Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 For snart fire år siden gjorde jeg det slutt med min første kjæreste. Følelsene mine for han hadde da sakte, men sikkert dødd ut over de foregående månedene. Avgjørelsen var ensidig, han tok det ikke bra i det hele tatt, og det ble derfor ikke et pent brudd. (Jeg ville ikke lenger være i et forhold som ikke fungerte - av hensyn til oss begge.) I løpet av de siste ukene har jeg fått en rekke hatmail fra hans nye forlovede, som skriver under falskt navn. Det har vært lange utredelser om hvordan jeg brukte, misbrukte, såret og tråkket på eksen og ødela han fullstendig. Hvordan jeg ikke eier empati for andre mennesker, hvor stor egoist jeg er, at jeg ikke bryr meg en dritt om de rundt meg, og at hun ønsker å straffe meg for det jeg har gjort mot den hun elsker mest som hun måtte bruke tid på å bygge opp igjen. Det har vært smålige kommentarer om hvor patetisk livet mitt er, hvor stygg jeg er, hvilket stort ludder jeg er (jeg har hatt ett treårig forhold og har nå møtt en ny mann etter denne første kjæresten), og hvor synd det er på min nye kjæreste som har funnet en så direkte ondskapsfull person som meg. Det har også kommet indirekte trusler om at hun sitter på intime detaljer om meg som jeg visstnok ikke vil at verden skal vite om. Hun synes jeg er verdens største hykler. Spørsmålet er hvordan jeg skal forholde meg til denne situasjonen? Det er snart fire år siden jeg sist snakket med eksen, og jeg hadde aldri hørt om hans nye forlovede før det rant inn mailer. Jeg har det bra med min nåværende kjæreste, familien, venner og jobben, og synes det er fullstendig absurd å komme opp i en situasjon som dette. Disse personene kjenner meg ikke i det hele tatt slik jeg er nå, og det bekymrer meg at de har sittet med så mange vonde følelser over så lang tid. (Jeg har full forståelse for at de ser på meg som verdens verste person, hvis de har snakket om meg og dette har utviklet seg over flere år!) Det bekymrer meg virkelig at de sitter med så mye vondt når de er forlovet og skal gifte seg, min første tanke var et det ikke kan være sunt for et forhold å gnage på tidligere hendelser på den måten? Jeg har, etter de første mailene, ignorert henne. Det har vært stille en stund, men i kveld tikket det inn nok en flåsete kommentar. Jeg vil helst ignorere hele situasjonen, men det er vanskelig å la det ligge når hun ikke gir seg. Igjen, hvordan ville dere ha forholdt dere til denne situasjonen? Dette er snakk om hendelser fire år tilbake i tid, som jeg for lengst har lagt bak meg. Hadde jeg fått høre at eksen er forlovet ville jeg ha ønsket dem all lykke til, men nå sitter jeg med en så bitter smak i munnen at jeg ikke klarer å være glad på deres vegne.
Gjest Gjest_berta_* Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Det er tydelig at du har gjort noe slemt med eksen din, ellers ville hun ikke oppført seg slik. Men samtidig er det i grunn ikke hennes business, og når det er gått 4 år så er jo det en stund. Jeg må si det selv, at jeg har opplevd svik, og det er ikke noe man glemmer så lett, selv etter 4-5 år... Kanskje du skal tenke gjennom hva du gjorde mot eksen, og tenke at dette er prisen du må betale for det. Bare ta imot rett og slett, hun kommer jo til å gå lei og gi seg en gang.
Gjest TS Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Det er tydelig at du har gjort noe slemt med eksen din, ellers ville hun ikke oppført seg slik. Men samtidig er det i grunn ikke hennes business, og når det er gått 4 år så er jo det en stund. Jeg må si det selv, at jeg har opplevd svik, og det er ikke noe man glemmer så lett, selv etter 4-5 år... Kanskje du skal tenke gjennom hva du gjorde mot eksen, og tenke at dette er prisen du må betale for det. Bare ta imot rett og slett, hun kommer jo til å gå lei og gi seg en gang. Takk for svar! Jeg var helt ærlig og sa at det ikke var et pent brudd. (Det var ikke snakk om utroskap eller annet svik på den måten, annet enn at jeg hadde mistet følelsene for han og gjorde det slutt.) Det var en vond kveld for begge, men særlig for han som var uforberedt og knakk sammen på grunn av det. Det er klart at jeg har tenkt på dette, og jeg vil på ingen måte feie bort kommentaren din og bortforklare meg, men det var mitt første forhold og jeg hadde ikke erfaringer nok til å håndtere situasjonen annerledes da.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes det heller virker som at denne jenta ikke er helt i vater.. Hallo? hvem er det som holder på slik!!!?? Jeg synes det heller viser at hun har et stort problem.. ekstrem sjalusi kanskje? ikke vet jeg.. men det sier mer om henne enn om deg.. Uansett.. Jeg synes bare du skal drite i det, ikke bry deg.. eller skrive til henne noe sånt som "beklager hvis du mener sånn og sånn..dette tilhører fortiden og jeg kan ikke gjøre noe med det..Jeg er ikke interessert å svare mer på usakelige og lite gjennomtenkte mailer.. Ønsker deg/dere alt godt"...
Gjest Vampen Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Hmmm, underlig.. Det jeg ikke helt skjønner er, hva ønsker hun å oppnå? Det kunne ikke falt meg inn i måneskinn å maile xdamene til min kjære på den måten. Altså, satt på spissen, skulle jeg først ha sendt en mail måtte det ha vært for å takke.. hadde ikke de driti på draget hadde jo ikke jeg hatt verdens beste mann i dag. Nå skal det sies at den ene xdama til min kjære slang/slenger dritt om meg en stund.. men jeg driter langt i det. Jeg vet hva som er sant, og jeg vet at vi har det fint i dag.. hun betyr ingen verdens ting i mitt eller vårt liv, så hun får holde på så lenge hun orker. Nei, men seriøst, de kan umulig ha det helt bra sammen om hun holder på sånn? Om det er xen din som er opphengt, de har problemer eller hva det måtte være. Om jeg hadde svart i det hele tatt tror jeg at jeg hadde svart veldig kort at jeg ikke har planer om å diskutere noe som skjedde lenge før hennes tid med henne. Etter det hadde jeg bare hevet meg over det og ignorert det. Tror ikke engang jeg hadde giddi å lese mailene eller meldingene.. Det som skjedde mellom dere den gangen er ikke hennes sak, og du har ingen grunn til å forsvare deg overfor henne. Drit i henne, hev deg over det og ta det heller som et kompliment at hun syntes du er så spennende..
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes ærlig talt at du burde anmelde henne, og sende henne en kopi av anmeldelsen. Uten noen andre kommentarer. Det er ikke lov å trakassere mennesker i Norge, og i og med at dere ikke engang har en gående personlig konflikt hvor begge sier overilte ting, faller dette helt klart inn under den kategorien. Lykke til!! (Som er apropos vil jeg bare si at han neppe har funnet seg noe "bedre" enn deg nå. Stakkars han hvis han noen gang gjør det slutt med en slik hevngjerrig og aggressiv kvinne.)
NoAngel Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 slike mail har jeg og fått. det artige var at hun skrev : bare så du vet det LILLE FRØKEN!! jeg er 9 år eldre enn henne lille frøken ja.. du må bare heve deg over det, gærne kvinnfolk finner man overalt.
Hanselot Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Mulig han gir uttrykk for at han fortsatt savner deg ovenfor sin nye forlovede og det gjør henne sur og grinete? I bunn og grunn høres hun ikke helt normal ut som noen andre her sier. Det som hjelper mest er å sette deg i respekt ovenfor henne da en anmeldelse eller ett dårlig forsøk på å få henne til å slutte trolig bare gjør det verre. Hun går nok lei skal du se, når det gjelder internett så kan du jo stort sett blokkere henne både her og der. Hun burde jo takke deg for at hun fikk muligheten til å være sammen med drømmemannen sin
Gjest TS Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Takk for alle svar! Særlig Vampen, som har vært gjennom noe av det samme. Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som stusser litt over hele situasjonen, får håpe at hun går lei etter hvert når hun ikke får noen respons (Liker forresten kommentarene om at hun egentlig burde takke meg for at hun fant drømmemannen, godt sagt! )
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Takk for alle svar! Særlig Vampen, som har vært gjennom noe av det samme. Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som stusser litt over hele situasjonen, får håpe at hun går lei etter hvert når hun ikke får noen respons (Liker forresten kommentarene om at hun egentlig burde takke meg for at hun fant drømmemannen, godt sagt! ) Det var det første jeg tenkte også Virker rart dette. De fleste vil helst ikke vite av eksen hans, og hun her driver og leiter deg opp, når du egentlig er godt ute av livet deres for godt, etter deg jeg forstår. Heller ikke vil de fleste innrømme at mannen har hatt så sterke følelser for eksen, at hun nærmest ødela livet hans ved å forlate han. Hun sier jo nærmest at hun ikke er nok for han, om han fortsatt nå sliter med bruddet!! Med mindre det er noe ekstremt kriminelt du har gjort med denne mannen, så tror jeg nesten at denne damen er en smule gal!
Gjest Gjest_hmmm_* Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Hmmm... Hva har du gjort mot ham da ? Hvis du var hans første kjærlighet og du har oppført seg dålig mot ham så er det kanskje berettiget. Jeg vet hvordan enkelte kvinner kan være mot en partner når de planlegger å gjøre det slutt og partneren fortsatt vil være i forholdet. Uansett så ville jeg bare ignorert epostene. Marker det som spam og ferdig med det. Hvis hun ikke for respons så vil hun nok slutte etter en tid.
Gjest Vilma Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Men hva i alle dager gjorde du eksen din siden han sitter å lar dama skrive sure mail fire år etter?? Jeg ville oversett det. Fortsetter hun i all evighet får du sende en mail med at du anmelder henne om hun ikke gir seg.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Herregud å barnselig hun er. Skulle nesten tro hun var 14 eller noe. Kanskje hun prøver å provosere deg? Såre deg? Beste er bare å ikke bry deg om henne. Er jo hun som synker lavt ved å sende deg slike mail. Gi en stor F i henne!
Gjest Vampen Skrevet 27. januar 2010 #14 Skrevet 27. januar 2010 Takk for alle svar! Særlig Vampen, som har vært gjennom noe av det samme. Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som stusser litt over hele situasjonen, får håpe at hun går lei etter hvert når hun ikke får noen respons (Liker forresten kommentarene om at hun egentlig burde takke meg for at hun fant drømmemannen, godt sagt! ) Jeg kom på noe jeg opplevde for noen år siden.. ei dame som var dødelig og syklig forelsket han jeg var sammen med. Jeg satt sammen med han når han brølte i telefonen at hun skulle slutte å ringe, han var ikke interessert. Det hjalp ikke. Og du kan jo gjette hvem det stabile kvinnemennesket utropte til hovedfiende? Jo da, det var meg.. Jeg kjente henne ikke engang! Hun sendte meg stygge mailer og meldinger med jevne mellomrom. Jeg svarte ikke på noen av de. Til slutt ble jeg så dritt lei at jeg gikk til politiet. Jeg hadde utskrifter av mange mailer, men politiet har ikke fryktelig mye tid og ressurser til å bruke på slike ting. Politimannen sa allikvel at han skulle prøve å ringe, fordi det ofte var nok at det ringte en "skummel politimann" og sa at nok er nok. Så han ringte. Da kom det noen flere mailer adrealinsinne over at jeg hadde gått til politiet, jeg gikk til politiet igjen, de ringte igjen. Da var det stopp. Etter det hørte jeg ikke mer fra spetakkelet. Tror hun skjønte at jeg ikke kom til å finne meg i mer, og at jeg ikke kom til å svare. Det eneste hun oppnådde var telefoner fra politiet, og det er jo ikke så hyggelig å få telefoner med "trusler" om å måtte komme inn å forklare seg for de. Så om hun fortsetter er det en mulighet.. de kan ikke gjøre all verdens, men mindre det er direkte trusler, men det kan hjelpe bare at de ringer. Om denne dama minner noe om min plageånd altså.. Eventuelt, ta en frekk en, send en melding og skrive noe a la "Hei, burde ikke du takke meg for at du fant drømmemannen? Ikke kjefte for at det ble slutt mellom oss?" . Det fører dog sikkert bare til flere meldinger, så jeg anbefaler det egentlig ikke.. men deilig hadde det vært.
Ethereal Skrevet 27. januar 2010 #15 Skrevet 27. januar 2010 Altså, greit at det ikke var et pent brudd, men slikt er det ofe i forhold. Man kan ikke være sammen med partneren bare for å være snill mot han eller henne. Og etter fire år burde kjæresten din ha kommet over dette. Jeg hadde rett og slett kontaktet eksen og snakket med han. Sagt klart fra hva du syns om hele situasjonen.
Gjest TS Skrevet 27. januar 2010 #16 Skrevet 27. januar 2010 Takk for enda flere svar! Jeg har også grublet over hva i all verden det er jeg har gjort når jeg blir beskyldt for noe så alvorlig. Jeg har definitivt ikke gjort noe kriminelt, det er helt sikkert. Det eneste jeg kan komme på, utenom normale krangler i forhold, er bruddet. (Jeg husker ærlig talt ikke hva som skjedde fra dag til dag for fire-fem-seks år siden, men jeg hadde garantert husket om jeg hadde gjort noe bevisst for å drastisk ødelegge hans liv, slik som hun legger det fram!) Det er klart det har kommet en del stygge tanker og ideer fra min side etter alt dette, men jeg orker ikke bruke energien min på noe så negativt. Det var veldig deilig å få det ut her, men nå vil jeg bare la dette bli en del av fortiden, fokusere på min nåværende kjæreste og livet vårt sammen og se fram til et fortsatt herlig 2010 :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #17 Skrevet 27. januar 2010 Takk for enda flere svar! Jeg har også grublet over hva i all verden det er jeg har gjort når jeg blir beskyldt for noe så alvorlig. Jeg har definitivt ikke gjort noe kriminelt, det er helt sikkert. Det eneste jeg kan komme på, utenom normale krangler i forhold, er bruddet. (Jeg husker ærlig talt ikke hva som skjedde fra dag til dag for fire-fem-seks år siden, men jeg hadde garantert husket om jeg hadde gjort noe bevisst for å drastisk ødelegge hans liv, slik som hun legger det fram!) Det er klart det har kommet en del stygge tanker og ideer fra min side etter alt dette, men jeg orker ikke bruke energien min på noe så negativt. Det var veldig deilig å få det ut her, men nå vil jeg bare la dette bli en del av fortiden, fokusere på min nåværende kjæreste og livet vårt sammen og se fram til et fortsatt herlig 2010 :rødme: Det der er fan meg mentalt! Han må jo ha gnura på dette hele tida og brukt det teite kvinnfolket som søppelkasse! Jeg hadde definitivt anmeldt dem for trakkassering.
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Det første som slår meg når jeg leser historien din er at denne nye forloveden må ha store problemer av noe slag? Du skriver at det er 4 år siden du gjorde det slutt med han det gjelder, og at han nå er forlovet og skal gifte seg. Hva er da meningen med å bry seg med deg i det hele tatt? Burde de ikke være forelsket, lykkelige og planlegge bryllup og livet videre? Det må slite veldig på dem om de oppi det hele skal sitte og gnu på gamle følelser. Jada, vi har vel "alle" en eks man helst skulle hatt en sjanse til med, eller en man har såret - bevisst eller ubevisst. Men 4 år og en ny kjæreste, som man attpåtil skal gifte seg med, det bør gjøre susen for at man ikke gidder å dvele mer ved slikt. Om det er HUN som har et problem med hans tidligere eks, og alene har funnet ut at hun skal plage deg, så synes jeg fryktelig synd på denne mannen om han skulle finne på å gjøre det slutt med henne, hun må gå med mye oppsamlet sinne og ha få steder å gjøre av de... Om det er HAN som fortsatt sitter og tenker på deg, og det er derfor hun har fått det for seg at det er din skyld, så burde vel hennes energi gå på å fikse opp i sitt eget forhold - ikke bry seg om hva du driver med. Uansett, det virker som en dårlig krangel mellom 14åringer. Du må bare heve deg over dette, med mindre det kommer konkrete trusler eller hun gjør alvor av å gå ut med intime detaljer. Slik du legger det frem så bjeffer hun sikkert høyt, men det er heller tvilsomt at hun biter så fryktelig mye. Nei trådstarter, gjør som du skriver: nyt livet og ta vare på din nye kjæreste. Ikke bry deg om denne jenta, hun må man bare synes synd på og så glemme. Ha et fortsatt flott 2010!
fink Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Slik jeg ser har du to legitime alternativer: 1. blokkere /merk adressen som spam, og fortsett og overse. 2. Anmeld henne Eventuelt 2. dersom 1. ikke funker. Hva enn du gjør, ikke svar henne.
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Det er tydelig at du har gjort noe slemt med eksen din, ellers ville hun ikke oppført seg slik. Men samtidig er det i grunn ikke hennes business, og når det er gått 4 år så er jo det en stund. Jeg må si det selv, at jeg har opplevd svik, og det er ikke noe man glemmer så lett, selv etter 4-5 år... Kanskje du skal tenke gjennom hva du gjorde mot eksen, og tenke at dette er prisen du må betale for det. Bare ta imot rett og slett, hun kommer jo til å gå lei og gi seg en gang. Du mener ikke dette seriøst?? Skal det være greit for en ny kjæreste å plage den gamle, bare fordi gutten har blitt såret? Jeg leser utfra innleggene til trådstarter at hun ikke har gjort noe annet enn å gjøre det slutt med en hun ikke var glad i lenger. At det ikke var det han ønsket er tydelig, men sånt skjer, man kan ikke fortsette å være sammen med noen bare fordi man synes synd på personen, DET ville vært slemt. Jeg har en eks som ble dumpet etter at hans daværende kjæreste hadde vært utro med en ny fyr et par ganger først. Hva mener du jeg skulle hatt "lov" til å gjøre med denne jenta da, når jeg var sammen med gutten?? Utfra logikken må jeg da ha lov til å virkelig plage henne, siden hun virkelig var slem og ond med min eks? Nei ærlig talt, shit happens og man opplever mye dumt i livet. Man må lære av det, vokse av det, ikke være så smålig at man tyr til mobbing/trakassering på nett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå