Gå til innhold

Er det "greit" å ikke dusje og vaske seg på morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av diskusjon på jobb og tråden "hvor lang tid bruker du om morgenen".

Er det "greit" å ikke dusje og vaske seg på morgenen? Vi hadde nylig en diskusjon om dette på jobb. Noen mente at når de dusjet på ettermiddagen/kvelden holdt det å vaske seg i ansiktet om morgenen, andre mente det var dårlig hygiene å ligge å gnu i sengetøy hele natten, for så å bare kle på seg og dra ut blant folk. Hva syns du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er på trening på ettermiddagen så dusjer jeg selvfølgelig etter det, og da er det ikke alltid at jeg dusjer morgenen etter. Er ikke bra hverken for håret eller huden å dusje for ofte. Har aldri tenkt på at det er uhygienisk.

Skrevet
Inspirert av diskusjon på jobb og tråden "hvor lang tid bruker du om morgenen".

Er det "greit" å ikke dusje og vaske seg på morgenen? Vi hadde nylig en diskusjon om dette på jobb. Noen mente at når de dusjet på ettermiddagen/kvelden holdt det å vaske seg i ansiktet om morgenen, andre mente det var dårlig hygiene å ligge å gnu i sengetøy hele natten, for så å bare kle på seg og dra ut blant folk. Hva syns du?

Det må da holde i bøtter og lass med en dusj om dagen?

Om det er morgen eller kveld spiller da ingen trille

Skrevet

Det dukker stadig opp de mest bisarre problemstillinger her på KG - det må jeg bare si.... :overrasket:

Det er klart det holder å dusje en gang om dagen - morgen eller kveld. Og om du blir skitten av å ligge i sengetøyet ditt, sdå bør du vel kanskje heller skifte sengetøy oftere :vetikke:

Skrevet

jeg trener på kveldstid og dusjer etter trening. Aldri tenkt på det som uhygenisk, men jeg vasker meg selvsagt om morgenen.

Skrevet

Jeg dusjer hver kveld. Slik at jeg har tørt nyvasket hår om morgenen. Jeg orker ikke stresse med det når jeg nettopp har stått opp.

Skrevet
Og om du blir skitten av å ligge i sengetøyet ditt, sdå bør du vel kanskje heller skifte sengetøy oftere :vetikke:

Er du klar over hvor mye du faktisk svetter om natta? Selvsagt blir man ikke direkte skitten av å sove, men svettet det har man gjort.

Jeg mener ikke at man nødvendigvis må dusje på morgenen, men en liten kattevask er på sin plass.

Skrevet

Jeg dusjer stort sett alltid på morgenen, men det er hovedsakelig fordi jeg ikke føler jeg våkner uten.... :fnise:

Kunne fint holdt med en liten kattevask dersom jeg hadde dusjet kvelden i forveien, men jeg er litt sånn at jeg føler jeg svetter om natten (selv om jeg ikke våkner svett), og føler derfor for å dusje eller ihvertfall vaske meg.

Om det er uhygienisk at andre ikke gjør det.... har jeg aldr tenkt over, ville ikke ment det nei. Lukter du derimot gammel svette, så ville jeg vel lurt litt på hygienen.

Skrevet

Dusjer jeg etter trening på kvelden så dusjer jeg selvsagt ikke morgenen etter. Eller har vært i svøpmmehallen eller... i helgene dusjer jeg heller ikke før jeg går på trening når jeg skal trene på formiddagen. Kanskje jeg heller ikke dusjer hver dag i helgen.

Jeg klarer også å være på HV-øvelse eller påskeferie noen dager/en uke uten å dusje også.

Jeg har forstått at dette er utenkelig for mange etterhvert.

Skrevet

Jeg dusjer hver kveld før jeg legger meg, og skifter sengetøy to ganger i uka.

Og folk kommenterer stadig at jeg lukter så godt.

Skrevet
Skifter sengetøy to ganger i uka.

Og folk kommenterer stadig at jeg lukter så godt.

Skulle ønske jeg hadde giddet det. Elsker nytt sengetøy, men er for lat til å skifte to ganger i uken. :fnise:

Skrevet

Jeg synes hele renslighetshysteriet begynner å ta litt av jeg. At noen kan mene at det er urenslig å ikke dusje om morgen hvis man har dusjet kvelden før.. Fantastisk! :ler:

Det neste blir vel at man må smøre inn kroppen med anti-bac hver dag for å ikke være urenslig :lur:

Jeg dusjer annenhver og av og til (:sjokkert:) hver tredje dag og vasker heller "strategiske" steder de dagene jeg ikke dusjer.

Overdreven dusjing er ikke bra, hverken for hud eller hår ;)

Skrevet

Da er jeg vanvittig uhygienisk veit jeg. Jeg dusjer aldri om morgenen, ei heller vasker hele kroppen med klut. Jeg dusjer hver ettermiddag/kveld og selv om jeg ligger å "gnur" meg i sengetøyet hver natt er jeg absolutt ikke skitten når jeg står opp.

Hysteri much?

Skrevet

Jeg dusjer om kvelden, fordi jeg sparer mye tid om morgenen på det. Dessuten trener jeg ca annenhver kveld, og da er det så kurant å holde på rutinen. Når jeg i sommerhalvåret er på utgravning osv, har det ikke noe for seg å dusje FØR jobben! Man blir så svart at man bare går rett i dusjen etterpå.

Jeg dusjer gjerne rett før jeg legger meg, så jeg føler ikke at jeg trenger å skifte sengetøy mer enn annenhver uke, og har aldri fått høre at jeg lukter heller.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å ikke dusje hver morgen, men da tar man en vaskeklut og vasker ansikt, under armene og underliv. Hvor renslig man er om morgenen avhenger jo litt av hva slags jobb man har.

To ganger i uka trener jeg om morgenen og da dusjer jeg selvfølgelig etter trening. Den dagen jeg trener på ettermiddagen dusjer jeg etterpå og morgenen etterpå går jeg nok en snartur i dusjen da også.

Skrevet

Jeg synes også renhetshysteriet har tatt helt av!

Jeg trener 1 gang om dagen, og da dusjer jeg. Kan hende jeg trener om morgenen før jeg drar til universitetet, eller på kvelden. Når jeg står opp og har dusjet kvelden før, så vasker jeg meg i ansiktet, armhuler og mellom bena. Det får holde!

Jeg har ekstrem tørr hud fra før, og skulle jeg dusjet etter trening på kveld og før jeg gikk ut om morgenen, så hadde jeg endt opp med å sitte å klødd meg ihjel foran andre, heller ikke så delikat.

Ikke at dette er min unnskyldning.

Av for mye dusjing får jeg raskere fett hår, og et slikt krampeforhold orker jeg ikke ha i forhold til mitt eget hår og hud.

(Har ingen kilde, men er det ikke noe med at jo mer desperat man er til å være ren, jo mindre resistante blir vi mot sykdommer etc? Og at derfor er det mange i våre dager som utvikler allergier og intoleranser? Skulle gjerne ha funnet den linken igjen, så hvis noen har den , vennligst..)

Skrevet

Jeg dusjer hver kveld. Jeg har stall, så ser ingen hensikt med å dusje før stalltiden, og trening foregår også på ettermiddag/kveld.

Jeg føler meg ikke skitten av å ha ligget i sengen. Skifter på minst annenhver uke, å vi begge legger oss nydusjet hver kveld.

Kattevask om morgenen, ja. Men ikke en ny tur i dusjen. Har i tillegg atopisk eksem, så overdreven dusjing fører for min del med seg ektremt tørr hud og utslett.

Skrevet (endret)

Ja det er det. Om man dusjer dagen før på kvelden så er det ikke nødvendig og dusje på morgenen dagen etter.

Man kan fint 2 dager uten og dusje. Jeg synes 3 blir litt mye men 2 dager går greit

Endret av Trajan
Skrevet

Hjelpes, så hysteriske man blir om man dusje to ganger om dagen. Når jeg trener om kvelden, dusjer jeg ikke igjen om morgenen. Ei heller vasker jeg med klut annet enn i ansiktet. Jeg tar bare på ekstra deo. Det sies at man svetter sånn om natta, men da syns jeg det er rart at jeg aldri merker noe mer svetting da enn ellers. Jeg ligger i et kaldt soverom, og føler meg helt temperert, også når jeg våkner midt på natta. Når mannen heller ikke syns jeg lukter svette, ser jeg ingen grunn til å vaske eller dusje meg oftere.

Skrevet

Dusjer om kvelden, kattevask om morgenen. Slippe å velte seg i støv og gørr samlet gjennom hele dagen, i tillegg altid ren hvis anledningen skulle by seg :sengekos::fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...