Gå til innhold

Hvor ofte skifter du sengetøy?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lompa_*

Jeg satt sammen med noen venninner istad, og vi kom inn på temaet sengetøy. Og jeg sa, jeg skifter sengetøy en gang i mnd. og det var visst forferdelig ifølge dem.. De skiftet oftere enn det. Men jeg gidder bare ikke skifte sengetøy og vaske det hele tida. Det tar jo ganske stor plass i skittentøy kurven osv også.

Nå er jeg visst den ekleste personen og urenslige av mine venner visstnok.. Det er lite hyggelig men allikevel syns jeg faktisk ikke at man trenger å skifte mer enn en gang i mnd. Jo man sover der, men that's it. Syns ikke det var så fælt med en gang i mnd jeg..

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/467814-hvor-ofte-skifter-du-senget%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man dusjer hver gang før man legger seg er det vel ikke noe galt i å skifte en gang i månden, synes jeg.

Jeg skifter 2-4 ganger i uka, fordi jeg ofte har hund i senga. Er ikke hunden her så bytter jeg en gang i uka, eller etter halvannen uke ca.

Annenhver uke. Kan ikke helt se at du er spesielt ekkel fordi du skifter en gang i måneden, det er ikke som om folk blir syke av å bruke samme sengetøy over lengre tid. Men, som jeg har sagt i andre tråder tidligere, når det gjelder vasking og hygiene er det alltid det vi selv gjør som er riktig. Alle som vasker/dusjer/skifter sengetøy oftere er hysteriske og de som gjør det sjeldnere er uhygieniske.

Annonse

Jeg satt sammen med noen venninner istad, og vi kom inn på temaet sengetøy. Og jeg sa, jeg skifter sengetøy en gang i mnd. og det var visst forferdelig ifølge dem.. De skiftet oftere enn det. Men jeg gidder bare ikke skifte sengetøy og vaske det hele tida. Det tar jo ganske stor plass i skittentøy kurven osv også.

Nå er jeg visst den ekleste personen og urenslige av mine venner visstnok.. Det er lite hyggelig men allikevel syns jeg faktisk ikke at man trenger å skifte mer enn en gang i mnd. Jo man sover der, men that's it. Syns ikke det var så fælt med en gang i mnd jeg..

Hva syns dere?

Jeg skifter også en gang i mnd.

Man mister jo ganske mye døde hudceller i sengetøyet, og mer om man ikke dusjer før man legger seg. Og midd elsker hudstøv! Man kan utvikle allergi av å sove i for mye midd. Ellers bør man skifte sengetøy oftere om man svetter mye når man sover og om man har mye sex i sengetøyet. Vi skifter på sengen hver uke og er vel fornøyd med det. Men vi er to som bor i den sengen, jeg skiftet ikke så ofte på sengen da det bare var meg. :sjenert:

Jeg tror nærmest jeg har en fetisj for å legge meg i rent sengetøy for det er så behagelig og godt. Ingenting er som å være nydusjet, for så å legge seg i rent sengetøy.

Nå er jo sengetøy grobunn for midd og andre ulumskheter, i tillegg svetter man en del om natten, så for meg blir en mnd altfor lenge å vente på å skifte på senga. Jeg bytter en gang i uka.

• Liker 1

jeg skifter kanskje mellom hver 4-6 uke, Jeg orker bare ikke når jeg legger meg og tenker ikke på det ellers på dagen. Så da blir det bare sånn. Burde kanskje skifte oftere, men jeg lever jo fortsatt, så det går nok bra. har ikke tørketrommel, så hvis jeg skulle skifte segnetøy hver uke, hadde jo hatt tørkestativ i stua konstant. Tror nok det finnes verre ting å bekymre seg for. :natti:

Annonse

Annonse
Jeg tror nærmest jeg har en fetisj for å legge meg i rent sengetøy for det er så behagelig og godt. Ingenting er som å være nydusjet, for så å legge seg i rent sengetøy.

Nå er jo sengetøy grobunn for midd og andre ulumskheter, i tillegg svetter man en del om natten, så for meg blir en mnd altfor lenge å vente på å skifte på senga. Jeg bytter en gang i uka.

Som om jeg skulle skrevet det selv! Dusjer også om kvelden, det føles godt og det er når man er ute om dagen man svetter og blir utsatt for skitt og forurensning.

En gang i uken er passe for meg. Kunne ikke tenke meg å bytte mer sjeldent, men ville ikke pirket på andre fordi de skiftet sjeldnere. Andre får gjøre som de vil så lenge ikke jeg må ligge i deres seng ;)

Så utrolig ekkelt å skifte bare en gang i måneden.

Er dere egentlig klar over at dersom man tilbringer 8 timer i sengen hver natt så blir det 240 timer på en måned?

Bruker dere undertøyet så lenge også før dere skifter, eller?

Fysj..

Ligger du og gnir underlivet ditt mot sengetøyet? Det finnes folk som sover med både undertøy og nattøy.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...