Gå til innhold

kanskje dere jenter kan fortelle hva jeg gjør feil?

eovti

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Jeg er på en drøss datingsider i Norge og i utlandet.

Mange sier at jeg har den beste profilen de har lest, og jeg har fått venninner der, men ingen kjæreste.

kan det skyldes at jeg alltid opplyser i profilen min om min holdning til "utroskap"?

Utroskap betyr ulike ting for ulike mennesker. Hvis dama mi liker å gå på byen og finne en ONS gjør det ingenting; jeg ønsker henne jo det beste! Jeg ville blitt mer bekymret hvis hun hadde tilbragt en natt med en fyr med å drikke te og diskutere dype filosofiske ting. Da ville jeg ha blitt engstelig, for det ville ha gått på forhold, ikke sex.

Jeg vil aldri kunne ha en kjæreste som er så opptatt av meg at hun ikke kaster lange blikk etter andre menn på gata, det gjør henne kjedelig i mine øyne.

Selv kan jeg være sånn ganske monogam hvis det kreves, men monogami er en egenskap jeg ikke setter pris på hos partnere.

Er dette skremmelt for jenter?

Jeg kunne ha slettet det fra profilene mine, men da ville jeg ikke ha vært ærlig.

Selvfølgelig kan det skyldes din holdning til utroskap, hva tror du?! Man selger seg ikke inn på å være utro?! Og det man selger seg inn med bør stemme med virkeligheten, ellers er fallhøyden stor.

Derimot, om du er trofast, men ønsker deg en utro kjæreste, så blir det noe annet. Da burde du jo få noen henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne se forskningsmateriale som sier at de fleste (menn) ville valgt monogami dersom de hadde total valgfrihet. Det du mener er kanskje at de fleste kvinner ville leve i monogame forhold? Det tror jeg også.

Derimot tror jeg at de aller fleste menn som virkelig kunne velge fritt ville ha mange partnere samtidig.

Det forutsetter at mannen har ressurser til å ta seg av flere koner og oppveksten av mange barn.

Dette prinsippet er velkjent i kulturer der de styrtrike har harem, og der en mann har flere koner desto bedre økonomi (mer ressurser) han har. Altså hovedsaklig i visse arabiske kulturer så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot, om du er trofast, men ønsker deg en utro kjæreste, så blir det noe annet. Da burde du jo få noen henvendelser.

Det verste er at det finnes et antall menn som har en slik legning også. Som altså liker at dama her sex med andre mannfolk, gjerne mens han ser på etc.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det verste er at det finnes et antall menn som har en slik legning også. Som altså liker at dama her sex med andre mannfolk, gjerne mens han ser på etc.

Hvis mannen treffer en dame som syns det er greit og liker å ha sex med andre menn mens kjæresten ser på, så matcher de jo hverandre på det området og det er bare paret selv som bestemmer hvordan de ønsker å ha det i forholdet.

Det er forskjellige ting jeg ikke kan tenke meg på det seksuelle området og jeg finner da en mann som passer meg, men jeg føler ikke behov for å kalle folk som driver med swinging, MSDN (riktige bokstaver?) og annen seksuell aktitivet som to oppegående mentalt voksne personer i et forhold frivillig og etter eget ønske driver med, for psyke.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Personlig syns ikke jeg det er noe stas å lese om seksuelle preferanser i en nettprofil, ei heller i første kontakt. Allikevel har jeg sett det er vanlig, spørsmål som "svelger du" "liker du trekant" osv. Å prøve å finne ut av det seksuelle, før vi har håndhilst, syns jeg er å trekke det hele litt langt, fordi jeg syns slike ting utvikles best innenfor et forhold.

Hadde en mann opplyst at han hadde ønsket å se meg ha sex med andre menn, før jeg hadde begynt å prate med ham, hadde jeg ikke begynt å prate med ham.

Hadde dette kommet fram etter at et forhold var etablert, så hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen treffer en dame som syns det er greit og liker å ha sex med andre menn mens kjæresten ser på, så matcher de jo hverandre på det området og det er bare paret selv som bestemmer hvordan de ønsker å ha det i forholdet.

Det er forskjellige ting jeg ikke kan tenke meg på det seksuelle området og jeg finner da en mann som passer meg, men jeg føler ikke behov for å kalle folk som driver med swinging, MSDN (riktige bokstaver?) og annen seksuell aktitivet som to oppegående mentalt voksne personer i et forhold frivillig og etter eget ønske driver med, for psyke.

Men jeg kan være enig med deg i at så lenge det dreier seg om to voksne individer som begge frivillig mener at dette er positivt for dem begge, så blir det helt opp til dem selv. Så lenge de ikke plager andre med det.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig syns ikke jeg det er noe stas å lese om seksuelle preferanser i en nettprofil, ei heller i første kontakt. Allikevel har jeg sett det er vanlig, spørsmål som "svelger du" "liker du trekant" osv. Å prøve å finne ut av det seksuelle, før vi har håndhilst, syns jeg er å trekke det hele litt langt, fordi jeg syns slike ting utvikles best innenfor et forhold.

Hadde en mann opplyst at han hadde ønsket å se meg ha sex med andre menn, før jeg hadde begynt å prate med ham, hadde jeg ikke begynt å prate med ham.

Hadde dette kommet fram etter at et forhold var etablert, så hadde det vært noe annet.

Jeg forstår ikke helt hvordan du tenker her faktisk.

Forutsatt at du ikke er interessert i en mann som ønsker å se deg ha sex med andre menn, så vil det være best å vite om dette så tidlig som overhode mulig. Da kan du nemlig unngå å kaste bort tiden på slike individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg er interessert i å finne ut av sexlivet mitt sammen med mannen jeg skal ha det med. Ikke diskutere i forkant med alle potensielle menn hva jeg eventuelt kan tenne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i å finne ut av sexlivet mitt sammen med mannen jeg skal ha det med. Ikke diskutere i forkant med alle potensielle menn hva jeg eventuelt kan tenne på.

Poenget er at man kan få store ubehagelige overraskelser hvis et individ man surrer seg borti har seksuelle preferanser som ligger et godt stykke utenfor normalen. Altså hva man selv definerer som normalen. Dette vil/kan da skape store problemer i fremtiden. Noe man da er best tjent med å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg er faktisk ikke enig, og for å svare på TS spørsmål, om du og jeg var i en datefase eller i et trygt forhold, så kunne vi diskutert fantasier og villighet rundt disse. Jeg vil mye heller det, enn å få det i forkant.

Men jeg skjønner at vi er forskjellige, og noen, som Steinar vil vite alt i forkant.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg er på en drøss datingsider i Norge og i utlandet.

Mange sier at jeg har den beste profilen de har lest, og jeg har fått venninner der, men ingen kjæreste.

kan det skyldes at jeg alltid opplyser i profilen min om min holdning til "utroskap"?

Utroskap betyr ulike ting for ulike mennesker. Hvis dama mi liker å gå på byen og finne en ONS gjør det ingenting; jeg ønsker henne jo det beste! Jeg ville blitt mer bekymret hvis hun hadde tilbragt en natt med en fyr med å drikke te og diskutere dype filosofiske ting. Da ville jeg ha blitt engstelig, for det ville ha gått på forhold, ikke sex.

Jeg vil aldri kunne ha en kjæreste som er så opptatt av meg at hun ikke kaster lange blikk etter andre menn på gata, det gjør henne kjedelig i mine øyne.

Selv kan jeg være sånn ganske monogam hvis det kreves, men monogami er en egenskap jeg ikke setter pris på hos partnere.

Er dette skremmelt for jenter?

Jeg kunne ha slettet det fra profilene mine, men da ville jeg ikke ha vært ærlig.

Jeg er ingen nettdater men hvis jeg hadde vært det så syns jeg det er greit at du har den profilen du har for da hadde jeg utelukket deg hvis jeg ikke hadde samme interesse selv. Men jeg håper du skriver noe om deg selv, dine interesser og syn på andre områder enn sex også, jeg går for helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

TS - dersom du har fantasier du ønsker å leve ut, kan du jo håpe du treffer en kvinne som er åpen og ærlig og trygg rundt egen seksualitet. Jeg ville allikevel ikke annonnsert alle de seksuelle fantasiene før dere ble kjent. Men ser at flere her er uenige med meg.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

TS - dersom du har fantasier du ønsker å leve ut, kan du jo håpe du treffer en kvinne som er åpen og ærlig og trygg rundt egen seksualitet. Jeg ville allikevel ikke annonnsert alle de seksuelle fantasiene før dere ble kjent. Men ser at flere her er uenige med meg.

Å annonsere på forhånd at du ønsker et spesifikt forhold er å ta bort gleden ved å skape noe sammen, så jeg er enig med KateW.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en person har seksuelle preferanser etc. utenfor normalen, så er det viktig å vite om dette før man kaster bort tiden på vedkommende.

Et åpent forhold vil typisk være utenfor normalen for folk flest.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Å annonsere på forhånd at du ønsker et spesifikt forhold er å ta bort gleden ved å skape noe sammen, så jeg er enig med KateW.

Siterer Mike, jeg. For det er det jeg mener, og som det handler om for meg, og helt sikkert flere andre enn meg og MikeW. Jeg snakker ikke spesifikt om åpne forhold, men å leve ut sine seksuelle fantasier og drømmer I et forhold. Ikke på papiret først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ey, seriøst (liksom)... Du mener da ikke at jeg skal bli nødt til å deite tre dusin matroner, før jeg finner ei sub, bare for at fantasier (les legning) finner vi ut av etterhvert? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Ey, seriøst (liksom)... Du mener da ikke at jeg skal bli nødt til å deite tre dusin matroner, før jeg finner ei sub, bare for at fantasier (les legning) finner vi ut av etterhvert? :klø:

Nå er du og Steinar bare teite, og nekter å skjønne hva jeg mener. Duster! :geipe:

Men jeg skal svare på skikkelig!

Når det gjelder akkurat det du sier der, Katze, så har det aldri vært noe problem for meg. Har tidlig i datefasen funnet ut at vi har tent på det samme (eventuelt motsatte i denne sammenheng)og jeg tenderer mot å falle for menn som er dominante, og det har alltid stemt seksuelt også. Uten at jeg har måttet skrive det i en eller annen profil, eller ha en sjekkliste som mennene må krysse av på før vi går på date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det er ikke annerledes å spesifisere sin holdning til utroskap, enn å spesifisere andre holdninger?

I profilene på nett, skriver jo folk mye om hva de ønsker av en partner. Mange profiltekster er av denne typen; "Kjekk gutt som liker å holde seg i form, (uten bilde og vi vet jo hva DET betyr, jenter?) i sin beste alder, søker trofast, snill dame som liker rødvin og koooooos."

Trofast er ofte brukt både for å beskrive en selv og den man ønsker. Det er sålees ingen forskjell på å skrive at det ikke er så nøye med trofasthet?

Synes ikke det er noe galt å skrive det i profilteksten. Sannsynligvis får ikke trådstarter svar av helt andre årsaker. Dette kan gå på skrivekunnskaper, alder, beskrevet kroppsbygning, utdanning, utseende og interesser. I tillegg har jeg hørt at man som mann ikke har sjans i det hele tatt på nettdatingsmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det er helt greit å fronte litt særere seksuelle preferanser tidlig, hvis de er såpass viktige at det er "briste eller bære" for et eventuelt forhold. Denne diskusjonen har jo uansett gått altfor langt.

TS: Jeg tror ikke du gjør noe feil, men med din seksuelle legning er det bare vanskeligere å finne noen som matcher deg. Jeg er tiltalt av å kunne ha elskere selv i et forhold, men jeg ville ikke kunne klart å gi samme frihet tilbake til min partner. Ikke vet jeg om jeg hadde klart å gjennomføre når det faktisk kom til stkket heller.

Så jeg ville nok heller ikke gått inn i noe forhold med deg.

PS - Har du en profil på sukker der nicket begynner med en G? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...