Gå til innhold

Jeg er ufair mot mannen min

Anbefalte innlegg

Gjest Ufair kone
Skrevet

Jeg har funnet ut noen ting om mannen min og ting han har gjort som jeg ikke er direkte stolt av, det er vel ikke han heller.

I alle fall har vi bestemt oss for å jobbe med saken, tilgi og komme oss videre, fordi vi er gift, har hus, barn etc.. det er ikke bare å gi opp.

Nå er saken sånn at i sin jobb er det en del seminarer og kundepleie, dette er noe av det jeg sliter mest med i forhold til det som har skjedd tidligere.

Han er helt med på at han må bevise for meg at jeg igjen skal få tillitt til han, og sier at han ikke trenger være med slike arrangementer, kan kjøre hjem på kveldene etc.

Det er jo fint og flott av han, og jeg ser at han virkelig vil at jeg skal kunne stole på han, men jeg føler meg så ufin mot han når jeg da ber han om å komme hjem, ikke være med på de sosiale bitene av jobben.

Er jeg helt ufair? Jeg håper jo virkelig ikke at jeg skal være sånn for alltid, men at dette er noe vi kan jobbe oss igjennom sakte men sikkert..

Noen andre som har noen tips for å få tilbake tillitt?

Kone

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok gjort det samme som deg. Hvis det er pga forhold på jobben dere har problemer, synes jeg han bør "ofre" dette hvis han er interessert i å fortsette med deg.

Lykke til! Håper dere finner ut av det :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er ufair. Det høres ut som om det er han som skal vinne tilbake tilliten din akkurat nå, og det innebærer noen ofre. Han må på en måte "sone" litt, ikke sant? Både for at du skal føle at han angrer, og for at han skal skjønne hvor alvorlig dette faktisk er for deg. Når ting føles bedre mellom dere kan det jo være tid for å revurdere sitausjonen. Men hvis det er det her som må til for at du skal føle deg trygg, så synes jeg det høres helt riktig ut.

Lykke til!

Skrevet

Tillitt er noe som må fortjenes. Har har først brutt tillitten din, tar det som regel en god stund før du klarer å stole like bra på han igjen. Det at du stiller krav til han med å komme hjem på kveldene osv, synes jeg er helt okei. Han har selv satt seg i den situasjonen. Etterhvert som tillitten gjenoppbygges kan det jo hende du føler deg mer vel med at han er ute lengre/blir over osv.. Men husk: han har ødelagt noe mellom dere, og han har ansvaret for å fikse det (men du kan jo hjelpe han på vei).

:)

Gjest Rattata
Skrevet

Ikke unfair nei...

Jeg har det andre veien, det er han som vil ha meg hjem til enhver tid. Ble jævli sur og følte meg kontrollert, for jeg har da aldri gjort noe som skulle gjøre han tvilsom til meg.

Han satte seg ned og forklarte en dag, og sa følgende: Jeg vil bare ha deg for meg selv, synes ikke alle skal få så mye av deg.

Jeg ble litt rørt jeg da....selv om det ikke jeg som er opphavet til hans "sjalusi". Jeg skal mer enn gjerne få han til å føle seg trygg.

Det vil sikkert din mann også, for det er ikke alt her i verden man er stolt av å ha gjort desverre...

Du tenker kanskje likt som han?

Skrevet

Så lenge det finnes en god grunn til å gjøre det slik, synes jeg ikke det er ufair...

Men om en stund må du huske å revurdere, fordi det vil kunne bli ufair om det ikke forandres innen rimelig tid, dvs når han har vunnet tilbake tilliten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...