Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har kløende hode og flasser litt ... må pirke da det er irriterende.. Hva er dette... jeg har ikke lus.. Er dette vanlig flass har hatt dette i flere år burde det ikke forvunnet?... er det noe som bare heter vanelig tørr hodebunn..? Hva bruker du å gjøre med hodebunnen?

Er det mulig å få psoriasis i hoebunnen?? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei jeg har kløende hode og flasser litt ... må pirke da det er irriterende.. Hva er dette... jeg har ikke lus.. Er dette vanlig flass har hatt dette i flere år burde det ikke forvunnet?... er det noe som bare heter vanelig tørr hodebunn..? Hva bruker du å gjøre med hodebunnen?

Mulig du bruker en for sterk sjampoo..åja det er mulig å ha psoriasis i hodebunnen. stikk innom en frisør for å få råd og tips for dine hodebunnsplager, de har spesialsjampoer for slikt. :)

Skrevet

Har flass, men til meg er det sebboreisk eksem. Blir aldri kvitt det, og det er ofte sår under flasset.

Skrevet
Har flass, men til meg er det sebboreisk eksem. Blir aldri kvitt det, og det er ofte sår under flasset.

Nå vet jeg ikke hva sebboreisk eksem er, men har du spurt frisøren om råd? Hvis ikke kan du jo bestille time hos en hudlege for nærmere undersøkelse og spørre om råd på hva du kan bruke der:

Skrevet
Nå vet jeg ikke hva sebboreisk eksem er, men har du spurt frisøren om råd? Hvis ikke kan du jo bestille time hos en hudlege for nærmere undersøkelse og spørre om råd på hva du kan bruke der:

jeg har kronisk eksem også men trodde ikke jeg hadde det i hodet.. men er litt rød der det flasser tror jeg.. det er litt vansklig å se under håret..

Gjest Gjest_bente_*
Skrevet

Jeg anbefaler Økologisk Jojobaolje

Jojoba olje passer til alle hudtyper, da den normaliserer huden. Den trenger dypt inn i huden, absorberes lett av hudens øverste lag og gir en fløyelslignende følelse. Mykner, beskytter og binder hudens fuktighet. Jojobaoljen er bakteriedrepende og talgløsende.

Gjennom flere forsøk i USA har man funnet at oljen har en positiv effekt ved behandling av flass, seborre, akne, eksem, psoriasis.

Indianere var de første som tok Jojoba olje i bruk som hårpleiemiddel. De oppdaget oljens utrolige virkning på håret. Jojoba olje trenger inn i hodebunnen og gir naturlig næring og beskyttelse til hårrøttene.

Hårkur mot flass.

Fordel jojobaolien på fingerspissene og gni oljen grundig inn i hodebunnen. La den eventuelt virke over natten. Når håret vaskes dagen etter, fjerner du oljen ved å ha i en mild sjampo før du har vann i håret.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, og tror nok det kan være så enkelt som at du har tørr hodebunn. Prøv å bytte til en shampo uten SLS! Har hørt mange som syns at John Masters Organics Deep Scalp Follicle Treatment and Volumiser hjelper, den sprayer du i håret etter vask.

Skrevet

Sebboreisk eksem kan ikke kureres. Men selvfølgelig finnes medisiner for å stabilisere det. Men det kan ikke brukes over lengre perioder, for det er temmelig sterke saker.

Men til ts: prøv fungoral shampo fra apoteket, eller gå til lege

Skrevet

Det er mulig å ha både eksem og psoriasis i hodebunnen ja. Psoriasis pleier å blø hvis du pirker i utslettet med neglen.

Prøv Fungoral fra apoteket som nevnes over her. Og skru ned temperaturen på vannet når du vasker håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...