Gå til innhold

Hvor ofte barberer du og hvor/hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med kroppsbarberingen din? Hvor ofte barnerer du og er det noen forskjell i barberingsrutinene dine når du er singel eller er i parforhold, eller barberer du like ofte da? Hvilken metode bruker du? Voks? Engangshøvler? Dyre høvler? Hårfjerningskrem? Og bruker du barberskum eller tørrbarberer du?

Jeg er singel og har vært det i flere år, jeg er ikke med noen mannfolk heller.. Holder meg for meg selv sånn sett. Og jeg synes det er så utrolig dyrt med barberingssaker at jeg har ikke råd å drive å barbere kroppen når ingen skal se meg allikevel. Men om jeg drar på ferie eller det er sommeren, så barberer jeg med billige engangshævler, har ikke råd ti å bruke hundrevis av penger på barbere ting som man må kaste etter 2-3 ganger.

Så lurer fælt på andre jenter her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg barberer meg når jeg synes det trengs. Kanskje en gang i uka under armene, litt sjeldnere på leggene og enda litt sjeldnere nedentil... Tenker ikke så nøye over det.

Barberer meg kanskje litt oftere nedentil når jeg er i forhold enn når jeg ikke er det. Og er mer nøye, men ikke mye forskjell...

Bruker barberskum eller såpe for sensitiv hud/intimsåpe og damehøvel. Høvler og refiller koster litt, men de er da langt ifra så dårlige at de må kastes etter 2-3 ganger.

Skrevet

Jeg er gift og har samme hårfjerningsrutiner nå som da jeg var singel. Eller. Jeg barberer kanskje leggene litt oftere nå enn før :) Men ellers er det det samme :)

Skrevet

Barberer hver gang jeg er i dusjen, utenom leggene (både som singel og i forhold). De kan gå et par uker nå på vinteren. Jeg bruker forsåvidt samme høvelblad i sikkert 4 måneder før jeg bytter, så det er ikke så dyrt.

Skrevet (endret)

Jeg bruker stort sett engangshøvler til 13kr for 10 høvler på Rimi. På kiwi der jeg stort sett handler har de flergangshøvler i 5pk til 75kr, og det er de jeg bruker for øyeblikket. Synes de høvlene fungerer helt greit.

Barberer legger, underliv og armhuler annen hver dag, altså hver gang jeg er i dusjen. Bor sammen med kjæresten. Har samme rutine uavhengig av sivilstatus.

Endret av *Numi*
Skrevet

Jeg bruker epilator under armene og på bikinilinjen, så der gjør jeg kun noe hver 2-3 uke... Ellers barberer jeg leggene hver gang jeg dusjer, så hver dag. Dette gjør jeg mest for min egen del, liker å føle meg fresh og glatt. Jeg har samboer på andre året nå, men hadde samme rutine før jeg ble sammen med ham :)

Skrevet

Underlivet vokser jeg en gang i måneden, synes det er mer behagelig rett og slett.

Leggene tar jeg ikke så ofte nå om vintern, men om sommeren gjør jeg kanskje 1-2 ganger i uken, og armhulene tar jeg hver gang jeg er i dusjen

Jeg har kjæreste, men barberer meg omtrent like mye som før, tror egentlig jeg er mer fokusert om det blir mye hårvekst enn det han er:p

Skrevet

Jeg barberer meg hver dag. Det inkluderer legger og lår, underliv og armhuler. Dette gjør jeg uansett om jeg er i et forhold eller singel.

Dette gjør jeg for min egen del, liker å føle meg glatt og "ren".

Bruker engangshøvler fra Gillette. Byttes annen hver dag. Barberskum benyttes i armhuler samt på legger og lår.

Nedentil bruker jeg RFSU's Easy shavin'.

Skrevet
Jeg bruker epilator under armene og på bikinilinjen, så der gjør jeg kun noe hver 2-3 uke... Ellers barberer jeg leggene hver gang jeg dusjer, så hver dag. Dette gjør jeg mest for min egen del, liker å føle meg fresh og glatt. Jeg har samboer på andre året nå, men hadde samme rutine før jeg ble sammen med ham :)

Bruker du epilator der?? Gjør ikke det forferdelig vondt da?

Gjest Gjest fra tidligere
Skrevet
Bruker du epilator der?? Gjør ikke det forferdelig vondt da?

JO! Hehe, men det er verdt det, for man trenger ikke gjøre det så ofte, og jeg synes resultatet blir mye glattere. Også slipper jeg sånne nupper jeg får om jeg barberer der... Og under armene har jeg faktisk blitt litt "imun", gjør på langt nær så vondt lenger, og jeg merker at det blir mindre og mindre vondt å gjøre det på bikinikanten også - utrolig hva man kan venne seg til ;)

Skrevet

Ansiktet barberer jeg hver gang jeg dusjer, eller hver gang jeg skal noe mer sosialt enn på butikken eller posten.

Resten, vel, det sklir ut.

Er singel, og i midten av 20 årene.

Skrevet

Barberer meg hver dag når jeg er i dusjen uavhengig av om jeg er singel eller i et forhold (under armer, legger, nedentil). Det verste jeg vet er legger som stikker, de skal være glatte. Kan kanskje gå et par dager mellom hver gang innimellom på vinteren men da føler jeg meg absolutt ikke fresh..

Skrevet
JO! Hehe, men det er verdt det, for man trenger ikke gjøre det så ofte, og jeg synes resultatet blir mye glattere. Også slipper jeg sånne nupper jeg får om jeg barberer der... Og under armene har jeg faktisk blitt litt "imun", gjør på langt nær så vondt lenger, og jeg merker at det blir mindre og mindre vondt å gjøre det på bikinikanten også - utrolig hva man kan venne seg til ;)

Haha. Du er gæern. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...