Matvraket Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har et vaksine kort på min katt, har fulgt opp vaksinene (tror jeg hvertfall), men så mottok jeg en sms fra en tidligere veterinær jeg brukte for noen år siden. Der stod det at det var på tide med ny vaksine mot kattepest og kattesnue med en NOBIVAC TRICAT. Titter på kortet mitt og den siste vaksinen jeg tok het: Fel-O-Vax PCT VET, veterinæren har også skrevet at neste vaksine da anbefales om et år. Men tidligere på kortet står det to stk av den overnevnte, men nest siste var en NOBIVAC TRICAT..... må de ha flere? Eller er den fel o vax altdekkende? Blir fort litt surr når man bytter veterinær skjønner jeg...
Siiw Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har aldri vaksinert kattene mine? :/ Men kanskje du burde ringe din nye vetrinær? eller den du stoler mest på...
Gjest Glør Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Det er to ulike vaksiner til katt, som dekker litt ulike sykdommer, og det anbefales at man bytter mellom disse annenhver gang man vaksinerer.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har aldri vaksinert kattene mine? :/ De skal vaksineres en gang i året, mot kattepest og katteinfluensa tror jeg det er. Kattene kan jo dø av kattepest, så jeg vil råde deg til å vaksinere.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Tror det er lurest å ringe veterinær om dette, gjerne begge. Her på nettet kan du jo risikere å få feilinformasjon om noe så viktig som vaksiner.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Det hadde vært enklere om du hadde skrevet vaksineringsdato på vaksinene her i tråden. Mulig det bare er meg, men jeg ble litt forvirret av ditt innlegg. Det er riktig som et tidligere inlegg sier- at noen vaksiner er mer "gyldige" enn andre, men flere av vaksinene er blandingskomponenter, og har ulig gyldighetstid. Det greieste er nok å vaksinere katten sin hvert år, om man skal være helt sikker. Veterinæren din har nok skrevet revaksineringsdato i vaksinekortet, og det er denne datoen du nå skal følge. Fortsett gjerne med Nobivac-vaksinen, dette er en levende vaksine, og gir mindre bivirkninger enn fel-o-vax.`
Tussilago_2 Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Både fel-o-vax PCT og Nobivac Tricat er vanlig standard vaksiner til katt. Katter skal revaksineres årlig. (altså ca. et år etter sist vaksine, (første gang de før vaksine skal det derimot være ca.4uker imellom, deretter årlig vaksine).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå