Gå til innhold

Everclean eller Tidy cats

Anbefalte innlegg

Gjest Problematique
Skrevet (endret)

Hvilken sand er du mest fornøyd med av Everclean og Tidy cats, for de av dere som har brukt begge deler? Har brukt Everclean sålangt, men det blir for dyrt, en tikilos-kost til 300kr forsvinner på to uker med to katter. Tidy cats får man kjøpt åttenkilos-sekker til 240kr... Så jeg vurderer å prøve det. Det jeg ikke liker med Everclean er at den er litt for finkornet, kattene drar med seg sand ut fra kassa og utover hele leiligheten.

Så hvilken likte du best? Tenker da på luktbekjempelse, hvor godt den klumper, drøyhet, støving osv osv.

Endret av Problematique
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd noen av disse, men tenkte å bare gi deg et lite tips hvis du er interresert.

Vi har 2 innekatter, og 2 kattedo med tak. Vi bruker enten Easy Clean fra felleskjøpet (189,- for en 18 kg sekk) eller Instinct fra Plantasjen (husker ikke helst prisen, men ganske billig)

Disse 2 syns jeg er helt fantastiske! Kjenner ingen eller lite lukt, og kattene elsker den også. Disse er også finkornet, men klumper seg så bra! Jeg legger et lite håndkle forann ingangen til doen slik at det tar bort en del av sanden på potene. Hos oss er det derfor kun sand rett utfor doen. Ellers går det an å kjøpe slike matter som visstnok skal dra med seg sanden når kattene kommer ut fra doen, men har ikke prøvd dem selv. n042.gif

Var sikkert ikke dette du var på jakt etter, men ville iallefall gi deg tipset. k018.gif

Gjest Problematique
Skrevet

Jeg har ikke bil, så det er vanskelig for meg å komme til felleskjøpet eller plantasjen her i byen :)

Jeg har en matte foran doen, men det virker som om Everclean setter seg fast i pelsen også, ikke bare rett under potene. Ene pusen min er langhåret, og jeg tror det er hun som drar ut mest sand.

Skrevet

Aha! Ja da er det jo litt vanskelig. Man klarer jo ikke dra med seg så tunge sekker på bussen..

Gjest Problematique
Skrevet

Jo, det hadde jeg nå greid. Men det går ikke buss ut til de to butikkene ser du!

Skrevet

Vi kjøper alltid EverClean siden vi får 40% avslag med oppdretterkortet vårt.

Skrevet

Vi har prøvd EverClean lesstrack akkurat nå og er veldig fornøyd med den (har brukt litterpearls før).

Forøvrig betalte jeg 229 kr for 10kg.

Skrevet

EverClean har vært favoritten for oss i mange år. Leste så en test av kattesand og da vant Mega Cats fra Handlers (bestilles på nett, du får 42 kg til 499 kr). Prøvde den ut, og det var veldig praktisk å få tre digre poser fraktfritt levert på døren, og halv pris av EverClean. Foreløpig er vi positivt overrasket. Den klumper bra og er veldig drøy i bruk, så veldig fornøyd så langt.

Skrevet
EverClean har vært favoritten for oss i mange år. Leste så en test av kattesand og da vant Mega Cats fra Handlers (bestilles på nett, du får 42 kg til 499 kr). Prøvde den ut, og det var veldig praktisk å få tre digre poser fraktfritt levert på døren, og halv pris av EverClean. Foreløpig er vi positivt overrasket. Den klumper bra og er veldig drøy i bruk, så veldig fornøyd så langt.

Takk for tips, den skal jeg prøve neste gang! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...