Leanne Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Hei! Skal på en helgetur til Gøteborg med en venninne. Vi tenkte vi skulle reise med toget, og er derfor på jakt etter et sentralt hotell. Noen som vet om noen fine, men ikke alt for dyre hotell i Gøteborg? Hva bør man egentlig gjøre i Gøteborg- noe spesielt vi bør få med oss?? Aldri vært der før...
Gjest Gjest_w Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Av de hotellene jeg har bodd på i Gøteborg er jeg mest fornøyd med Radisson Blu og First Hotel G. Begge ligger veldig sentralt, men First er i etasjene over sentralstasjonen (uten at du hører en lyd fra togene på rommet). Jeg pleier alltid å se om Coop hotellcup har noen av de hotellene ledig, så hvis du er medlem av Coop anbefaler jeg deg å sjekke ut det (bra deal!). Ellers har jeg hørt at Avalon skal være veldig bra, men har dessverre aldri bodd der selv. Kan styre min begeistring for Scandic Crown og Scandic Europa, men kanskje jeg rett og slett har vært litt uheldig med Scandic!? Når det gjelder aktiviteter er det jo uendelige muligheter. Hva liker dere å gjøre på tur? :-)
Leanne Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2010 Takk for tips! Er coop medlem, og first hotel G ser jo veldig fint ut. Dessuten også veldig sentralt og praktisk for oss som reiser med tog Tror nok det blir at vi booker oss inn der.. Hva vi liker å gjøre på tur... Tja, shopping, vin og god mat har vel vært hovedattraksjonene tidligere... Men er jo åpen for å finne på litt andre ting også..
Mermaid Blues Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Støtter absolutt forslaget om First Hotel G - har bodd der selv og var storfornøyd =)
Gjest Gjest_w Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 First Hotel G blir nok et bra valg! Jeg ble positivt overrasket da jeg overnattet der. Veldig bra frokost, avslappet lounge-stemning i resepsjonen/baren og enkle, men funksjonelle rom. Badet er kanskje noe lite og kjedelig, hvis jeg skal være veldig pirkete, men rent og for all del greit nok. :-) Gøteborg har masse bra shopping, og First ligger rett over gaten til Nordstan kjøpesenter med mange butikker og restauranter. Hvis dere går ut utgangene som vender mot Hamngatan eller Brunnsparken kommer dere rett ut i andre handlegater, hvor det ligger butikker og andre mindre kjøpesenter. F.eks Arkaden (bl.a. Topshop og Zara), NK (mye design) og Kompassen. Andre gater med bra butikker er Kungsgatan, Vallgatan og Södra Larmgatan. En tur til Haga er koselig, og det er vel nesten obligatorisk å gå opp Kungsportsavenyen. Alle kjente kjedebutikker finnes så klart, men det er ekstra gøy å kikke i de som ikke finnes her hjemme. Jeg må alltid en tur innom Lush å kjøpe såper og dusjgele, Prickig Katt (Magasingatan 19) er artig og anderledes, Monki har mye kult og Miss Ragtime (Vallgatan 5) har seconhand. En restaurant jeg kan anbefale er El Corazon (Kungsportsavenyen 2) som er spanskinspirert med tapas, pizza og annet godt. Her lønner det seg å bestille bord i helgene, men det kan gjøres online på restaurantens webside. A Hereford Beefstouw (Linnegatan 5) passer for de som er glad i en god biff. Svarta Oliver (Kristinelundsgatan 4 - tverrgate til Kungsportsavenyen) med middelhavsmeny ser veldig bra ut og skulle gjerne ha spist der, men var dessverre full restaurant sist jeg var der. Ellers mange bra lunsjsteder, og en tur innom Saluhallen kan være spennende. Vi pleier alltid å gå på kino når vi er i Gøteborg, ellers bare rusler vi rundt og koser oss. Er mye det går an å finne på i sommerhalvåret, som båttur i kanalene med Paddan og fornøyelsesparken Liseberg. Men dere skal kanskje reise nå snart? Kan være lurt å få et kart av resepsjonen på hotellet, så blir det litt enklere å orientere seg i begynnelsen. Håper dette kan være til hjelp! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå