Gjest Airi Skrevet 27. januar 2011 #61 Del Skrevet 27. januar 2011 Den første som utvinnes? Kaldpresset er vel de som presses av nøttene uten varme, mens ikke kaldpresset blir presset med varme. Det stemmer, og varme brukes stort sett når man er i gang med andre eller tredje pressing. Første pressing foregår somregel uten varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 27. januar 2011 #62 Del Skrevet 27. januar 2011 Alt i denne tråden høres jo for godt ut til å være sant,så oppdater oss gjerne Og hvor kjøpte du din jojobaolje? Pris? kaldpresset? Jeg kjøpte min gjennom QXL, faktisk. Den er kaldpresset og kostet 89kr (+frakt) for 120ml. fornøyd så langt men det er jo bare 2.dagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 27. januar 2011 #63 Del Skrevet 27. januar 2011 Fikk min av svigermor, hun kjøpte den gjennom Shine.no (ellernosånt) og jeg er strålende fornøyd. Jojobaoljen og Iqqu's Acne Serum er det eneste jeg bruker i ansiktet til daglig og jeg har ikke hatt en eneste kvise i ansiktet på et halvt år selv om jeg pleide å være skikkelig plaget med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 27. januar 2011 #64 Del Skrevet 27. januar 2011 Ein av dei fyrste produkta eg kjøpte etter tips frå KG var jojobaolje. Men eg trur ikkje eg brukte det korrekt. Eg brukte det som ein slags ansiktsvask (eller etter ansiktsvask) i dusjen og skylte av. Det skal eg vel ikkje gjere? Veit heller ikkje om den var kaldpressa. Kan ikkje hugse at eg fekk noko effekt av det. No sendte eg avgarde ei bestilling på den frå iHerb, så håpar at den gjer underverker for min, for tida, trøblete hud! Så då brukar ein den anten som erstatning for ansiktskrem (både dag- og nattkrem?) eller før krem? Og kun nokre dropar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 27. januar 2011 #65 Del Skrevet 27. januar 2011 Ein av dei fyrste produkta eg kjøpte etter tips frå KG var jojobaolje. Men eg trur ikkje eg brukte det korrekt. Eg brukte det som ein slags ansiktsvask (eller etter ansiktsvask) i dusjen og skylte av. Det skal eg vel ikkje gjere? Veit heller ikkje om den var kaldpressa. Kan ikkje hugse at eg fekk noko effekt av det. No sendte eg avgarde ei bestilling på den frå iHerb, så håpar at den gjer underverker for min, for tida, trøblete hud! Så då brukar ein den anten som erstatning for ansiktskrem (både dag- og nattkrem?) eller før krem? Og kun nokre dropar? Hehe, nei jojobaoljen skal du bruke en-to dråper av og smøre i ansiktet og la den trekke inn som en krem Jeg bruker ikke krem lenger, kun oljen som fuktgiver, men jeg så noen i tråden som måtte ha mer fukt nå som det var blitt kaldt så det er kanskje individuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 7. februar 2011 #66 Del Skrevet 7. februar 2011 Hentet jojoba-oljen på posten nå nettopp, er spent på å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uglefot Skrevet 7. februar 2011 #67 Del Skrevet 7. februar 2011 Var ikke noe vidunderkur hos min hud. Syntes huden ble bedre etter ett par dager men da sa det stopp. Huden er like fet og fuktfattig,selv om jeg supplerte med fuktighetskrem over jojobaoljen. Men den funker fint på tørre flekker andre steder på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 7. februar 2011 #68 Del Skrevet 7. februar 2011 Har ikke i første omgang tenkt å bruke den i ansiktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 22. februar 2011 #69 Del Skrevet 22. februar 2011 Min jojoba-glede ble kortvarig. Hadde ikke hatt flaska i mange dager før jeg fant den liggende tom i toalettveska - og alt innholdet i mappa badet i jojoba.. Men de dagene jeg brukte jojoba'n, fant jeg det mest behagelig å bruke den på kroppen (ben, armer..) istedet for lotion. Ble ikke til at jeg brukte den mer i anskiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 23. februar 2011 #70 Del Skrevet 23. februar 2011 Uuuff, det er akkurat det jeg har vært redd for at skulle skje.. Det er jo noe skikkelig gris med olje hvis man søler! Likte du oljen såpass godt at du kommer til å kjøpe ny flaske da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 24. februar 2011 #71 Del Skrevet 24. februar 2011 Uuuff, det er akkurat det jeg har vært redd for at skulle skje.. Det er jo noe skikkelig gris med olje hvis man søler! Likte du oljen såpass godt at du kommer til å kjøpe ny flaske da? ...ja, den ligger ikke i toalettmappa lengre, for å si det sånn! Det er igjen "bunnslammet" på kanskje 10 dråper, og flaska står på hylla nå :gjeiper: Den var suveren å smøre inn leggene med etter dusjing, så jeg kommer nok sikkert til å skaffe en ny en når jeg får somla meg til det (Jeg følte etterhvert ikke for å smøre den i ansiktet. I og med at det har begynt å komme noen kviser igjen, får jeg liksom en sperre for å kline olje i ansiktet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 24. februar 2011 #72 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) ...ja, den ligger ikke i toalettmappa lengre, for å si det sånn! Det er igjen "bunnslammet" på kanskje 10 dråper, og flaska står på hylla nå :gjeiper: Den var suveren å smøre inn leggene med etter dusjing, så jeg kommer nok sikkert til å skaffe en ny en når jeg får somla meg til det (Jeg følte etterhvert ikke for å smøre den i ansiktet. I og med at det har begynt å komme noen kviser igjen, får jeg liksom en sperre for å kline olje i ansiktet ) Jojobaolje er ikke olje, men voks egentlig - og den penetrerer huden så kroppen får signaler om å stoppe å produsere talg Sammen med tetreolje og lavendelolje er den suveren mot kviser Får i blant utbrudd på ryggen selv, og de forsvinner med jojobaolje og en dråpe tetreoljr Endret 24. februar 2011 av Airi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. februar 2011 #73 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg har også den fra iherb, men har bare prøvd den på kroppen foreløpig. Fikk silkemyk hud der i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #74 Del Skrevet 1. juli 2011 Andre som har fått kviser med en gang de har begynt å bruke oljen? Har hatt min i to uker, siste uken har jeg hatt den i ansiktet hver kveld. Jeg har slitt med akner før, og går på Diane mot dem som fungerer kjempefint. Men nå spretter kvisene frem, noen store og andre bittesmå.. Går det over? Håper det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hette Skrevet 30. august 2011 #75 Del Skrevet 30. august 2011 Her ---> Desert Essence er denne kaldpresset og hvordan blir det når jeg bestiller den siden det er i en anna valutta?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hette Skrevet 30. august 2011 #76 Del Skrevet 30. august 2011 hvor mye er $8.26 i norske kroner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #77 Del Skrevet 30. august 2011 hvor mye er $8.26 i norske kroner? ca 50kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #78 Del Skrevet 12. desember 2011 Kjøpte nylig en dessert essence jojobaolje fra Iherb, har nettopp fått den, smurt inn litt i ansikt og hals, spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #79 Del Skrevet 13. desember 2011 Kjøpte nylig en dessert essence jojobaolje fra Iherb, har nettopp fått den, smurt inn litt i ansikt og hals, spennende det er jo ikke akkurat sånn at det blir den wow effekten da;) men jojoba olje er et supert produkt istedetfor fuktighetskrem syns jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive Skrevet 13. desember 2011 #80 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg bruker jojobaolje på potene til hundene mine når de blir såre. Supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå