Gjest Gjest_katy_* Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Hei, jeg trenger råd til å endelig bli kvitt fett hår. Siden jeg kan huske har jeg hatt fet hud og hår. Men i de siste fem årene har håret mitt blitt ekstra fett. Det er slik at hvis jeg vasker håret mitt mandags morgen, så må jeg ha det i strikk på tirsdag, for det skinner av fett. Hvis jeg går noen steds tirsdag ettermiddag, da må jeg vaske det på nytt. Jeg har prøvd alt som de anbefalte på kostholdsbutikken og hos frisøren, og ellers det jeg har hørt her og der...jeg har sluttet å bruke hårprodukter for jeg har hørt at de kan gjøre alt verre, men ingen resultat. Jeg har også prøvd å vaske håret hver tredje dag, men det går ikke i lengden, for jeg i min jobb er hele tiden i kontakt med mennesker. I tillegg er jeg ganske sosial, og det er ikke akkurat gøy å ha fett hår når man skal i selskap. Kom gjerne med all slags råd og ideer...jeg har ingenting å tape, føler jeg, så jeg vil gjerne prøve ut alt dere har hørt kan fungere. Takk, takk :-)
Ella_Grey Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Ikke masser hodebunnen veldig når du vasker håret, det stimulerer bare produksjonen av olje. Og prøv å skylle håret i kaldt /kjølig vann. Du kan evt også prøve å bare skylle håret, uten å vaske det annen hver dag.
Sarafina Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Hei, jeg trenger råd til å endelig bli kvitt fett hår. Siden jeg kan huske har jeg hatt fet hud og hår. Men i de siste fem årene har håret mitt blitt ekstra fett. Det er slik at hvis jeg vasker håret mitt mandags morgen, så må jeg ha det i strikk på tirsdag, for det skinner av fett. Hvis jeg går noen steds tirsdag ettermiddag, da må jeg vaske det på nytt. Jeg har prøvd alt som de anbefalte på kostholdsbutikken og hos frisøren, og ellers det jeg har hørt her og der...jeg har sluttet å bruke hårprodukter for jeg har hørt at de kan gjøre alt verre, men ingen resultat. Jeg har også prøvd å vaske håret hver tredje dag, men det går ikke i lengden, for jeg i min jobb er hele tiden i kontakt med mennesker. I tillegg er jeg ganske sosial, og det er ikke akkurat gøy å ha fett hår når man skal i selskap. Kom gjerne med all slags råd og ideer...jeg har ingenting å tape, føler jeg, så jeg vil gjerne prøve ut alt dere har hørt kan fungere. Takk, takk :-) Jeg sliter med det samme... og håper du får noen gode råd her :-) Med meg er det slik at om jeg vasker håret mandag morgen, er det fett igjen allerede tirsdag morgen - og må vaskes igjen.. Har prøvd det meste selv og, men ikke funnet ut av det. Men - har du prøvd tørrsjampo? (enten i pulver eller sprayform, frisøren min mente at pulver var best.) På meg funker det egentlig ikke så bra, men kan hende det funker bedre for andre.. Et annet råd jeg har fått, er det samme som deg: vask det så sjelden du kan. Skjønner at det er vanskelig, men de dagene du har mulighet ( f eks på søndager), så la det være.
Zinnia Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Ikke sikkert det er så mye til hjelp, men jeg synes mitt hår ble mindre fett da jeg begynnte å farge det. Farger hele håret hos frisør ca 3 ganger i året .
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Ikke sikkert det er så mye til hjelp, men jeg synes mitt hår ble mindre fett da jeg begynnte å farge det. Farger hele håret hos frisør ca 3 ganger i året . Ja, jeg har hørt at hårfarging gjør det mindre fett. Bare synd at det sliter så mye på håret... Dessuten så fortsetter vel hodebunnen å bli fet, mens resten av håret blir tørt. Jeg tror rensesjampoer (detox) er bra for fett hår. Disse skal egentlig ikke brukes så ofte, men de gjør faktisk håret renere enn vanlige sjampoer. Uansett - du må for all del unngå fuktighetsgivende/kremete sjampoer.
Gjest Gjest_smile_* Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har slitt med fett hår i aaaalle år Men jeg fant løsningen! "Sebamed"-sjampo for flass og fet hodebunn. Fåes kjøpt på apoteket! Og tørrsjampo mellom vaskene. Ulike typer fåes kjøpt på vita. Nå kan jeg dusje håret annenhver dag uten problemer
gohege Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 har du prøvd å skylle shampooen i kaldt vann og ikke massere hodebunnen? det holder for meg
RedFox81 Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 tørrsjampo er tingen! Du kan få kjøpt en som heter Batiste på Vita, eller Kisby på Cubus. Se her video om hvordan brukte tørr sjampo
Octavia Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Vasker håret hver morgen. Fett hår etter en dag hvis jeg ikke gjør det. Har blitt en rutine, og synes det er godt å vite at jeg ser ok ut på håret!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Hei. Jeg var bare plaget av fett hår i en periode, men da brukte jeg en redken shampo for fett hår. Fant en her inne på lookfantastic fra Redken, men kan jo hende du allerede har prøvd den?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Glemte å sende link til shampoen Her er den http://www.lookfantastic.com/hair/redken/h...hampoo-new.html
Gjest Smaragd Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Noe som hjelper meg veldig, er å bruke babyshampo og ikke balsam. Skal jeg en og annen gang bruke balsam i håret, tar jeg det kun i lengdene, ikke oppimot hårbunnen. Så føner jeg håret, det også gjør det litt luftigere, som igjen ikke gir den fettete "klistret inn til skallen" looken. Å stripe håret gir mere hold og tørrere hår også. Den tørrsprayen ser forresten genial ut! Den må prøves Noen som vet om den finnes i norge?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Jeg har plutselig fått fett hår, etter og alltid hatt veldig tørt hår. Tørrshampo fungerer. Men det virker litt håpløst å belage seg på å bruke kun dette, ettersom det går med ganske store mengder dersom hele hodebunnen er fet. Jeg følger derfor denne tråden i spenning, i håp om å få noen gode tips. Jeg har nå for øvrig kjøpt et produkt fra Matrix Biolage på salg fra en av nettbutikkene som sprayes på hodebunnen etter vask. Jeg har kun brukt dette produktet i noen dager, men det kan faktisk virke som det hjelper noe. Håret blir luftigere, og det må ikke lenger vaskes det hver dag (med litt supplering av tørrshampo).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå