Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er interessert i å vite mer om pilates. Har ikke tilgang til det her jeg bor, men jeg er veldig smidig og myk av natur og jeg tenkte det kunne være et fint supplement i tillegg til annen trim. Derfor ønsker jeg svar på noen spørsmål før jeg evt kjøper meg matte og dvd`er jeg kan følge, og ser frem til deres tilbakemeldinger.

1. Hvordan "trener" du pilates? På senter eller hjemme?

2. Hvor ofte ?

3. Hva slags resultater har du merket deg, hvis noen?

4. Kombinerer du det med andre treningsformer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hjemme.

2. Ikke så ofte som jeg skulle ønske men jeg prøver å gjøre det en gang i uken sammen med noe annet, f.eks etter en halvtime med ellipsemaskin.

3. Har ikke merket noe enda :grine:

4. Ja, gåturer, ellipsemaskin og løping i trapper!

Skrevet

1. Jeg trener pilates på treningssenter

2. En gang i uken, en time hver gang. Så tar jeg noen øvelser på egenhånd hjemme innimellom

3. Har merket stor endring i holdning, og en styrking av kjernemuskulatur (mage/rygg). Veldig effektiv trening, men det er avhengig av at øvelsene utføres riktig. Jeg er derfor skeptisk til å hive seg på hjemmetrening via dvd uten å ha tatt et par timer med instruktør først.

4. Ja, kombinerer det med step, jogging/tredemølle, elipse og styrketrening.

Anbefaler pilates på det sterkeste, men vil altså anbefale deg å få veiledning før du "lærer øvelsene feil" og ikke får noe utbytte av treningen.

Skrevet

1.Hjemme, men anbefaler å gå på treningssenter for å komme godt igang.

2.3 ganger i uken

3.jeg har merket stor endring i holdning, hvordan jeg går, og at jeg er mye smidigere og sterkere.

4.ja, jeg kombinerer det med spinning og styrketrening med frivekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...