Gå til innhold

velholdt dame som utelukkende handler billigmerker på mat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

En kollega av meg handler på samme butikk som meg, og vi har møttes der noen ganger. Jeg har da observert at denne damen har fylt handlekurven til randen med first price produkter. alt fra brød, syltetøy, brus, potetsalat, yoghurt, smør, sjokolade.. ALT! Jeg vet at hun har god råd. Hvorfor unner hun seg ikke noe bedre liksom? Er damen gjerrig? Eller har hun en slags tvangstanke om at alt må være billigst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje derfor hun har så god råd da? ;)

Eller kanskje hun faktisk ikke har god råd.

Skrevet

Kanskje hun hellere vil spare pengene til noe annet?

Hva vet du egentlig om hennes økonomi?

Skrevet

Økonomisk bevisst dame. Skulle ønske jeg var så disiplinert.

• Liker 1
Skrevet

Gjør det noe om hun handler billigmerker da? Det er vel derfor hun er rik tenker jeg - fordi hun er litt oppmerksom på priser når hun handler mat.

Hvorfor skal man sløse bare fordi man kan?

Skrevet
En kollega av meg handler på samme butikk som meg, og vi har møttes der noen ganger. Jeg har da observert at denne damen har fylt handlekurven til randen med first price produkter. alt fra brød, syltetøy, brus, potetsalat, yoghurt, smør, sjokolade.. ALT! Jeg vet at hun har god råd. Hvorfor unner hun seg ikke noe bedre liksom? Er damen gjerrig? Eller har hun en slags tvangstanke om at alt må være billigst mulig?

Herregud! Finn deg en annen hobby enn å glane oppi handlkurven til folk..For alt du vet kan det godt være at hun bruker det hun sparer ved å handle billigere produkter på veldedighet/nødhjelpsarbeid, eller at hun ganske enkelt prioriterer å bruke pengene på andre ting. Kanskje hun sparer til en ferie?

Gjest strykebrett
Skrevet

Kanskje hun syns produktene er like gode. Hvis det står mellom et FP produkt til kr 10,- og en merkevare til kr 20.- og man ikke syns det er noen forskjell i smak, må man jo være litt teit hvis man velger den som koster dobbelt så mye.

Skrevet
Hvorfor skal man sløse bare fordi man kan?

akkurat det jeg tenkte også, hvorfor skal man MÅTTE handle dyrt, dersom man synes billig er akkurat like greit? Bare fordi man kan?

Min erfaring er at det er mange med god økonomi som ikke bare bruker opp pengene sine på dyre ting, det er vel litt av grunnen til at de har?

Skrevet

Jeg må si vi lever i et usannsynlig godt samfunn når man kan irritere seg over at folk med en del penger velger å handle billigprodukter ;)

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt problemet.. jeg tjener 40 000 i måneden, men synes likevel at hvitløksbaguettene og tomatsuppen fra First Price smaker bedre enn de "originale".

Skrevet

Eller hun rett og slett synes at det å bruke penger på merkemat er en unødvendig ting. På samme måte som andre ikke synes det er nødvendig å bruke penger på merkeklær. Det er ikke alle som føler behov for å vise omverdenen hvor mye penger de har ved å kjøpe merkevarer. :lur:

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg spesielt velhavende (velholdt, derimot), men jeg handler billigprodukter og dyrere ting om hverandre. Dersom det er varer jeg synes er like gode i billigmerkene kjøper jeg heller dem enn en ofte overpriset variant fra en merkevare. Jeg kjøper dyrere der jeg synes kvalitetsforskjellen er større. Mye dårlig begrunnet snobberi og vaner når det gjelder matinnkjøp.

Skrevet
Mye dårlig begrunnet snobberi og vaner når det gjelder matinnkjøp.

Og med det så mener jeg ikke at det er dårlig begrunnet å kjøpe spesielt godt behandlede råvarer selv om det er dyrt, men at det ikke er noen stor kvalitetsforskjell mellom f eks vakumpakka koteletter fra Gilde vs Coop eller Grilstad...

Skrevet

First Price Wrapsene er de beste wrapsene som finnes på markedet. Kjøper bare disse! :) Hvorfor kjøpe dyrt når billig smaker bedre? :lur:

Skrevet

Snakker om fordommer...

Folk prioriterer forskjellig.

Kanskje hun har masse gjeld som hun vil betale. Kanskje hun heller vil bruke pengene på ferier. Kanskje hun "donerer" en del penger til barn, familie eller andre ting. Kanskje hun setter pengene på bok fordi hun bare vil det.

Hvorfor bry seg?

Et par jeg kjenner (nær familie) har god råd (tilsammen ca 1,8 millioner i året) De bor i et rekkehus i et helt vanlig boligområde (ganske billige leiligheter), de handler ofte first price produkter og andre billige produkter, hjemmet er preget av at de ikke bruker så mye penger - ja hele deres livsstil tilsier at de kunne like gjerne ha tjent 400k i året (tilsammen) og levd på akkurat samme måten.

Men det er fordi de ikke er så opptatte av å bruke penger. Grunnen til at de tjener så godt er jo fordi de elsker å jobbe med det de driver med og i tillegg har vært suksessfulle.

Blir jo dumt å dømme dem bare fordi de har godt med penger.

Nei, jeg er enig med andre her - hvorfor sløse med penger bare fordi man kan.

Skrevet

Regner med at du har Decente skiklær og bare de råe skia, for du kjøper vel det dyreste?

Skrevet

*rister på hodet* Jeg sier meg enig med de andre her. Jeg ser virklig ikke problemet med at hun handler billigmat.

Skrevet

Hun gjorde det nok for å irritere deg.

• Liker 1
Skrevet

Virker som det er du som har tvangstanker her. Hvem finkjemmer innholdet i folks handlekurver bare for å legge det ut på kg? :ler:

Skrevet

Hva, kjøper hun billigere mat enn hun må?? Hva er dette for slags menneske? Jeg skal vedde på at denne dama alt har kjøpt inn billige pølser og lomper også, som hun skal fryse ned og servere neste jul! Med ketchup! Jula kommer til å bli helt ødelagt :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...