Gå til innhold

Eksotisk bryllupsreise!

Anbefalte innlegg

Gjest Linnéa
Skrevet

Hei!

Min kjære og jeg skal gifte oss, og har lyst å dra på bryllupsreise.

Vi er ikke så veldig bereiste, men har vært i England, Sverige, Hellas, Tyrkia og på Gran Canaria...

På bryllupsreisen ønsker vi oss noe kanskje litt mer eksotisk, de "sydenstedene" vi har vært på er veldig "chartertur" og gjerne billige hopp-på turer til nærmest fornorskede steder.

Vi vil dra i slutten av november/begynnelsen av desember, det er vel kanskje også av relevans, utenfor høysesongen, men dårligere vær i sør-europa.

Vi ønsker oss begge et eksotisk sted, med palmer, hvite sandstrender og relativt rolig, samtidig som vi kan prøve både snorkling, "safari" og oppsøke uteliv når vi ønsker det.

Noen som har peiling på et sted de kan anbefale, på denne årstiden?

Prisen skulle helst ikke oversteget 20.000-25.000 for 2 personer.

Vi har sett mye på ulike karibiske øyer, men synes det er vanskelig å vite hva som egentlig er bra...

Samtidig, for en slik pris (som er villig til å betale fordi at akkurat bryllupsreisen er den gangen vi kan ta litt i, uten dårlig samvittighet) ønsker vi oss gjerne litt "luksus", som i egen jaquzzi, champagne, og relativt fint rom, ikke noe billig Tyrkia preg...

Hehe, ser jeg virker kresen, men vi har ikke så mye erfaring, og tar imot tips med stor takk! :jepp:

Skriv gjerne sted, et anbefalt hotell, pris og aktivitetsmuligheter? :)

På forhånd, takk! :bukker:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kona og jeg var på tur til Thailand i november/desember. Det er slutten av regntiden der nede på denne tiden og dermed kan man få litt regn. Men Thailand er en flott destinasjon synes jeg. Du kan ta noen dager i spennende Bangkok og på på et flott hotell og så kan du ta noen dager på stranden i sør. Her er et reisebrev fra da vi var på tur til Bangkok og Samui: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Hva med Sør-Afrika? Cape Town er aldelse nydelig og kan tilby sightseeing, vinområder, god mat, hyggelige priser når man spiser på restaurant og hvis du vil ha litt spenning kan du dykke i bur og se hvithai eller rappellere ned Table Mountain :-) Her er et reisebrev fra Cape Town: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm

Hva med kombinasjonen av Dubai og Maldivene? Det kommer kanskje til å sprenge budsjettet men du kan jo sjekke. Dubai kan være et stopp på veien og du kan se på verdens høyeste byggning og shoppe i verdens største shopping senter men 1200 butikker. Her er et reisebrev http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Fra Dubai er det ikke mange timene til Maldivene...den vakreste plassen jeg har vært på hvis du ønsker sol og strand. Se på bildene som jeg har lagt ut i dette reisebrevet http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm

Vel, da har du noen opsjoner iallefall. Lykke til med planleggingen ;-)

Skrevet

Sør-Afrika har alt! :foto: Masse å finne på nettet - søk i vei og god tur!

Gjest Gjest_Bettina_*
Skrevet

Et vennepar var på bryllupsreise på Kuredu (Maldivene) i to uker og betalte kr. 26.000,-, og da var iallfall den ene uka med halvpensjon (den andre er jeg ikke sikker på). De bestilte turen gjennom Mantareiser og var kjempefornøyd.

Skrevet
Et vennepar var på bryllupsreise på Kuredu (Maldivene) i to uker og betalte kr. 26.000,-, og da var iallfall den ene uka med halvpensjon (den andre er jeg ikke sikker på). De bestilte turen gjennom Mantareiser og var kjempefornøyd.

To personer i to uker inkl fly til maldivene 26000? Det hørtes rart ut...

Gjest Snart Frue
Skrevet

Jeg tror nok det er mulig å reise til Maldivene med et budsjett på ca kr 25000. Paradisreiser har ofte tilbud. Men her må man være oppmerksom på vindforhold. (sjekk ALLTID sesong/vær dit dere skal, spesielt når det er en så VIKTIG tur).

Ellers er det flotte steder i bahamas. Hvis du går googler "out islands, bahamas", så vil dere se mange nydelige øyer hvor det skal MYE til for å støte på skandinavere og de aller fleste aner ikke hvor norge er. (morsomt!)

Det er en hel serie med videoer på youtube som heter "The real Bahamas" som tar for seg noe annet enn hovedøya med sine turistmaskiner. (feks Atlantis Resort). Prislappen bestemmer dere selv, største utfordringen er nok flyreisen. Jeg er litt usikker på hvilken rute som er best, det kommer nok an på hvilken øy man vil til.

Lykke til og ha en fin tur uansett hvor dere havner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...