Gjest Sandbekken Skrevet 31. januar 2010 #21 Skrevet 31. januar 2010 Noen som har funnet ut om den oljen fra costal er kaldpresset??
Gjest Heidie Skrevet 31. januar 2010 #22 Skrevet 31. januar 2010 Noen som har funnet ut om den oljen fra costal er kaldpresset?? Jeg har sendt mail til dem, men har ikke fått noe svar enda
Gjest Sandbekken Skrevet 31. januar 2010 #23 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har sendt mail til dem, men har ikke fått noe svar enda Så bra :) si ifra når de har svart
Gjest :) Skrevet 31. januar 2010 #24 Skrevet 31. januar 2010 Hvor fant du det? Det var jo en hyggelig pris hvis man vil prøve Helsekost, den som har et eple i logoen (er for trøtt til å huske hva den heter nå) Ojlen er fra SunVita, økologisk OG norskprodusert. Nesten et kinderegg :D Den har en mye tykkere konsistens og litt annen farge enn den forrige oljen jeg prøvde, så jeg var noe skeptisk. Men etter et par dagers bruk synes jeg denne faktisk er bedre enn den forrige. Trodde jojobaolje var "same shit" uansett produsent, men tydligvis ikke:)
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #26 Skrevet 4. februar 2010 Bruker dere jojobaoje i stedet for renseprodukter? Eller renser dere først, og påfører olje etterpå som en fuktighetskrem?
Charn666 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #27 Skrevet 7. februar 2010 Kaldpressing gir en renere olje. Ved andre pressmetoder blir det liggende igjen kjemikalier som f. eks Hexan (kreftfremkallende) Jojoba olje passer til alle hudtyper, da den normaliserer huden. Den trenger dypt inn i huden, absorberes lett av hudens øverste lag og gir en fløyelslignende følelse. Mykner, beskytter og binder hudens fuktighet. Har en naturlig solfaktor på 4. Jojobaoljen er bakteriedrepende og talgløsende. Gjennom flere forsøk i USA har man funnet at oljen har en positiv effekt ved behandling av flass, seborre, akne, eksem, psoriasis. Jojobaolje er perfekt til å lindre nybarbert hud og bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud. Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade. Jojoba olje kan også motvirke tendens til inngrodde hår. Den er fin som beskyttelse mot kulde og er fin som sminkefjerner. Jojoba olje brukes mot barneeksem og bleieutslett. Nå har jeg fått min.. Får mykere hud av den.. det er jaffal sikkert;) å den funker mot irritasjon etter barbering. Om den hjelper mot kviser vil tiden vise:) eneste negative å si at den lukter veldi ekkelt før den trekker inn i huden. så forsvinner lukten:)
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Bruker dere jojobaoje i stedet for renseprodukter? Eller renser dere først, og påfører olje etterpå som en fuktighetskrem? Vil nok tro de fleste bruker den før fuktighetskrem, eller som en fuktighetskilde.
Gjest Inga Toppen Skrevet 10. februar 2010 #29 Skrevet 10. februar 2010 Kult! Dette hørtes bra ut! Noen spørsmål her som ikke er besvart, og som også jeg lurer på: - Er det noen spesielle fuktighetskremer, dagkremer, eller ansiktsmasker som fungerer bra i kombinasjon med jojobaoljen? - Hvor kan man kjøpe oljen for 89 kroner? - Du som anbefalte coastal scents, vet du hvor mye det tas i frakt? - Og så til slutt, a question of my own: Hva betyr det i praksis at produktet er fryst? Hvordan skal jeg håntere det i bruk liksom`? Håper på svar. Klem Inga :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #30 Skrevet 10. februar 2010 Jojobaolje er så lik hudens egen olje at du kan bruke akkurat den kremen du vil over. Med USPS First class (som er billigst ser det ut til), koster frakten 75,- ca. Og selve oljen ca 80,-. Fryst? Tenker du kaldpresset? Det betyr ihvertfall at oljen ikke er varmebehandlet. Det tar lengre tid, men oljen får bedre kvalitet av det. Varmebehandlig vil nøytralisere oljen litt på de fleste punkter. Og 89,- var vel hos en helsekost, du får se litt rundt
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 10. februar 2010 #31 Skrevet 10. februar 2010 jeg har veldig tørr hud, og bruker den alene uten fuktighetskrem. har veldig fin hud nå, og de pms-utbruddene som dukker opp holder seg veldig greit og går fort over. før begynte det gjerne med et utbrudd som bare ble verre og verre, var gjerne synlig i ei uke etetrpå(rødhet/etc). rart, men sekundet jeg tar på jojobaoljen så går liksom all ujevnhet i huden bort.... venter i spenning på coastal scents.......
Gjest Sandbekken Skrevet 26. februar 2010 #32 Skrevet 26. februar 2010 (endret) Nå har jeg begynt å bruke jojobaolje som ansiktskrem. Kjøpte fra Iherb.com Jeg har riktignok bare bruk den i en dag, Men herregud! Jeg er frelst! Huden min er mye bedre allerede, den kjennes silkemyk og gjennomfuktet, den er heller ikke blank, noe jeg har slitt med lenge.. Kan ikke tro det er sant!! Så billig, og så enkelt kan det gjøres :) Edit: oljen fra iherb er kaldpresset. Endret 26. februar 2010 av Sandbekken
vesla86 Skrevet 26. februar 2010 #33 Skrevet 26. februar 2010 Har du en link til den oljen du kjøpte?
Knøtteliten Skrevet 26. januar 2011 #36 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg har akkurat klæsja jojoba i ansiktet for første gang, og venter spent... :gjeiper: Jeg leste egenskaper og fant ut at det måtte være suverene saker: - Velkjent for sine fuktighetsbevarende og beskyttende egenskaper. - Balanserer og normaliserer både fet og tørr hud. - Motvirker flassing og hudirritasjoner. - Renser opp uren hud. - Fjerner akne og kviser. - Trekker sammen store hudporer. - Verdens beste baby olje. - Passer for alle hudtyper og er ikke irriterende for huden. - Gjenoppbyggende for skadet hud. - Gjenoppbyggende og legene for psoriasis, eksem og andre hudsykdommer. - Renser huden og gjør den sterk og silkemyk. - Beskytter etter barbering. - Lett å smøre inn og absorberes raskt av huden uten å være blank eller fet. - Fin som sminkefjerner. - Bakteriedrepende. - Beskytter både huden og håret mot sol og saltvann om sommeren. - Suveren til håret som kur ved tørt eller livløst hår. - Effektiv mot uttørring og flass i hodebunn. - Hjelper mot håravfall da den renser hårsekkene. - Fjerner infeksjoner. - Fin for sår og vorter. - Forhindrer rynker. - Bra for såre lepper. - Bra for neglene. - Reduserer/fjerner strekkmerker, appelsinhud og andre hudplager. - Fjerner øyekatar ved bruk som øyedråper. - Forhindrer sår og betent hals da den også kan drikkes. (alt dette høres egentlig ut til å være for godt til å være sant, men det er an annen sak..) Lurer litt på det punktet " beskytter hud og hår mot sol og saltvann".. Smører man olje eller fet krem på huden i sola (uten solfaktor) er man jo dømt til å bli solbrendt og svinbrun. Er det ikke sånn med jojoba? Hvis jeg smører meg inn med jojoba så BESKYTTER den meg mot sola, den tar ikke ekstra hardt - slik som med f.eks spenol? Vil ikke risikere å bli solbrendt når jeg skal ut i sola til sommers..... Endret 26. januar 2011 av Knøtteliten
Gjest Airi Skrevet 26. januar 2011 #37 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Akkurat nå bruker jeg bare jojobaolje og druekjerneolje som fuktighetsgivere. Bruker dem i en sukkerskrubb, som skylles av i dusjen, men som etterlater huden hydrert Til Knøtteliten: jeg ville også vært skeptisk til å smøre meg i jojoba for å beskytte mot sol. Anbefalte vidunderskrubben min til en venninne, hun brukte den i dusjen på treninga og gikk i solarium etterpå - og så ut som en hummer. Olje koker jo på huden, så det var ikke noe sjakktrekk. Endret 26. januar 2011 av Airi
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #38 Skrevet 26. januar 2011 Jojoba er en voks, ikke en olje egentlig. Og den inneholder naturlig faktor 4 eller noe slikt. Men er nok mye på den listen som er høye forventninger, den fjerner ikke kviser på et magisk vis og porene forblir det samme for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #39 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har akkurat klæsja jojoba i ansiktet for første gang, og venter spent... :gjeiper: Jeg leste egenskaper og fant ut at det måtte være suverene saker: - Velkjent for sine fuktighetsbevarende og beskyttende egenskaper. - Balanserer og normaliserer både fet og tørr hud. - Motvirker flassing og hudirritasjoner. - Renser opp uren hud. - Fjerner akne og kviser. - Trekker sammen store hudporer. - Verdens beste baby olje. - Passer for alle hudtyper og er ikke irriterende for huden. - Gjenoppbyggende for skadet hud. - Gjenoppbyggende og legene for psoriasis, eksem og andre hudsykdommer. - Renser huden og gjør den sterk og silkemyk. - Beskytter etter barbering. - Lett å smøre inn og absorberes raskt av huden uten å være blank eller fet. - Fin som sminkefjerner. - Bakteriedrepende. - Beskytter både huden og håret mot sol og saltvann om sommeren. - Suveren til håret som kur ved tørt eller livløst hår. - Effektiv mot uttørring og flass i hodebunn. - Hjelper mot håravfall da den renser hårsekkene. - Fjerner infeksjoner. - Fin for sår og vorter. - Forhindrer rynker. - Bra for såre lepper. - Bra for neglene. - Reduserer/fjerner strekkmerker, appelsinhud og andre hudplager. - Fjerner øyekatar ved bruk som øyedråper. - Forhindrer sår og betent hals da den også kan drikkes. (alt dette høres egentlig ut til å være for godt til å være sant, men det er an annen sak..) Lurer litt på det punktet " beskytter hud og hår mot sol og saltvann".. Smører man olje eller fet krem på huden i sola (uten solfaktor) er man jo dømt til å bli solbrendt og svinbrun. Er det ikke sånn med jojoba? Hvis jeg smører meg inn med jojoba så BESKYTTER den meg mot sola, den tar ikke ekstra hardt - slik som med f.eks spenol? Vil ikke risikere å bli solbrendt når jeg skal ut i sola til sommers..... Alt i denne tråden høres jo for godt ut til å være sant,så oppdater oss gjerne Og hvor kjøpte du din jojobaolje? Pris? kaldpresset?
Gjest BabyBlue Skrevet 26. januar 2011 #40 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Du får kjøpt den på iherb.com til en latterlig lav pris. Merket jeg bestilte fra er dessert essence, og den skal være kaldpresset. Bestilte den 12 januar, men har ikke fått den ennå... skal det ta så lang tid? Endret 26. januar 2011 av BabyBlue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå