Gå til innhold

Noen gode oppskrifter på havregrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en god oppskrift på havregrøt. Den skal være med melk, ikke kun vann.

:P Noen som har en til meg? :kysse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det alltid på slump jeg... et par dl melk og noen never store havregryn, lar det koke til konsistensen er passe. Blir det for tynt har jeg i mer melk, for tykt - mer gryn. Til slutt har jeg oppi littegrann salt.

Kjempegodt til frokost med masse kanel og en skje jordbærsyltetøy.

Skrevet

Det står oppskrift på pakken, følg den men erstatt noe av vannet med melk. Du kan også lage den med bare melk dersom du vil. Jeg pleier å ha oppi en spiseskje linfrø og en spiseskje solsikkefrø for å få litt variasjon.

Skrevet

Jeg lager den også på slump.

Men jeg koker lettkokte havregryn noen minutter i vann (ikke mye vann, bare så det dekker) før jeg tar oppi melk og litt salt. Tar i litt melk om gangen.

Skrevet

Er det veldig uvanlig å ha sukker, kanel og en dert smør på?

Skrevet

Litt havregryn og litt vann (ev. melk). Tre-fire min. i mikro. Simsalabim! God frokost. :D

Er det veldig uvanlig å ha sukker' date=' kanel og en dert smør på?[/quote']

Kanskje litt uvanlig? Jeg bruker en skje eller ti med syltetøy. 8)

Skrevet

Da foretrekker jeg å være uvanlig. Syltetøy, usjameg! :lol:

Det er da enda godt at smaken er som baken -nyvasket.

Skrevet

Honning på havregrynsgrøt er også godt.

Skrevet

Hjemme hos ho mor har jeg alltid fått havregrynsgrøt laget med en vann-vanligrødhusholdningssaft-blanding. Jeg har aldri smakt denne andre vanlige vann eller melke-grøten... God havregrøt synes jeg er et pardoks å spørre etter! God havregrøt finnes ikke!

...etter min smak hvertfall...

Skrevet

Jeg liker havregrøt - og som andre her blir det litt slump. Vann og melk og gryn som tykner.

Jeg spiser den med smørøye, sukker og melk.

Og vi skal i bursdag, men der er det bare kaker, så litt mat må vi ha før vi går. Og det blir havregrøt, for jeg ble skikkelig inspirert jeg nå.

Det er forresten også godt med eple og kanel fx, de ferdiggrøtene som man bare har varmt vann i har jo det. Og rosiner. Men liker nå likevel best smør, sukker og melk jeg da.

Og vann til.

Rød saft er til risengrynsgrøt og rømmegrøt.

Skrevet

Redigert da jeg kom til å lese innlegget ovenfor litt bedre... :lol:

Skrevet

Lager min med vann og koker den i mikro. Har ikke tid til mer på morgenkvisten..

Har aldri likt havregrøt før, men har funnet ut at den blir faktisk god med litt tørkede aprikoser i før jeg koker den. Og gjerne litt banan på toppen til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...