Mann 42 Skrevet 29. januar 2010 #21 Del Skrevet 29. januar 2010 Du leser tydeligvis ikke alt i innleggene... Hva tror du vi gjør når vi våkner guttungen? Dette har fungert til nå. hvis ikke så forsøker vi i tillegg egenlaget urtekur. Og siden du ikke har tro på det, så gidder jeg faktisk ikke bruke energi til å overbevise deg. Leser du innlegg lenger oppe, så kan du se at det har vært uhell med tissematte. Uansett så lager den for liten lyd til at barnet våkner. (og gjerne foreldrene også) Så det er uansett utelukket for vår del. Og hadde du visst mer om akupunktur, så tviler jeg på at du ville uttalt deg så negativt om det. Det er uansett nytteløst å diskutere med deg da du og jeg aldri vil bli enige. Ha en fin dag Ja, jeg leste innlegget om at det har vært uhell, men jeg tror ikke noe på det, for en tissematte er en innretning som bruker så lite strøm at jeg ikke tror at det er mulig. Hvis det primære målet er at det skal være tørt i senga når dere står opp, så fungerer det sikkert bra å sørge for at ungen går på toalettet tidlig på natta. Men da lærer han seg ikke til å våkne av seg selv om han skulle ha behov for det. Så ved første anledning da ingen vekker ham ved midnatt eller når dere går og legger dere, kommer det til å være overhengende fare for et nytt "uhell". F.eks når han ligger over hos en kompis, eller er på overnattingstur med skolen. Jeg tror det er en mindre bra strategi å gjøre dere avhengig av slike rutiner, all den tid det finnes et bra alternativ som faktisk innebærer en permanent løsning på problemet. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7766510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 29. januar 2010 #22 Del Skrevet 29. januar 2010 Dattra (10 år) til venninna mi har hatt god effekt av fotsoneterapi. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7766553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guac Skrevet 29. januar 2010 #23 Del Skrevet 29. januar 2010 Legg svarte bossposer under lakenet. Vekk han på ett bestemt tidspungt hvær natt, og følg han på do. I det han går på do sier du et bestemt ord hvær gang. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7766570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 29. januar 2010 #24 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis det primære målet er at det skal være tørt i senga når dere står opp, så fungerer det sikkert bra å sørge for at ungen går på toalettet tidlig på natta. Men da lærer han seg ikke til å våkne av seg selv om han skulle ha behov for det. Så ved første anledning da ingen vekker ham ved midnatt eller når dere går og legger dere, kommer det til å være overhengende fare for et nytt "uhell". F.eks når han ligger over hos en kompis, eller er på overnattingstur med skolen. Jeg tror det er en mindre bra strategi å gjøre dere avhengig av slike rutiner, all den tid det finnes et bra alternativ som faktisk innebærer en permanent løsning på problemet. Greit, jeg skal prøve å forklare litt da jeg blir småfrustrert av din bedrevitenhet... Guttungen har alt begynt å skjønne signalene om at han må stå opp og tisse. Og dette med å våkne han, har vi kun forsøkt i et par uker. I tillegg så har vi selvsagt hatt en god dialog med gutten. Overnatter han hos andre, så har han aldri uhell. Og jeg fatter ikke hvorfor du tror du vet så mye mer om hva som egner seg for MITT barn, enn det jeg som mor gjør? Alle barn er individuelle. (Og guttungen min er avhengig av rutiner mer enn "vanlige" barn uansett.) Men kom igjen, prøv å gi råd om hvordan barn skal bli tørr om natten når foreldre ikke ønsker matte eller diverse legemidler. Enten det er piller eller nesespray. Legg gjerne til linker som bygger opp under dine råd slik at alle med TS sitt problem kan lese litt mer. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7766660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. januar 2010 #25 Del Skrevet 29. januar 2010 Greit, jeg skal prøve å forklare litt da jeg blir småfrustrert av din bedrevitenhet... Guttungen har alt begynt å skjønne signalene om at han må stå opp og tisse. Og dette med å våkne han, har vi kun forsøkt i et par uker. I tillegg så har vi selvsagt hatt en god dialog med gutten. Overnatter han hos andre, så har han aldri uhell. Og jeg fatter ikke hvorfor du tror du vet så mye mer om hva som egner seg for MITT barn, enn det jeg som mor gjør? Alle barn er individuelle. (Og guttungen min er avhengig av rutiner mer enn "vanlige" barn uansett.) Men kom igjen, prøv å gi råd om hvordan barn skal bli tørr om natten når foreldre ikke ønsker matte eller diverse legemidler. Enten det er piller eller nesespray. Legg gjerne til linker som bygger opp under dine råd slik at alle med TS sitt problem kan lese litt mer. Vel, du skrev innledningsvis at siden du hadde hørt en historie om at barn kunne komme til skade med tissematten, så ville du ikke forsøke det i det hele tatt. Derimot ville du prøve urtemedisin og akupunktur og kanskje fotsoneterapi. Så da ser jeg en mor som velger bort det eneste virkelig effektive hjelpemiddelet på feil grunnlag. Derfor den generelle informasjon, og dessuten et begrunnet tilsvar på hvorfor jeg ikke tror noe videre på historiene om barn som blir skadet av tissematte. Så kan du ta det til deg, eller la være. Du virker forsåvidt som en av de sanne troende som blir litt spisse i trynet når man påpeker at det ikke finnes snev av dokumentasjon for at fotsoneterapi eller akupunktur har noen som helst effekt på slike problemer. Men kanskje tråden leses av et annet menneske med de samme problemene, og da bør iallfall vedkommende gjøres oppmerksom på at tissematten bør være første valg, fordi det er effektivt, forholdsvis raskt, og dessuten ikke-invasivt, til forskjell fra f.eks akupunktur. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7766807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 29. januar 2010 #26 Del Skrevet 29. januar 2010 Jo, for jeg har sett studiene av hva akupunktur virker for, og det virker ikke for noe. Verdens Helseorganisasjon har registrert 40 ulike lidelse de mener akupunktur kan hjelpe mot. Du leser tydeligvis ikke alt i innleggene... Hva tror du vi gjør når vi våkner guttungen? Dette har fungert til nå. hvis ikke så forsøker vi i tillegg egenlaget urtekur. Og siden du ikke har tro på det, så gidder jeg faktisk ikke bruke energi til å overbevise deg. Leser du innlegg lenger oppe, så kan du se at det har vært uhell med tissematte. Uansett så lager den for liten lyd til at barnet våkner. (og gjerne foreldrene også) Så det er uansett utelukket for vår del. Og hadde du visst mer om akupunktur, så tviler jeg på at du ville uttalt deg så negativt om det. Det er uansett nytteløst å diskutere med deg da du og jeg aldri vil bli enige. Ha en fin dag Ikke bry deg om Mann42, han har bare svært vanskelig for å godta ting han selv ikke forstår. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7767826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 29. januar 2010 #27 Del Skrevet 29. januar 2010 Anbefaler IKKE alram. Da vi kom til en spesialist etterpå, sa han at det tom har skjedd at barn har fått brannskader av disse alarmaen! Sønnen min var åtte da vi prøvde alarm. Jeg har stor tro på alternativ medisin. Og jeg har mest tro på bruk av naturlige urter og andre vekster som er blitt brukt i århundrer. Alternative ting som akupunktur osv er også blitt brukt i mange herrens år -og med god effekt! hvis ikke så forsøker vi i tillegg egenlaget urtekur. Og hadde du visst mer om akupunktur, så tviler jeg på at du ville uttalt deg så negativt om det. Guttungen har alt begynt å skjønne signalene om at han må stå opp og tisse. Og dette med å våkne han, har vi kun forsøkt i et par uker. .) Vel, du skrev innledningsvis at siden du hadde hørt en historie om at barn kunne komme til skade med tissematten, så ville du ikke forsøke det i det hele tatt. Derimot ville du prøve urtemedisin og akupunktur og kanskje fotsoneterapi. Jeg har IKKE sagt at jeg vil bruke urtemedisin, akupunktur eller fotsoneterapi på min gutt! Og dette med tissematten er ikke en historie jeg har hørt, det er en gjest som skrev dette i denne tråden! Du blander sammen flere forskjellige innlegg, så du har tydeligvis ikke lest alt skikkelig. Hjemmelaget urtekur er ikke urtemedisin Jeg er FOR alternative metoder og alternativ medisin, så absolutt! Nå har vi foreløpig et system som fungerer og er fornøyde med det. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7768284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. januar 2010 #28 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Anbefaler IKKE alram. Hos oss resultete det i at jeg til slutt ble sykemeldt en uke pga søvnmangel. Gutten våknet ikke av alarmen, og ble bare sint og agressiv. Da vi kom til en spesialist etterpå, sa han at det tom har skjedd at barn har fått brannskader av disse alarmaen! Sønnen min var åtte da vi prøvde alarm. Så prøvde vi minirin, det funket veldig bra... men nå er han plutselig veldig våt hver natt igjen... kanskje vi ender opp med kiropraktor - det er det eneste vi ikke har prøvd. Har ikke prøvd kiropraktor mot sengevæting, men ble kvitt kolikk hos eldstejenta med stort hell! Visste ikke at det var et alternativ mot sengevæting engang. Dette må prøves på guttungen som sliter med dette. Godt jeg ikke har prøvd matten! For det var det første som ble anbefalt da jeg fortalte om problemet hos helsesøster. Følger tråden for flere tips Jeg har IKKE sagt at jeg vil bruke urtemedisin, akupunktur eller fotsoneterapi på min gutt! Og dette med tissematten er ikke en historie jeg har hørt, det er en gjest som skrev dette i denne tråden! Du blander sammen flere forskjellige innlegg, så du har tydeligvis ikke lest alt skikkelig. Hjemmelaget urtekur er ikke urtemedisin Jeg er FOR alternative metoder og alternativ medisin, så absolutt! Nå har vi foreløpig et system som fungerer og er fornøyde med det. Det spiller jo ingen rolle, strengt tatt, men du priste deg iallfall lykkelig over at du ikke hadde forsøkt matten, i respons på et innlegg om at det kunne være farlig. Me so sorry, men gitt det du skrev og sammenhengen det stod i, var det faktisk egnet til å misforstå. Forøvrig, enten urtekuren er hjemmelaget eller ikke, dersom den skal ha en effekt, så må det jo være et virkestoff av noe slag i den? Bare at du har ikke noe særlig kontroll over hva, eller hvor mye? Risky bisniss. Endret 29. januar 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7768374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 29. januar 2010 #29 Del Skrevet 29. januar 2010 Forøvrig, enten urtekuren er hjemmelaget eller ikke, dersom den skal ha en effekt, så må det jo være et virkestoff av noe slag i den? Bare at du har ikke noe særlig kontroll over hva, eller hvor mye? Risky bisniss. Jeg er av gammel trollslekt, så ikke bekymre deg. Bare pass deg så jeg ikke kaster en forbannelse over deg Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7768488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 29. januar 2010 #30 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er av gammel trollslekt, så ikke bekymre deg. Bare pass deg så jeg ikke kaster en forbannelse over deg Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7768496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 4. februar 2010 #31 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei! Jeg har ikke noe konkret tips om en behandlingsmetode som virker dessverre, men på www.leoma.no kan du lese om mange forskjellige alternative behandlingsmetoder. Kanskje du finner noe der som kan passe. Lykke til! Klem fra Sarah "Vi har en gutt på 6,5 år som fortsatt bruker bleie på natten. Vi bruker de største vanlige bleiene, men han tisser såpass mye at vi må skifte på sengen hver morgen, grunnet lekkasje. Noen ganger må vi skifte i løpet av natten også Han synes selv det er veldig ekkelt, og er livredd for at noen utenom familien skal oppdage det. Vi er redd bleiealarm vil føre til stress og uro. Vi vil jo ikke fokusere for mye på det når det er noe han selv synes er så vanskelig. Vi er villige til å forsøke med alternativ behandling. Noen som har noen tips om noe som virkelig funker av alernativ behandling mot sengevæting?" Vi har forsøkt med healing, men ser at det må andre skyts til... Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7787529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til sengevæter Skrevet 5. februar 2010 #32 Del Skrevet 5. februar 2010 Vi har en gutt på 6,5 år som fortsatt bruker bleie på natten. Vi bruker de største vanlige bleiene, men han tisser såpass mye at vi må skifte på sengen hver morgen, grunnet lekkasje. Noen ganger må vi skifte i løpet av natten også Dette burde være unødvendig, det finnes bleier som garantert vil kunne holde sengen tørr hele natten. Du skriver at dere bruker de største vanlige bleiene, men ingenting om hvilket merke eller type bleier dere har på han. Libero tåler f.eks. mer enn Pampers sine bleier, og vanlige bleier med tape eller borrelås tåler mer urin enn truse/buksebleier gjør. Glem sengevæter bleiene for store barn i butikken, disse er laget diskrefor å ikke synes under pysjen, men vil neppe holde for en stortisser. Men tror det var samme person som i et innlegg oppfordret dere til å sørge for å få bleier på blå respt om dere ikke har dette allered. Da kan man få bleier fra produsenter som Tena/Attends/Abena som er produsenter av inkontinens produkter for voksne. Disse har alle mulige bleietyper og de har størrelser helt ned i XS som helt sikkert vil passe flott på gutten din. Ring et apotek og spør om å få bleieprøver på Tena Slip Super eller Abena Abri form alt-i-ett. Dette er supre bleier som nok vil holde gutten din tørr. Skulle det mot formodning skje uhell også med disse bleiene (noe jeg tviler på at det vil), så kan man også få innleggbleier som gjør oppsugningskapasiteten på bleiene enda litt større. Vi har noen ganger forsterket bleiene på denne måten på f.eks. på netter hvor vi vet at barnet garantert kommer til å sove ekstra tungt, og på bil-/flyturer. osv. Det finnes altså uansett garantert en bleie som passer til gutten deres, men dere må muligens lete andre steder enn bleiehyllene i dagligvarebutikkene. Men hva gjør man ikke for at barna skal få en så deilig å behagelig bleie som mulig å sove i. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7790522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 5. februar 2010 #33 Del Skrevet 5. februar 2010 Dette burde være unødvendig, det finnes bleier som garantert vil kunne holde sengen tørr hele natten. Du skriver at dere bruker de største vanlige bleiene, men ingenting om hvilket merke eller type bleier dere har på han. Libero tåler f.eks. mer enn Pampers sine bleier, og vanlige bleier med tape eller borrelås tåler mer urin enn truse/buksebleier gjør. Glem sengevæter bleiene for store barn i butikken, disse er laget diskrefor å ikke synes under pysjen, men vil neppe holde for en stortisser. Men tror det var samme person som i et innlegg oppfordret dere til å sørge for å få bleier på blå respt om dere ikke har dette allered. Da kan man få bleier fra produsenter som Tena/Attends/Abena som er produsenter av inkontinens produkter for voksne. Disse har alle mulige bleietyper og de har størrelser helt ned i XS som helt sikkert vil passe flott på gutten din. Ring et apotek og spør om å få bleieprøver på Tena Slip Super eller Abena Abri form alt-i-ett. Dette er supre bleier som nok vil holde gutten din tørr. Skulle det mot formodning skje uhell også med disse bleiene (noe jeg tviler på at det vil), så kan man også få innleggbleier som gjør oppsugningskapasiteten på bleiene enda litt større. Vi har noen ganger forsterket bleiene på denne måten på f.eks. på netter hvor vi vet at barnet garantert kommer til å sove ekstra tungt, og på bil-/flyturer. osv. Det finnes altså uansett garantert en bleie som passer til gutten deres, men dere må muligens lete andre steder enn bleiehyllene i dagligvarebutikkene. Men hva gjør man ikke for at barna skal få en så deilig å behagelig bleie som mulig å sove i. de bleiene jeg anbefalte er ikke å få i dagligvaren, de fåes kun på apotek,. og er ikke beregnet på å være diskret under pysj, de er store "skikkelige " bleier, med et trekk av papir utenpå som gjør at de ser ut som shorts. og de tar unna det en tolvåring klarer å tisse i søvne, så da holder de nok til en gutt på 6,5 år også. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7792063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor til sengevæter Skrevet 8. februar 2010 #34 Del Skrevet 8. februar 2010 de bleiene jeg anbefalte er ikke å få i dagligvaren, de fåes kun på apotek,. og er ikke beregnet på å være diskret under pysj, de er store "skikkelige " bleier, med et trekk av papir utenpå som gjør at de ser ut som shorts. og de tar unna det en tolvåring klarer å tisse i søvne, så da holder de nok til en gutt på 6,5 år også. Hva heter disse bleiene da? Det er ikke gitt at en 12 åring tisser mer enn en på 6.5 år, det kommer ann på hormoner i kroppen og hvor mye urin som produseres i løpet av natten. Det finnes sengevæter bleier å få kjøpt i butikken for barn opptil 15 år som er laget for å være diskre, og som holder mange tenåringer tørre om natten, men som mindre barn fint tisser ut. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7799401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #35 Del Skrevet 8. februar 2010 Til dere som ikke tror på at det kan bli brannskader av alarmmatte - ring til Oslo barne- og lungesenter - det var en av legene der som fortalte oss dette da vi kom dit etter å ha forsøkt med alarm. Jeg har selvfølgelig navnet på legen, men regner med at det ikke er lov å legge ut navn her på KG? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7799497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemoren Skrevet 8. februar 2010 #36 Del Skrevet 8. februar 2010 Vi har en gutt på 6,5 år som fortsatt bruker bleie på natten. Vi bruker de største vanlige bleiene, men han tisser såpass mye at vi må skifte på sengen hver morgen, grunnet lekkasje. Noen ganger må vi skifte i løpet av natten også Han synes selv det er veldig ekkelt, og er livredd for at noen utenom familien skal oppdage det. Vi er redd bleiealarm vil føre til stress og uro. Vi vil jo ikke fokusere for mye på det når det er noe han selv synes er så vanskelig. Vi er villige til å forsøke med alternativ behandling. Noen som har noen tips om noe som virkelig funker av alernativ behandling mot sengevæting? Vi har forsøkt med healing, men ser at det må andre skyts til... HEi VI har en sønn på 13 år som sliter med det samme problemet. Han har prøvd myyye uten hell, men nå skal vi kontakte sykehuset her vi bor og sjekke ut noe som heter tisse skole...det går bl.a ut på samtaler og lære seg å tisse til faste tider på dagen hver dag, selv om det er om natten problemet er. Han må ha henvisning fra fast lege men tenkte og ta en tlf først selv og høre. Kanskje noe sånt hadde vært noe for din sønn også... Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7801162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 8. februar 2010 #37 Del Skrevet 8. februar 2010 bleiene heter dry nites, jeg husker ikke i farten hva mer, og de tar bra unna altså, for guttungen vår tisser MYE... full blære, vi driver og jobber med å snu tissemønsteret, for han tisser mer om natten enn om dagen, og i følge målingene har han en relativt stor blære... Nå har de endret utseende på de største bleiene dessverre, de siste vi var og hentet så ikke lenger ut som fotballshorts til min sønns store sorg, de så så ekte ut at han trengte ikke pysjbukse utenpå, de han har nå ser ut som bleier. Og selvom de er til ungdom helt opp til 57 kg, så hjelper det ikke mye at det er bilder av motorsykler på dem, det er fortsatt bleier... I mars skal han på leirskole, da blir jeg med, slik at jeg kan hjelpe med å skjule problemet, vi hadde håpet han skulle være tørr til da, men det er han ikke dessverre... Men ettersom jeg en gang har jobbet på leirskogen de skal til, så har vi en grei unskyldning til at jeg skal være med, så ingen ser på det som noe rart, heldigvis... ikke så greit å ikke greie å holde tett nei... Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7801834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #38 Del Skrevet 8. februar 2010 Husker jeg måtte bruke slikt tisseteppe da jeg var liten. Tok vel en ukes tid eller noe så sluttet jeg å tisse i senga, det var det verdt for å si det sånn, turte aldri å sove borte eller noe... Så jeg anbefaler tissematte! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7801878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Siren_* Skrevet 8. februar 2010 #39 Del Skrevet 8. februar 2010 DryNites får man da kjøpt i dagligvarebutikker, i hvert fall på Coop OBS og Meny, så man må ikke på apoteket for å tak i disse bleiene. Vår erfaring med disse er dårlige, faktisk holder Libero sine XL plus opptil 30 kg bedre på urinen enn DryNites sine opp til 57 kg gjør. Problemet er jo bare at disse bleiene er for små i størrelsen. Vi bruker Abena sine bleier. De ser desverre ut som bleier og er umulige å skjule under en pysj, men de holder i det minste sengen tørr og barnet sover uforstyrret natten igjennom. Forresten, jenta vår er snart 10 år. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7802469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvaL Skrevet 9. februar 2010 #40 Del Skrevet 9. februar 2010 de bleiene jeg anbefalte er ikke å få i dagligvaren, de fåes kun på apotek,. og er ikke beregnet på å være diskret under pysj, de er store "skikkelige " bleier, med et trekk av papir utenpå som gjør at de ser ut som shorts. og de tar unna det en tolvåring klarer å tisse i søvne, så da holder de nok til en gutt på 6,5 år også. Som en annen her sa så behøver man ikke gå på apoteket for å kjøpe DryNites, de kan man få kjøpt i vanlige daglibvarebutikker med litt stort vareutvalg. Vår erfaring er som hos flere andre, dette er ikke en bleie som holder mål. Den er laget for å se ut som vanlig undertøy og være diskre, men det går desverre utover oppsugningsevnen. Nei, disse bleiene kan ikke måle seg med ordentlige inkontinens produkter man får kjøpt på apoteket eller som man kan få på blå resept når ungene har vokst fra de vanlige barnebleiene. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/467786-alternativ-behandling-av-sengev%C3%A6ting/page/2/#findComment-7803030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå