Gjest Gjest_fortvilet_* Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 nå er hele familien i andre runden med lus. synes det er så forferdelig. et av barna er blitt smittet på nytt, eller en av oss smitter de andre igjen og igjen. vasket alt sammen etter første runde veldig grundig og hadde inntrykk at lusen var helt borte. nå er den tilbake. hjelp. vi bruker hedrin. har allerede brukt over 2000 kr på middel og kammer. hjelp!!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 La meg gi et radikalt råd; Barberhøvel.
Gjest Gjest_Lillan_* Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Vi hadde en runde med lus i barnehagen. Noen greie råd er: Bytt sengetøy hver kveld. Dette er faktisk ganske viktig, siden lusen kan falle av og gjemme seg i dynetrekket. Du må være svært nøye med å drepe alle egg som gjemmes i hodebunnen. Disse bør også fjernes selv om det er en helsikkens jobb. Finkjem hver millimeter av hodebunnen for lus hver kveld og dynk inn lusemiddel. Huer skjerf of slike ting må i frysen for å drepe eventuellt gjemte lus. Det er også viktig å ikke låne kammer/hårbørster, strikk og andre ting av hverandre. Sover du og din mann i lag, og en av dere har lus, er det lett for at den andre får det også! Det er også viktig å støvsuge badet nøye hver kveld. Det er mye jobb og disse luse greiene tar virkelig på om en familie skulle få det. Ønsker deg lykke til, og håper du blir kvitt de etter denne gangen.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Jeg kjøpte i fjor en elektrisk kam på en helsekost butikk, og etter det har luseproblemet vært minimalt. Den piper når den finner levende lus (som får støt og blir drept)Bruker så en vanilg lusekam for å bli kvitt eggene. Bruker også kammen forebyggende 1-2 gg i mnd og klarte derfor å gjøre noe med problemet tidlig sist en av oss ble smittet. (For første gang spredte det seg ikke videre
Kosteskaft Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Når dere oppdager lus, skal den med lus/egg ha lusekur. Alt sengetøy må skiftes, puter, klær, etc. Kosedyr, leker av tøy, kammer, hårbørste, lue, må vaskes. Sjekk nøye på resten av familien. 48 timer må ting være uten kroppskontakt for at lusene/eggene skal dø. I fryseren fortere. Eller vaskt alt på 60 grader. Dessuten bør skole og barnehage varsles, så de kan sende ut melding om at foreldre må være obs. Jeg pleier også å ta bort dyne og puter, la de ligge i 48time i karantene. Noen gjør ikke det, men lusa er jo så iherdig! I luseperioder så sjekker jeg hver dag på ungen. Så oppdager jeg det tidligst mulig.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Tenk, vi har aldri hatt lus her i huset! Og nå er ungene store, så vi får vel heller ikke det
Pingting Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Tenk, vi har aldri hatt lus her i huset! Og nå er ungene store, så vi får vel heller ikke det Si ikke det. Jeg har hatt lus én gang i mitt liv, og da var jeg 24...
Twinkle* Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Teatree olje skal hjelpe veldig godt mot lus. Kan også bruke noen dråper sammen med shampo som forebygging etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Vi har brukt lusemiddel, og i tillegg kjøpte jeg en lusesnapper, til å sette på støvsugeren. www.lusfrinorge.no Funker osm bare det.
Gjest annemor30 Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 nå er hele familien i andre runden med lus. synes det er så forferdelig. et av barna er blitt smittet på nytt, eller en av oss smitter de andre igjen og igjen. vasket alt sammen etter første runde veldig grundig og hadde inntrykk at lusen var helt borte. nå er den tilbake. hjelp. vi bruker hedrin. har allerede brukt over 2000 kr på middel og kammer. hjelp!!!! Hiv sengetøyet ut på verandaen noen timer daglig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå