Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel kanskje noe vi alle lurer litt på? ER det mulig å bli forelska på nytt i samme person man allerede en gang har vært forelska i? Altså, få igjen følelsene?

Jeg og min kjære har vært sammen i 16 måneder. Jeg elsker han. Jeg vil være sammen med han livet ut. Jeg er 99 % sikker på at følelsene mine ikke vil forsvinne dersom vi holder sammen.

Men jeg har mine problemer om jeg har fått opp igjennom de siste månedene. Jeg er deprimert. Jeg har kommet i gang med medisinsk behandling og går til psykolog, men det tok så lang tid før jeg fikk gjort noe med problemet (bekymringer, sjalusi og depresjon) at kjæresten min ble sliten, lei og mistet motivasjon. Han mener også at følelsene hans sitter langt nede i dypet av han og han vet ikke hvordan han skal få de tilbake selv om han vil være sammen med meg og ikke miste meg.

Hva kan vi gjøre som kjærester for å få dette til å gniste igjen? Tips? Råd? Erfaringer?

<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring:

Gjenoppbygg intimiteten mellom dere.

Vær bevisste på å være nær hverandre, tilbringe tid sammen, skap hyggelige og morsomme minner sammen...

Gjør en avtale om å gjør noe spesielt for den andre hver dag...

Det kan være å skrive en koselig post-it og feste den på badespeilet, så det er det første partneren ser om morgenen, eller en koselig melding i matboksen, et oppriktig kompliment hver dag.

Slike små ting i hverdagen hjalp oss å bringe følelsene til overflaten.

Det vil ikke hjelpe hvis følelsene er borte, men det kan hjelpe veldig godt hvis de bare har gått i dvale.

Skrevet
Min erfaring:

Gjenoppbygg intimiteten mellom dere.

Vær bevisste på å være nær hverandre, tilbringe tid sammen, skap hyggelige og morsomme minner sammen...

Gjør en avtale om å gjør noe spesielt for den andre hver dag...

Det kan være å skrive en koselig post-it og feste den på badespeilet, så det er det første partneren ser om morgenen, eller en koselig melding i matboksen, et oppriktig kompliment hver dag.

Slike små ting i hverdagen hjalp oss å bringe følelsene til overflaten.

Det vil ikke hjelpe hvis følelsene er borte, men det kan hjelpe veldig godt hvis de bare har gått i dvale.

Men hvordan vet man om følelsene er borte eller bare gått i dvale? Det er jo samme følelsen. Han vet ikke hvor følelsene er, men han vet at han vil ha meg og gråter av tanken på å miste meg.

Skrevet
Men hvordan vet man om følelsene er borte eller bare gått i dvale? Det er jo samme følelsen. Han vet ikke hvor følelsene er, men han vet at han vil ha meg og gråter av tanken på å miste meg.

Du sier det jo selv... han vet han vil ha deg, og gråter ved tanken på å miste deg! Da er ikke følelsene borte, de er absolutt tilstede, men blir undertrykket i det daglige.

De kommer bare fram når han blir konfrontert med tanken på å miste deg.

Utfordringen er å få følelsene til overflaten i hverdagen.

Mest sannsynlig har han undertrykket følelsene for deg for å beskytte seg selv mot skuffelse. Nå trenger han tid og stimuli for å få de til overflaten igjen... og stiumli kan være slike enkle tiltak som jeg beskrev i mitt første svar til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...