Gjest Gjest_hanna_* Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Noen som har erfaringer? JEg syns Platanias har mistet mye av sjarmen ( var der første gang for 18 år siden) nå syns jeg det er mye mas og stappfullt alle steder....er det noen som vet om Rethymnon er likedan?
Oz- Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Sist jeg var på Kreta begynner å bli 8år siden, men da var jeg både i Platanias og Rethymnon. Synes det var like masete, støvete og folksomt begge steder, og har ikke reist tilbake siden.
Bex Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Vi var i Rethymnon i fjor sommer og hadde det helt fantastisk! Flott strand (lite barnefamilier, for det er strømmer i vannet), hyggelige restauranter (om du holder deg borte fra strandpromenaden) og akkurat passe mye liv og røre. Ikke masse fulle ungsom, ei heller tyske og britiske pensjonister. Så ja, anbefaler absolutt, og drar gjerne tilbake! Kanskje ikke ideellt for familier, men tre jenter i 20-årene på tur hadde det helt supert!! Vi bodde på Lefkoniko Bay, som var helt OK. Ett minutt til flott strand, basseng for ettermiddagssvømming, rett ved treningssenter og fine turområder opp i fjellet.
Gjest Gjest_hanna_* Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Hei og takk for svar. Har to barn på 7 og 9....som elsker å bade....ble skeptisk jeg,pga de strømmingene i sjøen...kanksje ofte rødt flagg da? hmmm....nå må jeg gå i tenkeboksa :-) Noen gode ferieforslag?
Asteria Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg var i Rethymnon i sommer og jeg synes det var kjempebra Har reist mye i Hellas og likte dette stedet veldig godt.. De kan jo være mastete i restaurant området, men slik er det overalt.. Var også veldig fint å gå rundt å se.. Er også en slags borg der som er spennende å utforske.. Og utrolig deilige strender...Samboeren trivdes så godt at han vil reise tilbake dit til sommeren:) Var ingen røde flagg da jeg var der.. og stranda er veldig stor og fin.. perfekt for barn.. Av de stedene jeg har vært er Rethymnon absolutt et sted jeg vill dratt med barn Endret 28. januar 2010 av Asteria
ejoty Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Var der 1 uke i begynnelsen av september 2006. Rødt flagg alle dagene, med unntak av den dagen vi skulle dra tror jeg det var. Har ikke vært på noen andre greske øyer, men likte Rethymnon på Kreta. Syntes ikke det var slitsomt når jeg var der.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Jeg synes Platanias var kjempekos da vi var der for noen år siden. Kanskje det er verre i tjukkeste høysesongen, vi var der i juni, ikke masete og overfylt! Barna koste seg veldig. Platanias er barnevennlig! Badeland rett i nærheten, og vi opplevde rødt flagg på stranden bare en dag imens vi var der
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Vi er en familie på 4 som har vært der to år på rad.En kjempe plass synes vi, nydelig lang strand.Vi skal tilbake ja:)Ikke noe mas synes vi bare kos.Men i år skal vi 2 uker til Rhodos:)
Gjest Gjest Sølvi Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Hallo Har vært en kort dagstur i Rethymnon. Bodde i Platanias, men hadde leid bil så vi fikk sett mye mer av øya. Syntes det var en skikkelig koselig by, og borgen som er tidligere nevnt, er sikkert kjempespennende for barn I søndagsVG den 17 januar, var det en reportasjne om et norsk ektepar som bodde i Rethymnon. Der anbefalte de gode restauranter, severdigheter, opplevelser og ikke minst en strand ca 10 minutter utenfor byen, som var mye bedre enn den bystranden som de fleste bruker. Elsker Kreta, men de beste opplevelsene har vi hatt når vi har leid bil og kunnet kjørt utenfor "alfarvei". En påske spiste vi det beste helstekte lammet som noen noensinne kan forestille seg på en restaurant som var så langt fra turistifisert som overhode mulig. De snakket ikke engang engelsk, så vi bestilte mat ved hjelp av gestikulering. Selv om det snart er 2 års siden, drømmer jeg ennå om det lammet Uansett, ha en flott tur, og hvis du søker litt på nett, finner du sikkert et gresk forum på norsk. Sikkert mange gode tips der God tur
Pjukset Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Jeg var i Rethymnon for noen år siden. Det gule eller røde flagget var oppe på stranda om hverandre, stranda var møkkete, og jeg syns ikke Rethymnon hadde noe av det jeg forbinder med gresk sjarm. har vært i Hersonissos også, felles med begge stedene er at grekerne er mer arrogante og pågående enn andre steder(etter min mening). Har vært mye i Hellas, og velger heller å reise tilbake til hvilken som helst øy i Kykladene fremfor Kreta igjen.
Bex Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Hei og takk for svar. Har to barn på 7 og 9....som elsker å bade....ble skeptisk jeg,pga de strømmingene i sjøen...kanksje ofte rødt flagg da? hmmm....nå må jeg gå i tenkeboksa :-) Noen gode ferieforslag? Det var rødt flagg ca fire av fjorten dager da vi var der i august, og gult resten. Vi badet jo, men måtte holde oss innenfor et svært begrenset område, om ikke kom badevaktene og fikk folk på land igjen. Stranda var flott, men som jeg sa i forrige innlegg, så ville jeg nok ventet til barna var litt større. Ble dratt 10-15 meter av enkelte bølger, og bikinibuksa skled ned, og toppen opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå