Gå til innhold

kanskje dere jenter kan fortelle hva jeg gjør feil?

eovti

Anbefalte innlegg

Jeg er på en drøss datingsider i Norge og i utlandet.

Mange sier at jeg har den beste profilen de har lest, og jeg har fått venninner der, men ingen kjæreste.

kan det skyldes at jeg alltid opplyser i profilen min om min holdning til "utroskap"?

Utroskap betyr ulike ting for ulike mennesker. Hvis dama mi liker å gå på byen og finne en ONS gjør det ingenting; jeg ønsker henne jo det beste! Jeg ville blitt mer bekymret hvis hun hadde tilbragt en natt med en fyr med å drikke te og diskutere dype filosofiske ting. Da ville jeg ha blitt engstelig, for det ville ha gått på forhold, ikke sex.

Jeg vil aldri kunne ha en kjæreste som er så opptatt av meg at hun ikke kaster lange blikk etter andre menn på gata, det gjør henne kjedelig i mine øyne.

Selv kan jeg være sånn ganske monogam hvis det kreves, men monogami er en egenskap jeg ikke setter pris på hos partnere.

Er dette skremmelt for jenter?

Jeg kunne ha slettet det fra profilene mine, men da ville jeg ikke ha vært ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Funker sikkert for noen, men ikke alle... Det gjelder bare å være tolmodig og vente på den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange som ikke kan tenke seg å leve i åpne forhold. Det finnes garantert noen der ute for deg, som har det samme synet som deg, det tar nok bare litt lengre tid å finne dem :)

Når det gjelder å være mye sammen med en av motsatt kjønn, drikke te, snakke ustanselig i mange timer. Det må absolutt IKKE bety at det ligger noe mer bak, mange kan jo bare være venner uten å en gang tenke tanken på sex eller forhold, men jeg forstår hva du mener.

Jeg ville kanskje ikke ha skrevet noe slik i en profil, men heller tatt det opp på første eller andre date, HVIS jeg fattet interesse for personen og hadde tanker om å fortsette å møtes, utvikle oss en retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall aldri vært med en mann som har en slik holdning for utroskap, da jeg hadde vært redd han hadde en lik holdning ovenfor seg selv. Og at han ikke hadde problemer med å være utro siden det "kun" er et one night stand..

Så jeg hadde garantert skygget unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_panda_*

Virker som om du er en veldig tenkende person, og at du allerede har lagt deg opp meninger om hvordan ting skal være. Et skikkelig forhold er laaaangt ifra det du leser om her på KG, og man ser ikke hva tull man har vært borti før ekte kjærlighet smeller ned, og da blir alt man trodde/har lært/vet snudd på hodet. Desverre er dette skjeldent, og etter min mening er 98% av "forholdene" jeg har lest om bare tull fra ende til annen. Mange "regler", usikkerhet, vanskjøtsel av begge parter, og innskrenkelser er hverken varige eller sunne forhold.

Desverre er det så vanlig at mennesker tror det er normalt...særlig når man ikke får høre om noe annet. "h*n er alltid så kranglete/utro/uintressert...jaja, h*n slår ihvertfall ikke, og det er jo det verste har jeg hørt"

Så om du en gang treffer noen du virkelig elsker, kommer disse forhåndsoppleste meningene dine til å forsvinne i samme substans som de er laget av:P

Må også si at jeg skjønner hva du mener, men håper du får oppleve kjærligheten som gjør at alt du trodde og mente allikevel ikke kunne plasseres i en boks. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen så passer vel dette, men personlig så kunne jeg aldri hatt en slik kjæreste. Ja, jeg hadde blitt skremt av å ha en kjæreste som tar så lett på utroskap, og jeg hadde også blitt usikker om hvorvidt du faktisk var trofast selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg unner kjæresten å ha ONSer er jo at jeg stoler 100% på henne. Hvis jeg ikke kan stole på kjæresten min, hvem kan jeg stole på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddaaaa
Grunnen til at jeg unner kjæresten å ha ONSer er jo at jeg stoler 100% på henne. Hvis jeg ikke kan stole på kjæresten min, hvem kan jeg stole på da?

Hva er det du stoler på da? At hun ikke går fra deg? :D "unner"...hvorfor det? er du ikke god nok? Tror du damer er som apekatter og bare bøyer seg ned? Unne?? Hehehe get a grip man...du hadde ikke fått hun om du hadde betalt for det:D Du er for rar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jadaa så neida så jadaa
Hva er det du stoler på da? At hun ikke går fra deg? :D "unner"...hvorfor det? er du ikke god nok? Tror du damer er som apekatter og bare bøyer seg ned? Unne?? Hehehe get a grip man...du hadde ikke fått hun om du hadde betalt for det:D Du er for rar

Hahaha get a grip man.. herlig comment som jeg ikke har hørt på lenge og bare bøyer seg ned som apekatter! fabilosso lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"unner"...hvorfor det? er du ikke god nok? Tror du damer er som apekatter og bare bøyer seg ned?

Bøyer seg ned for hva? ..den setningen makes no sense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes trådstarter har et godt og gjennomtenkt forhold til dette med utroskap, han tar slett ikke "lett på det", slik Yvonne hevder.

Kvinner flest har et mer anstrengt forhold til sex utenfor forholdet, så hold de tankene skjult eller vær tålmodig og vent på et annet "opplyst individ" av det annet kjønn.

Endret av aficionado
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på en drøss datingsider i Norge og i utlandet.

Mange sier at jeg har den beste profilen de har lest, og jeg har fått venninner der, men ingen kjæreste.

kan det skyldes at jeg alltid opplyser i profilen min om min holdning til "utroskap"?

Utroskap betyr ulike ting for ulike mennesker. Hvis dama mi liker å gå på byen og finne en ONS gjør det ingenting; jeg ønsker henne jo det beste! Jeg ville blitt mer bekymret hvis hun hadde tilbragt en natt med en fyr med å drikke te og diskutere dype filosofiske ting. Da ville jeg ha blitt engstelig, for det ville ha gått på forhold, ikke sex.

Jeg vil aldri kunne ha en kjæreste som er så opptatt av meg at hun ikke kaster lange blikk etter andre menn på gata, det gjør henne kjedelig i mine øyne.

Selv kan jeg være sånn ganske monogam hvis det kreves, men monogami er en egenskap jeg ikke setter pris på hos partnere.

Jeg kunne ha slettet det fra profilene mine, men da ville jeg ikke ha vært ærlig.

Bra at du er ærlig iallfall. Må innrømme at en sånn holdning ikke hadde slått an hos meg, men nå er jeg vanvittig kjedelig (les monogam), da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et stykke fra det å kaste lange blikk etter en mann på gata og det å gå ut å ha ons når man faktisk er i et forhold.

Du sier at du "kan være sånn ganske monogam hvis det kreves", og at monogami ikke er en egenskap du setter pris på. Jeg syns verken det er skremmende eller skummelt, jeg syns det gjør at du er uinteressant som potensiell partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville rett og slett ikke følt meg elsket dersom jeg kunne "gjøre som jeg vil"!

Så ja, ingen interesse av en som ikke tviholder på meg, og ikke har et lite snev av sunn sjalusi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Annabelle

Tro mange jenter tenker at "på seg selv kjenner man andre" og da tenker de at når du "unner" en kjæreste å være utro så er det fordi du selv er en utro person.

Du "unner" henne ONS - ergo er du en type som lett kan ha ONS selv.

Hvis du skal blande inn dette med å "stole på", så tror jeg du legger frem ting litt feil. Man skal stole på kjæresten sin, og i et forhold er gjensidig tillit viktig. Jeg tro du kan formidle akkurat det uten å begynne å trekke inn sex med andre - ihvertfall i en presentasjon av deg selv på en datingside.

Man kan godt være i et åpent parforhold hvor man respekterer at kjæresten har sex med andre. Og at dette går begge veier. Men å "markedsføre" deg selv som en gutt som lar dama si gjøre hva hun vil fordi han stoler på henne - det blir feil. Du kan jo ikke vite om du stoler på en dame du ikke har truffet ennå!!! Og da blir det feil for damer som leser profilen din - fordi det sier på en måte at du godtar alt... En slik fyr blir liksom litt dumsnill og er ikke kjærestemateriell. Det er ikke et godt sjekketriks å si at man godtar alt... De fleste jenter vil faktisk ha en kjæreste som ser på henne som sin.

At man etter å ha blitt kjent med hverandre og er i et forhold snakker om dette som tema og kanskje tillater hverandre sidesprang fordi man kjenner hverandre godt og stoler på hverandre - det er noe helt annet!!

En annen ting jeg tenker på er at du kanskje ikke virker som om du er så seriøs på å få deg en ordentlig kjæreste så lenge du på en måte fremstiller deg som en fyr som er ute etter et "åpent forhold uten forpliktelser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt. Fjern det for en stund og se hva som skjer. Endrer det seg er det derfor.

Du burde kanskje, om du ikke er der alt, prøve aultfriendfinder eller lignende da du der finner langt flere som er klare for åpne forhold og denslags enn på sukker f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde du vært uaktuell som noe mer enn en venn.

Årsaken til det er at du ser ut til å separere følelser og sex mer enn det jeg ser på som kompatibelt for min del.

Jeg er åpen for polyamory forhold, men det vil da være flere forhold, ikke bare flere sexpartnere.

La det stå, men vurder å spørre de som kontakter deg om hvordan de ser på akkurat den biten av profilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...