Siljetot Skrevet 2. september 2003 #1 Skrevet 2. september 2003 Har nettopp strikket en genser str 4 år, og på oppskriften helt øverst står målene den skal ha som ferdig. Lengde og underermlengde er greit, men hva er overvidde?? Jeg trodde det var fra ermebråt til ermebråt, altså arm + kropp + arm. men jeg får ikke dette til å stemme, kan jeg ha strikket så feil? Den ser ganske greit proposjonert ut altså, men jeg skal gi den vekk så jeg får liksom ikke prøvd den. Kan overvidde være rundt kroppen?? Takk for svar... sitter her som et spørsmålstegn... Klem Silje
Leo Skrevet 2. september 2003 #2 Skrevet 2. september 2003 Ca. 1000 år siden jeg strikket, men er det ikke vidden/bredden fra ermehull til ermehull (Eller brystvidde om du vil)...!?
Siljetot Skrevet 2. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2003 Takk for svar. Men da blir det ganger to da kanskje? at jeg måler bryst to ganger sånn at det blir rundt kroppen? Da stemmer det ganske med det tallet. Det må være det ja. Takk Klem Silje
Leo Skrevet 2. september 2003 #4 Skrevet 2. september 2003 Det demrer mer og mer... Overvidden er nok hele veien rundt, altså omkretsen.
Gjest Lea Skrevet 2. september 2003 #5 Skrevet 2. september 2003 Jeg mente også at overvidde var omkretsen rundt brystet. Eller var der bredden over brystet? Du ser nok om det stemmer...
Siljetot Skrevet 2. september 2003 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2003 Ja, det er nok omkretsen, det stemmer ganske bra. Så var jeg ikke helt på trynet da Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå