Gå til innhold

forlovere/brudepiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal gifte meg neste år, og har lyst til å ha alle mine tre venninner ved min side. Forloveden min har også tre kompiser han gjerne vil ha. Så lurer på om det går ann å gjøre litt amerikansk stil ut av det. Tenkte da at vi har en forlover hver, men at de 4 andre er brudepiker/brudesvenner, men at alle står sammen med oss oppe.

Vet ikke om man må sitte under vielsen eller ikke. I Usa står jo alle sammen oppe sammen med presten... Ser også for meg da at min forlovede står der oppe med sine 3kompiser og at mine venninner går forann meg inn i kirka (og seff i like kjoler :gjeiper: )

Er dette lov i Norge? Noen som har gjort noe lignende??

Og btw, noen av dere som har bestilt kjole fra utlande og har en nettside og annbefale? Har funnet ut at det er mye fake sider ute å rusler..

(mulig det ligger linker om dette her fra før av, men er helt ny på siden her, så får lete meg fram etterhver...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel ikke være noe problem å gjøre det litt "amerikansk" med flere brudepiker osv som er der oppe :) (forutsatt at presten går med på det. Vi har veldig omgjengelige og liberale prester i kirken vår, så hvis vi hadde ønsket det, hadde det nok ikke vært et problem).

Har du spurt presten om det? Hadde sikkert blitt utrolig stilig hvis dere hadde gjort det :)

Gjest Gjest_jette_*
Skrevet

klat det ikke er noe problem.

Her er en link med MANGE flotte billige kjoler

www.jkdress.com

Skrevet

Nei, har ikke vært i kontakt med presten enda. Er bare en ide som vi tenker litt på. Hadde vært gøy å gjort det litt annerledes :)

Skrevet

Jeg skal være brudepike i et bryllup til sommeren. Jeg og ei til. Synes det er hyggelig å bli spurt om å ta del i bryllupet.

Skrevet

Jeg bor i England, og har vært i noen brylluper her, og det er vanlig med bridesmaids og groomsmen/ushers. Da er det såvidt jeg husker ikke sånn at alle brudepikene og -mennene (kaller dem det i mangel på godt norsk ord) står oppe ved alteret.

Brudepikene følger bruden opp midtgangen, mens hans forlover (muligens også groomsmen) står ved første rad og venter. Så setter brudepikene seg, og det er bare brudgommens forlover som står oppe ved alteret. I Norge skal jo brudens forlover også være der, men hvis du bestemmer deg for voksne brudepiker og han for groomsmen i tillegg til forloveren, så er det en fin løsning hvis presten ikke synes noe om at alle skal være oppe ved alteret.

Skrevet

Bra det er flere enn meg som tenker den tanken:)

Vi skal ha 4 av hver som piker og svenner (type voksne piker og svenner)

Også skal vi ha to forlovere hver (etter planen:P )

Vi kommer også til å kjøpe ameriaknsk stil på det hele igrunn.

Gifte oss ute, og ha fest og seremoni på samme sted:)

Skrevet
klat det ikke er noe problem.

Her er en link med MANGE flotte billige kjoler

www.jkdress.com

Har du handlet på denne siden selv?? Eller er det noen andre av dere som har erfaring med denne siden...? :lete:

Jeg blir så skeptisk til noen sider når det er så stor prisforskjell mellom lik kjole på forskjellige sider. Har funnet en jeg liker veldig godt. På denne siden koster den under 200$, mens på andre sider er den langt over 500$..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...