Gjest gjesta Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Noen som kan anbefale et spesielt samlivskurs, parterapi eller lignende i Oslo området? Er samtalene ved familievernkontoret bra, eller bør man oppsøke det private markedet? Noen som har prøvd noe som var bra eller dårlig??
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Henter opp igjen denne, i tilfelle det er noen som har noen tips nå.
Gjest Q Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Gjerne hvis noen veit om noe på sørlandet, rundt Kristiansand/lenger vest. Funker sånne faktisk, eller hjelper de bare med å sette enda sterkere lys på hva som ikke funker?
Gjest Mann Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Hei, Jeg har erfaring fra Aker familiekontor. Jeg og min ekskone gikk der til en del samtaler. Jeg fikk et meget godt inntrykk og de gjorde virkelig det de kunne for at vi skaulle få snakket ut. Mange gode spørsmål og tanker rundt problemene vi hadde. Vi fikk også snakket ut og luftet oss for en nøytral tredje-part. Det tror jeg begge synes var bra. Dessverre fungerte ikke dette for oss, siden problemene var for store. Jeg tror det største problemet er at man sjelden er på samme "plass" når man har slike samtaler. Eks: En er sint, den andre er redd. En er klengete, den andre lei, en er såret, den andre forelsket osv.. Tror man må "time" det litt, så man har best forutsetninger for å få forståelse for sin egen posisjon og den andres posisjon. Lykke til
minsin Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Min samboer og jeg går til kommunal familieterapi i Oslo. Han vi går til er flink. Hjelper å få satt ord på ting du ikke finner ord på, og man må gå i seg selv.
O'hara Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har hørt en god del positivt om Prep-kurs, Modum Bad tilbyr dette i Oslo-regionen. Har ikke prøvd dette selv. Ellers har jeg personlig (alene) hatt god nytte av Gestaltterapi, og vet at mange gestaltterapauter tilbyr parterapi. Masse lykke til!
andemor Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har vært på denne typen prep-kurs i regi av forsvaret, og det kan virkelig anbefales. Utrolig nyttig, og noe de aller fleste par har bruk for. Prep-kurset er, som navnet antyder, et kurs man i utgangspunktet tar før man får problemer i forholdet. Uansett. Det er et kurs som gir en mange nyttige verktøy for å få et forhold til å fungere.
O'hara Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Jeg kjøpte boken "Samlivsboken" som de anbefaler hos Modum. En bok som er verdt å lese, uansett og for absolutt alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå