Gjest Gjest_kafka_* Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er bedt med neste uke på snowboard tur med en vennegjeng. Alle de kan stå men jeg kan ikke stå. Tenkte jeg skulel øve meg litt i helga, noen tips? Har du stått lenge på snowboard? Hvor lang tid tok det før du klarte å stå (helt vanlig nedover, ikke triksing og sånn mener jeg), og noen råd til en nybegynner?
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har Snowboard, men står bare sånn 1 gang pr. 3år hehe. Kunsten er å kunne ligge vekten på riktig plass. Visst du står med framsiden av kroppen sin fremover og ligge vekten bak på bena så kan du bremse. Det er bare til å gli fint nedover og visst du ikke like farten din så vender du deg slik at brettet ligger vanrett og lener deg litt bakover slik at brettet bremser opp farten din.
Rosalie Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Håper du har bedre balanse enn meg. Jeg gav opp hele snowboard-prosjektet etter en hel helg med bare tryning. Dersom du kan stå slalom kan du vel leie slalomutstyr i stedet?
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Men visst du skal med vennene dine lærer de deg nok en ting eller to.
Gjest Gjest_Fanteria_* Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Snowboard i mine øyne er ett håpløst prosjekt om du kun har planer om å stå en helg. Var i Hemsedal før jul og da hadde vi med ei som ikke kunne stå. Hun endte med å leie seg snowblades og sto med oss. Det tok noen runder i de mindre utfordrende bakkene før hun ble med opp. De er mye lettere å lære seg teknikkene med å svinge, stoppe og bremse Litt kjedelig å måtte stå på egenhånd om de andre finner ut at de vil satse. Håper de viser hensyn og har tålmodighet til deg
Xtra_lilje Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Kan du stå på slalom? Om du kan det, ville jeg heller gått for slalom, da får dere nok alle mer utbytte av helgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå