Gå til innhold

Baderomsinnredning

Anbefalte innlegg

Gjest Ana, ikke innlogget.
Skrevet

Hei!

Er snart klsr til å flytte inn i ny leilighet, og har funnet ut at vi muligens trenger ny baderomsinnredning, iallefall et servantskap. Tenkte å kanskje kjøpe en Ikea innredning (har ikke så mye penger å bruke), men så lurte jeg på å kanskje få servanten nedfelt i en gammel kjøpmannsdisk eller noe lignende.

Er det noen her som har gjort det? Er det noe man kan gjøre selv, eller må man ha 'folk' til å gjøre det? Og blir det isåfall dyrt (i forhold til en Ikea-løsning)??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det, men har planer om å gjøre noe sånt på det nye badet vårt (vi har et bad ferdig og skal innrede et nytt).

Jeg regner med at du kan felle ned vasken selv om du har verktøy til det.

Samme fremgangsmåte som med oppvask-kum. Bruk stikksag for å skjære utslik at vasken passer. Legg silikon eller silikonstimler under kanten.

Pass på at resten av platen tåler vann. Den må behandles. Det samme må beina på skapet. Vi har tenkt å legge fliser på toppen (bytte ut hele plata og legge på en ny med fliser på.

Tror likevel at dette blir dyrere enn å kjøpe et skap med vask på IKEA.

Kommer an på hva du gir for vask og skap.

Gjest Ana, i.i.
Skrevet

Har jo selve vasken, og skapet regner jeg med å få (smiske med mamman min... :sjarmor: ), eventuelt kjøpe billig. Da kan det vel ikke bli så dyrt? Hva må man behandle overflaten med??

Skrevet

Hva er skapet laget av da?

Hvis det er i ubehandlet tre, så må det enten lakkeres, oljes eller vokses.

Og hvis dere har det dere trenger, så blir det jo ikke så dyrt, men dere må jo ha rør og kran da. Men akkurat DET bør dere ha en rørlegger til å sette på.

Skrevet

Vet at det har vært en artikkel om dette i "Gjør det selv", så dersom du kjenner noen som abonerer kan du jo logge deg inn og laste ned artikkelen.

Skrevet

Noen slektninger gjorde dette. Platen dekket de med plexiglass som de fikk skjært til. Festet med silikon rundt kanten.

Skrevet

Men kom til å tenke på at det er kanskje ikke alle tresorter som egner seg til slikt bruk? Furu for eksempel er jo ganske mykt, det vil gjerne ikke kunne holde en servant??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...