Gjest TS Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg ønsker å fri til min kjære samboer. Nå vet jeg at det ikke er så vanlig at kvinnen frir, men jeg liker det uvanlige Jeg tenkte å kjøpe inn forlovelses ringer i dag, men er det vanlig at man må gravere inn den dagen man frir? Eller kan man gravere inn i ringene ved en senere anledning? Må man bruke forlovelses ringene som gifteringer? Eller kan man kjøpe nye gifteringer? Og på toppen av det hele, så vet jeg ikke hvordan jeg skal fri... Jeg vil ikke lage noen store ting ut av dette, men planen min var å tenne endel stearinlys på gulvet, evt i en ring. Er det for lite og kjedelig? Noen tips? Er litt i villrede på hvordan jeg skal gjøre det romantisk og minneverdig, men ikke lage noe for stort ut av det. Blir glad for alle tips
Gjest megvel Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg kan hvertfall svare deg på det med ringene Du gjør akkurat som du vil! Vi kjøpte ringene sammen etterpå, og graverte de da. Vi hadde tenkt vi skulle bruke de som gifteringer også, men så mistet han ringen på jobb Så da skal vi ha nye gifteringer. Ta med en ring han har fra før som mål når du skal kjøpe ringer! Ellers kan det bli veldig vanskelig. Lykke til!
Sølvdugg Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Så spennende at en jente vil fri! Tanken med stearinlys i ring på gulvet synes jeg høres veldig intim og romantisk ut. Masse lykke til!
Dolly-Betty Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Jeg ønsker å fri til min kjære samboer. Nå vet jeg at det ikke er så vanlig at kvinnen frir, men jeg liker det uvanlige Jeg tenkte å kjøpe inn forlovelses ringer i dag, men er det vanlig at man må gravere inn den dagen man frir? Eller kan man gravere inn i ringene ved en senere anledning? Må man bruke forlovelses ringene som gifteringer? Eller kan man kjøpe nye gifteringer? Og på toppen av det hele, så vet jeg ikke hvordan jeg skal fri... Jeg vil ikke lage noen store ting ut av dette, men planen min var å tenne endel stearinlys på gulvet, evt i en ring. Er det for lite og kjedelig? Noen tips? Er litt i villrede på hvordan jeg skal gjøre det romantisk og minneverdig, men ikke lage noe for stort ut av det. Blir glad for alle tips Jeg skulle ønske jeg hadde vært like modig som deg... Jeg tror jeg ville fridd uten ring først, også kunne dere heller gå til gullsmeden dagen etter for å kjøpe ringer sammen og gravere inn ting. Mange bruker jo samme ring til forlovelses- og giftering. Noen bruker både forlovelsesdato og giftedato inni, mens andre bare har "Din xxxx for alltid" eller noe sånt og får dato inni den dagen de gifter seg. Andre har forlovelsesringer også. Kommer an på hva man ønsker. Jeg tror jeg ville fridd med "Lovehearts" Funnet en setning som endte med "Marry me"... Uff, jeg er litt merkelig. Det viktigste er at du finner på noe som dere har hatt sammen. Hvor møttes dere? Gjøre det der kanskje? Tror helt på sparket er best!
Gjest TS Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Jeg skulle ønske jeg hadde vært like modig som deg... Jeg tror jeg ville fridd uten ring først, også kunne dere heller gå til gullsmeden dagen etter for å kjøpe ringer sammen og gravere inn ting. Mange bruker jo samme ring til forlovelses- og giftering. Noen bruker både forlovelsesdato og giftedato inni, mens andre bare har "Din xxxx for alltid" eller noe sånt og får dato inni den dagen de gifter seg. Andre har forlovelsesringer også. Kommer an på hva man ønsker. Jeg tror jeg ville fridd med "Lovehearts" Funnet en setning som endte med "Marry me"... Uff, jeg er litt merkelig. Det viktigste er at du finner på noe som dere har hatt sammen. Hvor møttes dere? Gjøre det der kanskje? Tror helt på sparket er best! Takk for gode råd jeg kan alltids fri ute, men er redd stearinlysene vil slukke da, hehe. Jeg ønsker det litt intimt rett og slett... men ikke så høytidelig.. Men jeg kan ikke komme på noen steder som virkelig betyr noe for oss som jeg kansje kunne ha fridd på.. Men jeg ønsker å kjøpe ringer, problemet er at han har ingen ringer hjemme, så jeg vet ikke hva som passer han, men han får vel byttet den om den ikke passer hvis det ikke er gravert noe i den? Men skal jeg kjøpe ring til meg også da? jeg ønsker jo også å bære en ring.. Og det hadde vært romantisk om vi begge satt på gulvet med stearinlys foran oss og tok ringene på hverandre? men er det vanlig at jenta har diamant på sin? Eller kan jeg ha en vanlig gullring bare? Har så lite peiling på det med ringer jeg.... Gud bedre jeg begynner å bli nervøs
Marianne87 Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Så spennende at du skal fri! Vi skal kjøpe andre ringer når vi gifter oss, mannen ville nemlig at jeg skulle ha en egen forlovelsesring (greit for meg, mer diamanter ) Synes det høres veldig romantisk ut med levende lys - jeg er stor fan av levende lys :D Levende lys i snøen er også fantastisk :rødme: Masse lykke til med frieriet
Gjest Gjest_jette_* Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Kjempe kjekt at du frir til din kjære, jeg fridde for 1 uke siden å han ble kjempe rørt. Jeg syns måten du hadde tenkt å fri på hørtes romantisk ut. Ang ringer kan du velge, jeg fridde uten fordi jeg ikke viste str på ringen, men vi har bestemt oss for å kjøpe ringer i dag å da skal det være gifte/forlovelses ringer så bruker vi heller litt ekstra penger på det. Vi gravere ikke noe inni enda venter litt med det. =) Lykke til
Dolly-Betty Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er enig i at det høres koselig ut med stearinlys :rødme: Kanskje ikke de fleste menn er like opptatte av romantiske ting... Kanskje du kan lage en "adjektivhistorie" (du vet sikkert hva det er...) om deres tid sammen, og ende det med "Vil du gifte deg med meg...?" som siste setning i historia. Han vil jo bare tro at du skal lese noe for han, og vil sikkert bli satt ut. Menn liker at ting er litt morsomt også!
Sølvdugg Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Kanskje du kan lage en "adjektivhistorie" (du vet sikkert hva det er...) om deres tid sammen, og ende det med "Vil du gifte deg med meg...?" som siste setning i historia. Han vil jo bare tro at du skal lese noe for han, og vil sikkert bli satt ut. Menn liker at ting er litt morsomt også! Det hørtes moro ut også ja
Pingting Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Haha, jeg hadde ikke turt å fri på den måten, jeg er så klønete at jeg garantert hadde satt fyr på meg selv, og kanskje han også! *cue dårlige vitser om å "tenne på noen" "brennende lidenskap" etc.* Men ærlig talt: det er en kjempefin idé. Så lenge det er noe som passer dere som par så blir det så bra, så! De jeg kjenner som er gift har gjort helt forskjellige ting med ringene sine, så der tror jeg det er helt fritt frem og gjøre som dere ønsker. Sover han tungt da? Da kan du jo lure deg til å måle rundt fingeren hans.
AngelFare Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Så stilig at du som jente skal fri:) Gubben fridde til meg på julaften. Han kjøpte to ringer. en som passer til han, og en som han trodde passet til meg. I tilfelle min ikke passet, kjøpte han med seg et halskjede, sånn at jeg kunne ha den rundt halsen til vi fikk byttet i riktig str. Vi graverte i ringene da vi byttet min, og har noe så personlig som betyr noe for oss. med navnet hans i min og dato, og navnet mitt i nans og dato. Det personlige er vår måte å si "elsker deg" på. Det er det forhåpentligvis kun han og meg som har i ringene, og at ingen andre er like kule som oss:P Men det er kanskje en ide å kjøpe med et kjede han kan bruke om ringen ikke passer:)
AngelFare Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Du må fortelle her etterpå hvordan det har gått da:))
Sølvdugg Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Du må fortelle her etterpå hvordan det har gått da:)) Enig, du må fortelle!
Gjest TS Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Hei Det ble dessverre ikke noe frieri i går da vi klarte av alle ting å havne i en liten krangel, og jeg hadde ikke helt følelsen for å fri til han på en sånn dag. men jeg tror jeg vil gjøre det i dag! Ringene blir enkle og jeg kjøper en til oss hver, så får vi heller bytte hans ring om den ikke skulle passe. Det blir nok at jeg kjøper inn endel stearinlys, og legger det i en ring i stua, og jeg sitter der på et hvitt teppe med et større lys fremfor meg, og venter på at han setter seg ned sammen meg. Han er hjemme i rundt 22-tiden fra trening, så jeg må time det litt. Jeg er ganske nervøs, og jeg regner jo meg at han vil gi meg et ja.. men er kanskje redd for at han skal bli nervøs, og at han skal fleipe det bort. Men jeg har jo ikke noe å tape, men er redd for at han vil si nei, hva skjer med forholdet da? Jeg vet at jeg vil bli såret og lei meg.. men det er jo en sjanse jeg vil ta
Pingting Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Åh, så typisk at krangler alltid kommer på veldig dårlige tidspunkt altså! Herlighet, lykke til i kveld! Så utrolig spennende! Om han sier nei så behøver ikke det være verdens undergang! Jeg kjenner et par hvor han måtte fri tre (!) ganger før hun syntes det var riktig og sa ja. Men de var like søte og forelska hele tiden uansett. Hun var bare veldig klar på at det var noe hun ville, men at det var for tidlig i forholdet til at hun kunne si ja. Så - det trenger ikke bli helt forferdelig og krise! Du må oppdatere oss!!!
Sølvdugg Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Kjedelig at det ikke gikk seg til i går, men masse lykke til i dag ihvertfall
Dolly-Betty Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Ellers kan du gå på treningen hans og fri der! Da sier han ikke nei iallefall Og gjett om han ville blitt overrasket... Avtal med noen av de andre han kjenner som skal dit og si at du skal fri Full oppbacking!!!
Gjest TS Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Gud bedre jeg er nervøs nå... Leiligheten er ryddet og vasket og jeg har lagt frem et hvitt teppe med stearinlys rundt.. Ringer kjøpte jeg i sta, så håper han sin vil passe... Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si til han... Jeg klarer fint å si at jeg vil dele resten av livet mitt med han og hva han betyr for meg. Men det å ta frem ringene, og spørre om han vil gifte seg med meg.. Det er vanskelige ord det.. Må man bruke ordene "vil du gifte seg med meg"? Jeg er litt uerfaren på dette området merker jeg nå... Han kommer hjem om 1,5 time... Hjelpes...
Pingting Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Ååååh, nå fikk jeg sommerfugler i magen jeg og, på dine vegne! Klart du ikke må si "vil du gifte deg med meg" om du ikke synes det er riktigst. Men du må jo få frem poenget, da Hva med... hmmm... *tenker* Det var ikke sååå lett med alternativer. Vil du dele livet med meg? Vil du bli mannen min? (nja, den var litt rar) Vil du ta oppvasken for resten av vårt liv? ()
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå