Gå til innhold

Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut nettopp at katten min har et betent sår på den ene poten sin. Den har væsker og lukter vondt. Har ikke mulighet til å dra innom dyrelege i morgen, hva burde jeg gjøre i mellomtiden med såret?

Har fått renset det litt. Kan jeg ha på aloe vera fra plante, og lage en bandasje? Eller burde jeg bare la det være i fred?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Huffsa
Skrevet

La det være. Og IKKE bruk medisin beregnet på mennesker på katten din!!

Skrevet

Ring til veterinæren og forklar situasjonen, så får du sikkert gode råd om hva du skal gjøre :) Ikke begynn å smør på det ene og det andre før du vet hva som er galt, og en klam bandasje kan fort gjøre vondt verre.

Skrevet
Ring til veterinæren og forklar situasjonen, så får du sikkert gode råd om hva du skal gjøre :) Ikke begynn å smør på det ene og det andre før du vet hva som er galt, og en klam bandasje kan fort gjøre vondt verre.

Takk for svar gjest :)

Skrevet (endret)

Værsegod, du trenger ikke være utakknemmelig selv om du ikke likte svaret. ;)

Endret av Huffsa
Skrevet
Værsegod, du trenger ikke være utakknemmelig selv om du ikke likte svaret. ;)

nei, hun skulle vell kanskje være deg evig takknemmelig? :skratte:

Skrevet

vask det med grønnsåpe vann :)

det hjelper godt på betennelse :)

Skrevet

Grønnsåpe er vidundermiddel :P

Det trekker ut shiten og hjelper på betennelse som NoAngel sier.

ALDRI legg på bandasjer dersom det ikke gjelder kraftig blødning som må stoppes.

Bandasjerer man så kan man stenge inne en del bakterier, det blir varmt og klamt som gjør at bakteriene bare vokser og man ender opp med noe som er 10 ganger verre.

Skrevet
nei, hun skulle vell kanskje være deg evig takknemmelig? :skratte:

Det har jeg aldri sagt ;)

Men går faktisk ann å sette pris på alle svar, selv om hun ikke er ute etter svaret ;) Man har alltid tid til å ta med et sykt dyr til dyrlegen hvis man ikke er bortreist. blir bare litt dyrere ;)

Skrevet
Det har jeg aldri sagt ;)

Men går faktisk ann å sette pris på alle svar, selv om hun ikke er ute etter svaret ;) Man har alltid tid til å ta med et sykt dyr til dyrlegen hvis man ikke er bortreist. blir bare litt dyrere ;)

Jeg ville aldri satt pris på svaret du ga, for det er direkte feil. Veldig synd at folk som ikke har peiling svarer på så alvorlige spørsmål. Ser ellers at de andre svarene som er gitt er gode.

Skrevet

Litt sent svar, men det er faktisk viktig å vaske såret med for eksempel grønnsåpevann. Det er også viktig, selv om det er litt ekkelt, å prøve å klemme betennelsen forsiktig ut (gjerne med bomullsdott fuktet med grønnsåpevann). IKKE smør salve på før du er sikker på at betennelsen er borte, da risiskerer du at såret lukker seg mens det fremdeles er betent inni, og resultatet kan bli en stor byll.

Jeg driver og "jobber" med et sår på katten min, og det ser ut til at det går rette veien, men det er mye arbeid.

Skrevet

Heisann!

Dro innom dyrelegen med pus om morgenen, og hentet ha senere på dagen. Så nå har han fått krage som skal brukes i 10 dager. han skal også ha antibiotika i 10 dager.

Hvordan i all verden skal vi kunne komme overens i 10 dager uten at katten får være ute, ha har allerede stått i mjauet i nesten en time nå :regn:

Gjest Novaflare utlogget
Skrevet

Vil bare nevne en ting når dere skriver grønnsåpe, at da skal man bruke medisinsk grønnsåpe fra apoteket, ikke Krystall med furunål-lukt ;)

Skrevet

Joda, grønnsåpe med furulukt kjøpt på matbutikken går veldig bra. Det som IKKE går bra, er grønnsåpe som er tilsatt salmiakk.

Skrevet
Heisann!

Dro innom dyrelegen med pus om morgenen, og hentet ha senere på dagen. Så nå har han fått krage som skal brukes i 10 dager. han skal også ha antibiotika i 10 dager.

Hvordan i all verden skal vi kunne komme overens i 10 dager uten at katten får være ute, ha har allerede stått i mjauet i nesten en time nå :regn:

:hoho:

jeg er glad jeg ikke er deg de neste 9 dagene!

lykke til!

Skrevet
Vil bare nevne en ting når dere skriver grønnsåpe, at da skal man bruke medisinsk grønnsåpe fra apoteket, ikke Krystall med furunål-lukt ;)

Joda, helt vanlig grønnsåpe fungerer toppen ;)

(men som en annen nevnte - ikke grønnsåpe med salmiakk)

Skrevet
Joda, helt vanlig grønnsåpe fungerer toppen ;)

(men som en annen nevnte - ikke grønnsåpe med salmiakk)

Helt klart! Det er ikke uten grunn at det er vanlig grønnsåpe som står i dusjen på fødeavdelingene, riktignok uten både salmiakk og furunålsduft, men absolutt ikke medisinsk fra apotek. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...