkonto er jo for uforutsette utgifter, og dette kan jo på en måte sies å være det (ikke at husleien er uforutsett, men pengene som skulle gå dit er jo borte).

Jeg vet dessverre ikke hvordan TS skal skaffe seg penger utover det som er nevnt her i denne tråden.

Skrevet

Jeg gjetter på at du tenker at du virker smart og fornuftig med et slikt råd. Du ender opp med å virke snusfornuftig og nedlatende. Men det var kanskje den egentlige meningen? Synes i såfall det er dårlig gjort mot ts. Alle har ikke sparekonto/buffer. Alle har ikke mulighet til det. Så du kan like gjerne stige ned av din høye hest med det samme.

Skrevet

Ring banken og be om kontokreditt i en kort periode.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Da er husleia betalt, puh! :rolleyes: Det ble kontokreditt, pratet med en hyggelig dame i banken som skjønte den fortvilte situasjonen min. Fikk det på avbetaling slik at jeg kan innhente meg økonomisk sett framover, så får jeg evt betale hele summen med en gang jeg har muligheten til det.

Ideelt sett skulle alle og enhver hatt en bufferkonto, nettopp til slike situasjoner som dette. Jeg har det ikke, rett og slett fordi jeg er student og klarer meg akkurat på det jeg får utbetalt. Men det ligger som et mål i framtida når jeg er ferdig utdannet :-)

Men tusen takk for hjelpa :-) Nå kan jeg endelig senke skuldrene litt :strix:

Skrevet

Godt at det ordnet seg. :)

Vil forøvrig anbefale deg å spare noe penger selv om du er student. Noe MÅ du bare rett og slett klare. Har du råd til kreditt har du råd til å spare også, kreditt er nemlig dyrt.

Dette var ikke nedlatende ment, bare et råd på veien.

Skrevet

Så fint at det løste seg :)

Et lite tips - Sørg for at du betaler det ned så fort som mulig. Ikke hopp over å betale en måned uten å si fra. Er du flink med tilbakebetalingen vil dette være et pluss i boka hos banken, selv om det ikke er snakk om verdens største sum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...