cypress Skrevet 27. januar 2010 #1 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg har invitert til min bursdag til helgen, og vil bare lufte en ting for å sjekke om det er jeg som er sær... Jeg har invitert ca 30 stykker hjem til meg, og det kommer til å bli TRANGT i leiligheten.. I invitasjonen har jeg skrevet "Bedre halvdeler kan medbringes." En singel venninne av meg har da spurt om hun kan ta med en kopis som jeg aldri har møtt, fordi hun jo var invitert med følge. Med "bedre halvdel" mente jeg jo egentlig kjærester/ektefelle e.l., ikke bare en random kar. Men er det mulig å misforstå det? :klø: Jeg har sagt at det er greit at hun har han med, for jeg tror det er litt sårt for henne å være alene, så det er ikke sånn at jeg lager noen stor sak ut av dette. Men jeg bare lurer på om jeg er rar som syns det er ørlittegrann unaturlig å ta med seg en kamerat på en sånt arrangement... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 27. januar 2010 #2 Del Skrevet 27. januar 2010 I USA og England er det vanlig å bli invitert "m/følge". Hvis man er singel tar man da med seg en date. Og hvem date'n er bestemmer den single selv. En god kompis, en man er på flørter'n med osv. Men "bedre halvdel" er vel samboer eller ektefelle - kan være bare kjæreste også. SOm singel ville jeg vel da sagt til deg at jeg kommer alene, for jeg har ingen "bedre halvdel" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 27. januar 2010 #3 Del Skrevet 27. januar 2010 Blir hun den eneste single, så forstår jeg henne godt. Kjipt å alltid være den som kommer alene... Men er det flere single, så hadde jeg nok ikke tatt med en kompis som bedre halvdel (uten at jeg skulle spleise ham med noen på festen, da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 27. januar 2010 #4 Del Skrevet 27. januar 2010 Nei, "bedre halvdel" tolker jeg iallfall som kjæreste eller mann/kone, ikke en venn. Men jeg skjønner det godt hvis venninnen din vil ta med seg en venn når hun ikke har en kjæreste eller date å ta med seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 27. januar 2010 #5 Del Skrevet 27. januar 2010 Hva er problemet? Det blir jo ikke noen flere på festen av den grunn, så lenge hun var bedt med følge. Det er ganske kjipt å bli bedt på en fest hvor alle skal ha med seg kjærester og man selv blir sittende der alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 27. januar 2010 Neida, det er overhode ikke noe problem, jeg bare syns det er litt... tja, merkelig? Det er mange andre som også kommer uten kjæreste, både fordi de ikke har noen eller fordi kjæresten ikke kan. Så det er ikke akkurat som om alle parene skal sitte i hvert sitt hjørne og kline. Det er ingen som kommer til å merke om man har med seg noen eller ikke. Men det er en bursdag, ikke en venners-venner fest! Derfor syns jeg det er unaturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singelvenninnen Skrevet 30. januar 2010 #7 Del Skrevet 30. januar 2010 vel, som single oppfører folk seg annerledes mot deg, så jeg skjønner henne godt. Jenter er mer mistroiske og deres menn mer frempå... Hadde aldri trodd det var sånn blant mine moderne venner, og ble ganske sjokkert de første gangene det skjedde episoder. Merket plutselig at venninner ikke lenger turde å la meg være alene sammen med kjærestene sine. Den verste episoden er denne; Typen til en venninne antastet meg i et selskap, og jeg ble sjokkert over å oppdage at mine venner ikke umiddelbart trodde det var sant. Vi har vært venner i 20 år, og de siste 10 årene hadde jeg vært trofast samboer. Min adferd er uforandret - det er min sivilstatus som er endret. Typen til en annen venninne fortalte meg uoppfordret i fylla at han hadde gått fra henne på dagen om jeg ville ha ham. Da hadde vi kun møtt hverandre noen få ganger.. Needless to say så ble jeg utrolig lei meg på hennes vegne, og ikke det minste sjarmert.. Tragisk. Fra nå av kommer også jeg til å ha med følge om noen er tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 30. januar 2010 #8 Del Skrevet 30. januar 2010 JEG hadde ikke tatt med en kompis, men synes ikke det er så veldig galt å spørre om det er greit heller...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 30. januar 2010 #9 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis hun spør deg om det er greit så har du jo all verdens mulighet til å si "nei det er ikke greit, det gjelder kun kjærester/samboere/ektefeller". Det kan jo hende hun ser for seg at det blir en par-greie, kanskje hun har dårlige erfaringer med fester der man kan ta med sin "bedre halvdel" og ønsker å sikre seg mot å bli et hår i alle parenes suppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå